Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SOK
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 40, 41, 42  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Sob 22:43, 06 Lut 2010    Temat postu:

Powiedzmy sobie szczerze w Policji nie mamy samych przyjaciół- przykład sprawa "rozbrajania" , czyli próba osłabienia i wykazania niewydolności SOK, przez KG Policji i jej przegrana w Sądzie Administracyjnym , pokazuje jak potężne jest lobby spółek ochroniarskich. Przypomnę w Polsce mamy ok. 150 tysięcy spółek ochroniarskich , z czego ok. 148 tys. należy do b. funkcjonariuszy milicji, sb i policji/ licencję i kocesję otrzymują z urzędu/ , a kolej uważana jest jako olbrzymi obszar do "zagospodarowania" i jako dojna krowa w mniemaniu spółkowiczów. Na dole współpraca, współdziałanie, wzajemna asekuracja i koleżeństwo są widoczne, ale co może szaraczek , który nawet nie ma przełożenia na nszz policjantów. Takie traktowanie sokistów, dołowanie psychiczne w nagonce medialnej , która wyszła z KG Policji ma swoje przełożenie na morale i ich skuteczność . W czasie spotkania z min. Rapackim zwróciłem uwagę adwersażowi, że funcjonariusz w służbie zbronią palną jest poddawany dodatkowym obciążeniom psychicznym, a to jest niedopuszczalne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 15:24, 07 Lut 2010    Temat postu:

FIP napisał:
Powiedzmy sobie szczerze w Policji nie mamy samych przyjaciół- przykład sprawa "rozbrajania" , czyli próba osłabienia i wykazania niewydolności SOK, przez KG Policji i jej przegrana w Sądzie Administracyjnym , pokazuje jak potężne jest lobby spółek ochroniarskich. Przypomnę w Polsce mamy ok. 150 tysięcy spółek ochroniarskich , z czego ok. 148 tys. należy do b. funkcjonariuszy milicji, sb i policji/ licencję i kocesję otrzymują z urzędu/ , a kolej uważana jest jako olbrzymi obszar do "zagospodarowania" i jako dojna krowa w mniemaniu spółkowiczów. Na dole współpraca, współdziałanie, wzajemna asekuracja i koleżeństwo są widoczne, ale co może szaraczek , który nawet nie ma przełożenia na nszz policjantów. Takie traktowanie sokistów, dołowanie psychiczne w nagonce medialnej , która wyszła z KG Policji ma swoje przełożenie na morale i ich skuteczność . W czasie spotkania z min. Rapackim zwróciłem uwagę adwersażowi, że funcjonariusz w służbie zbronią palną jest poddawany dodatkowym obciążeniom psychicznym, a to jest niedopuszczalne.




Szanowny gościu masz rację. Jestem bardzo zaskoczony dużą ilością spółek ochraniarskich- czy w karajach zachodnich rówież taka ilość spółek? Z tego wynika, ze więcej mamy ochraniarzy niż funkcjonariuszy służb panstwowych i żołnierzy. Spółki pomału wchodzą w ważne dla państwa dziedziny życia jak ochrona lotnisk. coraz głosniej o propozycji zastapienia służby cywilnej w więziennictwie- może tez chodzi o spółki? Czy państwo bedzie w stanie kontrolować taką ilość spółek. mamy zły przykład pana Rutkowskiego,a myslę, ze takich przykładów jest znacznie więcej. MSWiA planuje dokońać zapisu w nowej ustawie o transporcie, że zarządcy na ich obszarach kolejowych i przewoźnicy w pociągach i innych pojazdach kolejowych, zobowiązani mają być do zapewnienia porządku oraz ochrony mienia należącego do zarządców lub przewoźników kolejowych, bądź powierzonego im w ramach umowy przewozu. Czy taki zapis nie bedzie wymuszał na zarządcach i przewoznikach zatrudniać dużą ilość spółek, gdyż w przeciwnym przypadku policja będzie mogła wszcząć postepowanie karne przeciwko zarzadcy za niewłaściwe zabezpieczenie mienia. W ten sposób będzie można wymienić kadrę kolejową i zastąpić swymi kumplami. Znamy przypadki kiedy to ludzie z służb specjalnych siedzą w zarzadach spółek. Posłużę się słowami „wysokiego funkcjonariusza służb specjalnych IIIRP”, cytowanymi przez autorki artykułu:
„Trzeba sięgnąć do początków tworzenia się zorganizowanych struktur przestępczych, czyli do przełomu lat 80. i 90. Do czasów żywiołowej gospodarki rynkowej, młodego kapitalizmu, a zarazem czasów rozpadu PZPR, czystek w milicji, SB i Ministerstwie Spraw Wewnętrznych Milicjanci i negatywnie zweryfikowani esbecy masowo przechodzili wówczas do biznesu. Przychodziło im to tym łatwiej, że w wielu firmach pracowali ich "podopieczni", że mieli "haki" na członków formujących się wtedy zarządów i rad nadzorczych. Trafiali przede wszystkim do przedsiębiorstw zajmujących się handlem paliwami i alkoholem. Opanowali firmy ochroniarskie, banki, spółki polonijne i przedsiębiorstwa handlu zagranicznego. Niestety z tego artykułu wynika, ze przyszła kolej na kolej. Będą haki i miejsca dla swych kumpli.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 15:38, 07 Lut 2010    Temat postu:

MSWiA celowo zwleka z pracami nad ustawą SK mając nadzieję, że nowy Prezydent nie podpisze ustawy SK.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 15:52, 07 Lut 2010    Temat postu:

Ale MSWiA nie musi pracować nad ustawą o SK, wystarczy że większość w komisjach sejmowych wypracuje kształt ustawy a większość sejmowa uchwali ustawę o SK.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 19:41, 07 Lut 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:
Ale MSWiA nie musi pracować nad ustawą o SK, wystarczy że większość w komisjach sejmowych wypracuje kształt ustawy a większość sejmowa uchwali ustawę o SK.


Co myślisz o takim PO awuesowkim scenariuszu: Zakładamy ,że w lutym komisja zakończy prace na ustawą o sk i skieruje ją do II czytania.Marszałek zajęty kampanią po pół roku ustali termin II czytania, czyli mamy już wrzesień. II czytanie i wniosek o skierowanie do komisji,potem III czytanie,Senat i już mamy styczeń, potem Sejm ,Prezydent i zrobił nam się kwiecień. Po drodze ustawodawca określi termin wejścia ustawy na 01. 01. 2012 r. bo ustawa budżetowa, bo w środku roku itd. Jest jeszcze drugi scenariusz, bardziej optymistyczny - warunek szlak trafi Solidarność i rządy ciemnogrodu postsolidarnościowego.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 21:00, 07 Lut 2010    Temat postu:

O ile mi wiadomo to marszałek sam nie ustala czytania danej ustawy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 13:07, 08 Lut 2010    Temat postu:

ludzie sa juz znudzeni tym wszystkim. u 80% kolegow z pracy widzę totalne zdołowanie sytuacją. wg mnie tak źle jeszcze nie było.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 13:50, 11 Lut 2010    Temat postu:

Wg informacji prasowej na kolei SOK ma zastąpić 1000 policjantów. Po przeliczeniu na 16 województw to daje na jedno województwo około 62 funkcjnariuszy. Podzielić na 4 zmiany to wychodzi na jedną zmianę około 15 funkcjonariuszy podzielić na dwóch w jednym patrolu to wychodzi około 6-7 patroli.Nie wiem czy do tego 1000 funkcj. wliczono kierownictwo i służbę dyżurnych. Czyzby MSWiA chciało zabezpieczyć kolej tak małą iloscią funkcjonariuszy. Wydaje się, ze taki plan spowoduje również wynajęcie ochrony do dworców, peronów i pociagów pasażerskich. Jeżeli zakład nieruchomości zatrudni ochronę do pilnowania budynku stacyjnego, PLK do ochrony peronów, a pasażerski do ochrony pociągów pasażerskich, gdyż w jednym województwie 6-ciu patroli policji nie będą w stanie zabezpieczyć mnóstwo pociągów pasażerskich i dworców. Wprowadzenie takiego zapisu - przewoźnicy w pociągach i innych pojazdach kolejowych, zobowiązani mają być do zapewnienia porządku oraz ochrony mienia należącego do zarządców lub przewoźników kolejowych, bądź powierzonego im w ramach umowy przewozu zmusi do wynajęcia ochrony. Czy bedzie taniej? Czy kolej będzie konkurencyjna kiedy PLK bedzie miała ochronę na szlakach, ale koszt przerzuci na przewozy towarowe i pasażerskie. natomiast zaklad nieruchomosci przerzuci koszt na przewozy pasażerskie. Czy konkurencja na drogach nie bedzie tańsza z powodu ochrony dróg przez policję i przez inspekcję transportu drogowego. czy przewoznik zachodni przesyłajac drgi towar z zachodu na wschód bedzie musiał wliczyć ochronę szlaku i zatrudnić ochronę do swojego towaru nie skorzysta z usług kolei Czeskiej, gdzie policja chroni szlaki i towary.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELG
Gość






PostWysłany: Czw 16:57, 11 Lut 2010    Temat postu: pytanie do P. Posła.

czy strona rzadowa zglosila juz cos do ustawy o SK? a drugie pytanie: co z poprawkami, ktore mieli przyslac prawnicy sejmowi??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 17:13, 11 Lut 2010    Temat postu:

to jest rozbój w bialy dzień. na siłe chce się sok zniszczyć z calym dorobkiem dla interesów spółek ochroniarskich !
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 20:29, 11 Lut 2010    Temat postu:

Jeżeli policja tylko chce ciepłe dworce oraz pociągi pasażerki to nasuwa się pytanie: dlaczego funkcjonariusze SOK obecnie pracuje za przyszłą policję i kilka spółek ochraniarskich,a do emerytury muszą pracować do 65 lat. Rzeczywiście policjanci tylko chcą tam pracować gdzie mozna chodzić w półbutach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 23:31, 11 Lut 2010    Temat postu:

bo to jest bracie polityka. ze swieca szukac polityka, ktory działa w imie logiki czy prawdy. większość towarzystwa jest uwikłana w różne biznesy i lobbing. smutne. jesteśmy jako sokiści malutcy i możemy tylko prosić o rozsądek.... ale wiadomo jak z tym jest z naszym kraju. POLITYCY ZAPOMNIELI PO CO NARÓD ICH WYBRAL. ..
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 14:01, 12 Lut 2010    Temat postu:

Mam nadzieję, że po rozwaleniu naszej służby otrzymamy osłony socjalne. Górnicy otrzymali 50 000zł to w owym czasie było bardzo dużo, nastepnie otrzymali 5-cio letnie urlopy. jedni odchodzili na urlopy, a innych zatrudniali. Kolejarze mieli kilka lat wczesniej 30 lat pracy i stały zasiłek, a 35 lat pracy stałe świadczenia przedemerytalne.
Kilka miesięcy wczesniej maszyniści kolejowi pomimo, ze mogą odchodzić w wieku 55 lat to otrzymali 2,albo 3 latnie świadczenia i na rękę około 40 000 zł.Czyli odeszli w wieku 52 lat na świadczenia. Mam nadzieję, ze również otrzymamy pomoc socjalną.
W czasie prac nad ustawą emerytur pomostowych jedyny opór, jaki miała strona związkowa, wynikał z odmowy umieszczenia, prac funkcjonariusza SOK w wykazie prac o szczególnym charakterze z powodu tego, że SOK ma swoja ustawę w Sejmie RP po 1 czytaniu, ktora to zaklada umieszczenie sokistów w w ustawie emerytalnej dla służb mundurowych. CIOP- prof. D. Koradecka i wiceminister Chołoń-Damińczak, czyli strona rzadowa stała na stanowisku, ze upust 5 lat służby dla sokistów jest niewystarczający w stosunku do obciążeń psychofizycznych, porówywalnych do funkcjonariuszy Policji, Straży granicznej i Zandarmerii Wojskowej.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Sob 13:23, 13 Lut 2010    Temat postu:

W strategi rozwoju kolei zakłada się ,że kolej jest narodowym przewoźnikiem. Pytam , jak narodowy przewoźnik zamierza chronić swego majątku oraz bezpieczeństwa . Czy prywatne spółki, niech będą nawet rodem z SB -cji, czy milicyjno-policyjno-emeryckie są w stanie sprostać temu zadaniu? Jak państwo zamierza chronić tzw. infrastrukturę aktywną w okresach W-ojny i innych zagrożeń? Kto poniesie koszty dodatkowego zatrudnienia ochrony szlaków kolejowych, budynków i innych obiektów kolejowych? Czy kolej, mając najwyższe "stawki dostępu" w przeliczeniu na tzw. tonokilometry będzie konkurencyjna w stosunku do prywatnych przewoźników? Jak ochrona pociągów przełoży się na cenę biletu w pociągu. Czy na te i inne pytania jest w stanie odpowiedzieć podsekretarz Pan Engelhardt. Proponuję tytułem próby wszystkich sokistów wysłać na jednotygodniowy urlop. Zobaczymy wówczas co stanie się z" Platformą". I jeszcze jedno Panowie Policjanci z KG Policji fundująć sokistom nagonkę prasową doskonale zdają sobie sprawę, że psychika człowieka ma swoje granice, a szczególnie uzbrojonego, a możę czekają, aż któremuś puszczą nerwy . Byłby to doskonały powód , żeby zabrać im broń, ubezwłasnowolnić i wykazać ich nieudolność. Wtedy droga dla lobby prywatyzacyjnego kolesiów Rysiów, Grzesiów itp. stoi otworem, a Policja miała by dodatkowe 200 mln , którymi Rzą dzisiaj dotuje PLK S.A.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 16:38, 13 Lut 2010    Temat postu:

Przeciez nasi przeciwnicy tylko czekają na potknięcie sokistów. Co do pieniedzy to dotacje panstwową na PKP mozna przenieść do MSWiA na funkcjonowanie SK i tyle. P. Rapacki twierdzi , ze to tworzenie nowej formacji otóż nie ! To proces UDOSKONALENIA POPRZEZ PRZEKSZTALCENIE !
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 40, 41, 42  Następny
Strona 11 z 42

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin