Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SOK
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 40, 41, 42  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 21:48, 30 Sty 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:
Pan Rapacki stwierdził, że utrzymanie służby ochraniającej spółki prawa handlowowego może być uznane jako ukryta subwencja, jaką państwo dotuje podmiot prawa handlowego. W takim razie czy nie będzie ukryta subwencja, jaką państwo dotuje do spółek prawa, gyż dworce, pomieszczenia dworcowe oraz pociągi pasażerskie są spółkami prawa handlowego, które wg zamysłu Rapackiego będą chronione przez policję kolejową. PLK wśród wszyskich podmiotów na PKP SA jest najbardziej państwową firmą, a są prace na wydzielenie zarządcy infrastruktury ze struktur PKP i bezpośrednie podporządkowanie ministrowi infrastruktury. Czy pan Rapacki zdaje sobie z tego sprawę, ze ochrona szlaków kolejowych ma duży wpływ na bezpieczeństwo podróżnych. Rozkręcanie torów, kradzież urządzeń sterujacych ruchem, sieci trakcyjnej, obrzucanie kamieniami pociągów pasażerskich stwarza ogromne zagrożenie dla życia podróżnych oraz może spowodowć nieobliczalne straty. Jak będą reagować ochraniarze na osoby chodzące po torach-brak uprwnień mandatowych spowoduje bezkarność osób popełniających wykroczenia, jak zareagują jeżeli nastąpiła kradzież urządzeń sterujących ruchem i w tym rejonie zauważą samochód, ale bedzie poza terenem PLK- nie będą mieli żadnych uprawnień do sprawdzenia kierowcy, ani przeszkukania samochodu.Czyż na państwowych szlakch kolejowych nie powinna działać formacja z uprawnieniami jakie będzie miała SK. Jeżeli będzie na szlakch mnóstwo spółek, jedni będa chronic transporty inni szlaków, jeszcze inni coś innego to będzie totalnych bałagan i przestępcy wykorzystaja tę sytuację. Obecna SOK śledzi wszelkie pociągi towarowe z bardzo cennymi towarami- jeżeli pociąg zostaje zatrzymany na kilka godzin przed semaforem to sokiści mają dobre rozponanie terenu i wiedzą czy teren zagrożony-jeżeli zagrożony to kieruje się patrole prewencyjne funkcjonariuszy. Czy każdy operator będzie musiał wynając ochronę na konwoje wszystkich przesyłek, ponieważ operator nie ma pojęcia, gdzie pociąg się zatrzyma. jak to bedzie z operatorami zagranicznymi wysyłających sprzęt elektroniki z zachodu na wschód-czyżby tylko przez nasz kraj musiał wynając spółkę, gdyż w przeciwnym wypadku może być okradziona. Na szakach kolejowych działają grupy zorganizowane- czyżby ochrona była przygotowana do walki z przestępczością? Wydaje się, ze od tego jest policja, a spółki nie zdają egzaminu na ochronę 20 000 km. szlaków w całym kraju, gdyż 1 ochraniarz na 1 km. szlaku to daje 20 000 osób na jedną zmianę. Natomiast 1 ochraniarz pracujący za 4 zł. na zalesionym szlaku od razu składa wypowiedzenie. Proszę zobaczyć jakie sa warunki pracy-deszcz i zima własnie obecnie mozna sobie wyobrazić w sniegu przy temperaturze -30. Na szlakch należy działac operacyjnie od czego jest policja, albo SK. natomiast spółki powinne chronić bocznice kolejowe i stacje towarowe oraz rózne magazyny. Dlaczego policja nie chce zabezpieczać szlaki, gdzie najwięcej jest przestępsw i działają grupy zorganizowane.



pięknie napisane kolego z uzasadnieniem i znajomością rzemiosla. pozdrawiam z południa Polski. Jesli się zgadzasz to twoja wypowiedź jest wzorcowa i chcailbym ja kopiowac do tych co chca prywatyzowac bezpieczenstwo na PKP kosztem formacji a pisza bzdety w internecie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 0:05, 31 Sty 2010    Temat postu:

Słusznie Panowie. MSWiA nie chce przyjąć do wiadomości, że Straż Ochrony Kolei jest dobrze zorganizowaną formacją paramilitarną, bardzo dobrze wyszkoloną, z bogatym doświadczeniem i olbrzymimi wynikami w walce ze zorganizowaną przestępczością na PKP. Złodzieje po prostu boją się funkcjonariuszy SOK " bo ci się nie p... tylko strzelają". Mamy przykład w Gliwicach, mieliśmy poprzednio w Katowicach itd. Nie boją się policjantów bo może dlatego że chodzą zimą w półbutach, a z ochroniarzy drwią. Jeżeli Policja chce przejąć ochronę PKP, dlaczego dzisiaj nie pomoże sokistom, dlaczego utrudnia na każdym kroku działalność SOK, przykład broni palnej. Już dawno po wyroku SA, a dalej nie kwapią się z pomocą Straży w walce z przestępczością mafijną na kolei.
EMERYTURY - brak logiki i spójności działania Rządu. Na kolejnych etapach negocjanci ws. emerytur pomostowych Rząd, odmawiał funkcjonariuszom prawa do emerytury pomostowej, ponieważ w Sejmie jest ustawa o sk/druk 510/, która kompleksowo rozstrzyga sprawę emerytur dla SOK. Dodam , uzasadniano to tym samym zagrożeniem, taką samą traumą i obciążeniem psychofizycznym co policjanta - co doskonale opisuje literatura medyczna . Dodam od siebie : zarówno policjant, żandarm, jak i sokista idąc w patrolu , jednakowo może dostać "w czapę". A ekstremalne warunki służby na kolei, w lasach, na torach, pomiędzy pociągami i wagonami wymagają nie lada umiejętności, jak i hartu ducha. Nie umniejszając roli SM , innych straży - kuda im do sokisty.
Szanowny Panie zgadzam się z powyższą wypowiedzią. Więcej powiem, że sokiści wykonują więcej niż policjant z prewencji, gdyż przebierają się w ubrania cywilne i prowadzą działania przeciw przestępcom kradnących sieć oraz inne urządzenia odpowiadające za bezpieczeństwo ruchu i tym samym za życie podróżnych. Patrolując szlaki funkcjonariusze są narażeni na potrącenie przez pociąg, porażenie prądem . W czasie pościgu za sprawcą funkcjonariusz biegnie po oblodzonych zderzakach wagonowych, pod wagonem, gdyż sprawcy w ten sposób uciekają. Widziałem jak młody policjant biegnąc za sprawcą obrzucenia pociągu potknął się o pędnie, co spowodowało, ze ponad metr wyleciał w powietrze mało nie brakowa, aby uderzył głową o szynę. Niestety wspomniany przez Pana policjant w półbutach nie ubierze się w ubrania cywilne, gdyż od tego są kryminalni. Pan Rapacki oświadczył, ze zmniejsza się przestępczość na kolei z powodu działań różnych służb państwowych- zgadza się tylko częściowo, ponieważ nigdy nie widziałem żandarmerii na szlakach.
Właściwie to policjanci również nie patrolują i szlaków.-jeżdza tylko na wydarzenie, ale nie mam zamiaru pisać kto więcej.
Emerytury-każdy funkcjonariusz SOK sobie odłożył na emeryturę. Czy budżet dużo straci kierując 59 letniego funkcjonariusza na emeryturę. Taki człowiek i tak za rok odejdzie na emeryturę. Pan Rapacki powiedział ile straci budżet, ale nie wziął pod uwagę, że w naszej formacji każdy opłacał składki i ma wypracowaną emeryturę. Pracując w tej formacji wykonywał takie same zadania co policjant, a wczesniej milicjant tylko, ze sokisci nie parali się polityką i to moze powoduje, że nie mielismy takich zadań jak milicja.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Nie 14:34, 31 Sty 2010    Temat postu:

Min. Rapacki na Komisji powiedział, że wszyscy będą zaraz chcieli emerytury mundurowe: Straż Miejska, Rybacka, Bankowa i dalej wszyscy ochroniarze. Trochę to nie tak: Straż Ochrony Kolei jest jedną z czterech formacji paramilitarnych o charakterze porządkowym w Polsce. Po Policji , Żandarmierii i Straży Granicznej czwartą co do wielkości strukturą,która ma za zadanie ochronę życia i zdrowia obywateli, a jej funkcjonariusz we wszystkich aktach prawnych od 92 lat występuje , właśnie nie jako strażnik, pracownik, stróż, ale jako funkcjonariusz. Status funkcjonariusza SOK w pełni wyczerpuje znamiona zapisu art. 115 KK . Stąd ujęcie funkcjonariusza SOK w zapisach ustawy emerytalnej służb mundurowych jest powinnością Państwa w stosunku do nich. Istotnym elementem jest średnia długość życia funkcjonariusza SOK wynosząca 7.4 lat mniej od średniej krajowej. Średnio sokista pracuje dwukrotnie dłużej od policjanta, nie wspominając również o obciążeniach traumicznych i psychofizycznych w służbie z bronią palną. Do połowy lat 90 - tych funkcjonariusz otrzymywał dodatek za broń w kwocie ok. 1/4 wynagrodzenia, co plasowało go w czołówce służb na PKP i na niektórych stanowiskach porównywalne z milicjantem. Dzisiaj w PLK S.A. jesteśmy na szarym końcu , a do policjanta to ok. 1 do 3 . Często słyszę pytanie skoro jest tak źle to po co tam jeszcze pracujecie? Starzy funkcjonariusze po prostu nie mają już możliwości wyboru, muszą czekać końca i modlić się ,aby na kolejnych badaniach lekarz nie wyrzucił ich na bruk.Młodzi, albo uciekają do Policji, Służby Więziennej, albo czekają jeszcze i mają nadzieję. Na pewno nie pomaga im w podjęciu decyzji bezrobocie i zastój na rynku pracy. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 18:56, 31 Sty 2010    Temat postu:

FIP napisał:
Min. Rapacki na Komisji powiedział, że wszyscy będą zaraz chcieli emerytury mundurowe: Straż Miejska, Rybacka, Bankowa i dalej wszyscy ochroniarze. Trochę to nie tak: Straż Ochrony Kolei jest jedną z czterech formacji paramilitarnych o charakterze porządkowym w Polsce. Po Policji , Żandarmierii i Straży Granicznej czwartą co do wielkości strukturą,która ma za zadanie ochronę życia i zdrowia obywateli, a jej funkcjonariusz we wszystkich aktach prawnych od 92 lat występuje , właśnie nie jako strażnik, pracownik, stróż, ale jako funkcjonariusz. Status funkcjonariusza SOK w pełni wyczerpuje znamiona zapisu art. 115 KK . Stąd ujęcie funkcjonariusza SOK w zapisach ustawy emerytalnej służb mundurowych jest powinnością Państwa w stosunku do nich. Istotnym elementem jest średnia długość życia funkcjonariusza SOK wynosząca 7.4 lat mniej od średniej krajowej. Średnio sokista pracuje dwukrotnie dłużej od policjanta, nie wspominając również o obciążeniach traumicznych i psychofizycznych w służbie z bronią palną. Do połowy lat 90 - tych funkcjonariusz otrzymywał dodatek za broń w kwocie ok. 1/4 wynagrodzenia, co plasowało go w czołówce służb na PKP i na niektórych stanowiskach porównywalne z milicjantem. Dzisiaj w PLK S.A. jesteśmy na szarym końcu , a do policjanta to ok. 1 do 3 . Często słyszę pytanie skoro jest tak źle to po co tam jeszcze pracujecie? Starzy funkcjonariusze po prostu nie mają już możliwości wyboru, muszą czekać końca i modlić się ,aby na kolejnych badaniach lekarz nie wyrzucił ich na bruk.Młodzi, albo uciekają do Policji, Służby Więziennej, albo czekają jeszcze i mają nadzieję. Na pewno nie pomaga im w podjęciu decyzji bezrobocie i zastój na rynku pracy. Pozdrawiam.




Dlaczego Pan Rapacki do tej pory nie zabrał funkcjoanriuszom mundurowym przywileju emerytalnego jeżeli tak jest zaroskany o budżet. Dlaczego nie chce swoich ludzi dać na szlaki-pewnie dlatego, ze niektórzy policjanci poznali ciężkie warunki na szlakch kolejowych. Jeżeli nie chcą dać szybszych emerytur to dlaczego jesteśmy poddawani rygorystycznym badaniom okresowym. Jak zachować pierwszą kategorię zdrowia w pewnym okresie wieku- wydaje się, że celowo wprowadzono tak rygorystyczne badania, aby była selekcja naturalna . Mamy podziękowanie za długoletnią pracę w postaci wywalenia na bruk bez odprawy . Czyżby kilka służb na kolei były tańsze od SK, ponieważ SUFO pewnie będzie korzystać z pomieszczeń i pewnie będzie kierownictwo, a do grzybiarza na szlaku przyjedzie policja z odległości 50km. Aby nałożyć mandat 20 zł. Po godzinie będzie zatrzymany następny grzybiarz i tak sobie będą kursować-chciaż nie wiem czy ochrona w przypaku wykroczenia może sprawcę pozbawić wolności na godzinę, albo dłużej do czasu przyjazdu policji. Wydaje się, ze nie mają takich uprawnień i w ogóle nie mogą zatrzymywać osoby popełniajace wykroczenia. Myślę, że chodzi o kolesiów z branży ochrony.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SENSEI
Gość






PostWysłany: Pon 10:00, 01 Lut 2010    Temat postu:

Myślę że na następne wybory każdy bęzie wiedział od nas z Soku i nie tylko na kogo oddać swój głos na pewno nie na PO nigdy w życiu i osobiście przekonam do tego wiele osób.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 13:44, 01 Lut 2010    Temat postu:

W MOIM DOMU I NA POSTERUNKU JEST TYLKO JEDNA OPCJA ; PSL POKAZAL ZE O NAS MYŚLI I W NASTĘPNYCH WYBORACH IDE ZE ZNAJOMYMI GŁOSOWAĆ NA PSL. PLATFORMIE JUŻ DZIEKUJE ZA PRYWATYZACJĘ BEZPIECZEŃSTWA.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 16:50, 02 Lut 2010    Temat postu:

Jeżeli nie ma szans na mundurówkę to wprowadzić, że funkc. SOK w wieku 55 lat odchodzą na pomostowa emeryturę z korzystniejszynm przelicznikiem. W tym wieku na kolei odchodza maszyniści. na pytania : Często słyszę pytanie skoro jest tak źle to po co tam jeszcze pracujecie? Można odpowiedzieć jeżeli protestującym policjantom, albo górnikom tak żle to dlaczego pracujecie w policji, albo w górnictwie?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 17:29, 02 Lut 2010    Temat postu:

Nie będzie planowanego posiedzenia sejmowych komisji INF i ASW w dniu 11 lutego w sprawie rozpatrzenia sprawozdania podkomisji o projekcie ustawy o Straży Kolejowej. Powód nieznany.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 21:45, 02 Lut 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:
Nie będzie planowanego posiedzenia sejmowych komisji INF i ASW w dniu 11 lutego w sprawie rozpatrzenia sprawozdania podkomisji o projekcie ustawy o Straży Kolejowej. Powód nieznany.


Co prawda to na stronie sejmowej w planowanych posiedzeniach komisji sejmowych nie ma planu na dzień 11 luty w sprawie ustawy o SK, ale podejrzewam, że się odbędzie ponieważ będzie to ciąg dalszy posiedzenia przerwanego z dnia 21 stycznia.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 0:17, 03 Lut 2010    Temat postu:

ja napisał:
panowie nie macie takiej samej pracy jak policjant,wiec i mniejsze sa zarobki. a przecież kryzys mamy.



Jak kryzys to dlaczego zaciekle bronicie przywileju emerytalnego w postaci 15 lat i emerytura?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Śro 20:58, 03 Lut 2010    Temat postu:

Ja proponuję , aby odważnie w ustawie o Straży Kolejowej zapisać " Funkcjonariusz Straży Kolejowej nabywa prawo do emerytury po 25 latach służby" . Wtedy Panowie droga otwarta dla Rządu - proszę musimy pozostałym nierobom w półbutach , w liczbie ok. 154 tysiące wyrównać emerytury do najbardziej niebezpiecznej służby, czyli do Straży Kolejowej. Przypominam młodym policjantom, że do służby w Komisariatach Kolejowych przenoszono milicjantów karnie i to na określony czas.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 10:26, 04 Lut 2010    Temat postu:

FIP napisał:
Ja proponuję , aby odważnie w ustawie o Straży Kolejowej zapisać " Funkcjonariusz Straży Kolejowej nabywa prawo do emerytury po 25 latach służby" . Wtedy Panowie droga otwarta dla Rządu - proszę musimy pozostałym nierobom w półbutach , w liczbie ok. 154 tysiące wyrównać emerytury do najbardziej niebezpiecznej służby, czyli do Straży Kolejowej. Przypominam młodym policjantom, że do służby w Komisariatach Kolejowych przenoszono milicjantów karnie i to na określony czas.



Szanowny gościu nie ładnie kogoś nazywać nierobami. Oczywiście masz rację, że można zmienić zapis na 25, albo 30 lat służby. Jeżeli wprowadzono by taki zapis to funkcjnariusze SOK odchodziliby na wiek 55-60 lat, albo pózniej, ponieważ w przeszłości osoba zatrudniająca się do naszej formacji miała około 25-30 lat, albo więcej. To były czasy kiedy do naszej formacji mało było kandydatów .
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 8:46, 05 Lut 2010    Temat postu:

czy ktos widzial na ulicy policjanta w wieku 50-60 lat ? w soku to norma. dodatkowo u nas dochodzi czynnik patrolu pieszego w każdych warunkach pogodowych. szkoda mi 58 letniego sfrustrowanego sokisty , ktory nosi broń z zarobkiem 1600zl......posterunkowy w policji ma wiecej po roku niz sokista po 30 latach. patrole mieszane to norma ale sokista przy policjancie to dziad.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Pią 15:03, 05 Lut 2010    Temat postu:

Niestety drogi gościu, ale taka obiegowa opinia jest bardzo popularna wśród funkcjonariuszy w służbie prewencyjnej w SOK w walce z przestępczością zorganizowaną na PKP / zgadzam się tylko w tym momencie, że nie można wszystkich nazywać nierobami, i tam są wyjątki/ . Emeryt policyjny : przykład 16.5 roku służby + 2 lata w wojsku - emerytura 2027 zł . W SOK żeby zarobić 2027 zł trzeba mieć z grupy ok. 1600- 1700 zł. + wysługę za conajmniej 40 lat służby . Dodam wiek emeryta policyjnego to 38 lat. Dziwisz się , że rządzących szlak trafia, a co dopiero mówić o sokistach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 14:43, 06 Lut 2010    Temat postu:

FIP napisał:
Niestety drogi gościu, ale taka obiegowa opinia jest bardzo popularna wśród funkcjonariuszy w służbie prewencyjnej w SOK w walce z przestępczością zorganizowaną na PKP / zgadzam się tylko w tym momencie, że nie można wszystkich nazywać nierobami, i tam są wyjątki/ . Emeryt policyjny : przykład 16.5 roku służby + 2 lata w wojsku - emerytura 2027 zł . W SOK żeby zarobić 2027 zł trzeba mieć z grupy ok. 1600- 1700 zł. + wysługę za conajmniej 40 lat służby . Dodam wiek emeryta policyjnego to 38 lat. Dziwisz się , że rządzących szlak trafia, a co dopiero mówić o sokistach.


Szanowny gościu zgadzam się z Tobą. Jednak nie lubię mówić na kogoś nierobym. Pewnie również o nas tak mówią. Szary policjant chciałby, aby nasza formacja otrzymała uprawnienia, gdyż mają dość tej kolei, ale szarzy funkcj. nie maja wpływu na górę. Właśnie przeczytałem artykuł o usypie 40 ton węgla na Ślasku. Niestety informacja dot. likwidacji naszej formacji szybko dotarła i przestępcy stają się bardziej agresywni i beszczelni,a nasi funkcjonariusze nie będąc pewnym jutra przechodzą duży stres.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 40, 41, 42  Następny
Strona 10 z 42

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin