Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SOK
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 40, 41, 42  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 14:45, 18 Lut 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:
Są silni w mediach jak nikt. wiadomo- MSWiA oraz lobby ochroniarskie...Ruch nalezy miedzy innymi do wlasciciela tego forum i gospodarza.... Może jakas konferencja prasowa ? Sa jeszcze madre glosy np. poniżej :

Blog Adriana Furgalskiego - 18-02-2010 09:36
Rząd przyjął zmianę ustawy o transporcie kolejowym, likwidując pilnującą bezpieczeństwa na terenach kolejowych Straż Ochrony Kolei. Jej funkcjonariusze (1000 osób) po zaliczeniu postępowania kwalifikacyjnego zostaną funkcjonariuszami Policji. Reszta (2400) ma szukać szczęścia w firmach ochroniarskich, ponieważ to na nich, od 2012 r. ma spoczywać troska o porządek na kolei.
W historii SOK dwukrotnie, w 1920 i w 1955 r., likwidowano ją bądź ograniczano kompetencje. I dwukrotnie wycofywano się z tych, jak udowodnił późniejszy wzrost przestępczości, błędnych decyzji. Jak będzie teraz, zobaczymy w okresie wzrostu zagrożeń, spowodowanego znacznym napływem kibiców i turystów na Euro 2012. Niech nas nie zmyli spadek wykroczeń na kolei, bo jest on zapewne skutkiem kryzysu w przewozach.
Rząd argumentuje, że spółki prawa handlowego powinny same dbać o ochronę własnej infrastruktury i mienia. Tyle tylko, że infrastruktura kolejowa, zarządzana owszem przez spółkę, ale państwową i nie podlegającą prywatyzacji, ma przejść bezpośrednio na własność Państwa. Podobnie jak drogi krajowe, a przecież nikt nie chce likwidacji policji drogowej.

Przewoźnicy kolejowi pilnują przewożonych ładunków, za które biorą odpowiedzialność, ale przy uzbrojonych bandytach okradających nocą pociągi z węglem jest to trudne. Ochroniarze mają zaś mniejsze uprawnienia związane z użyciem broni. Dlaczego Państwo chce wycofać się z ochrony ładunków na kolei? Bo przewożą je prywaciarze? Bezpieczeństwo jest jedno. Przy innym rozumowaniu policja powinna pilnować jedynie mienia państwowego, a my zatrudniać ochroniarzy strzegących naszych samochodów i mieszkań.

Tysiąc policjantów oddelegowanych do ochrony obszarów kolejowych, ograniczy kontrolę głównie do dworców i niektórych z 5 tys. uruchamianych dziennie pociągów. Nie do pomyślenia na największych kolejach w Niemczech czy Francji. Czy jest w tym troska o nasze bezpieczeństwo, czy raczej zadziwiająca troska o nabicie kabzy prywatnym firmom ochrony? Oprócz nowego źródła dochodów z kolei, rząd bowiem chce im dać zarobić także na pilnowaniu przekraczania granic w ruchu Schengen na lotniskach.



Pięknie napisane. Ten gość jest znawcą kolei. Niestety tysiąc policjantów należy rozgraniczyć na 4 zmiany i na patrole minimum 2-osobowe to daje pod warunkiem, że nie bedzie L-4 i urlopów 125 patroli. czyli na jedno województwo przypadnie około 7-8 paroli. Gdyby była służba dyżurna to jeszcze mniej. Jednak należy wziąć pod uwagę zdarzenia kiedy policja bedzie musiała przesłuchać świadków, dokonać oględzin miejsca przestępstwa, dojechać do oddalonej o 50 km. spółki ochraniarskiej z powodu zatrzymania na szlaku grzybiarza. Okaże się, ze na dworcach i w pociagach w ogóle nie bedzie policji, gdyż bedzie zajęta z powodu jazdy do grzybiarza, aby ustalić dane i nałożyc ewentualnie mandat w wysokości 20 zł. Przyjechać będą musieli, gdyż wiele przestępców udaje grzybiarzy. Tego pewnie nikt nie bierze pod uwagę. Jaka będzie konkurencja jeżeli każdy pociąg będzie konwojowany przez kilku ochraniarzy. nie konwojowane będą otwierane, być może nawet przez spółki, aby zwiększać ilość ochraniarzy na kolei. poza tym cywilni ochraniarze za 4 zł. na godzinę będą sprzedawali informacje.Miejmy nadzieję, że kluby poselskie nie zmienią dotychczasowgo zdania.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Czw 17:23, 18 Lut 2010    Temat postu:

Zastanawia mnie w takiej sytuacji beztroska min. Engelhardta. Popieranie MSWiA w sytuacji zapowiedzianej likwidacji SOK jest waleniem do własnej bramki. Przekazanie SOK na utrzymanie MSWiA spowodowałoby zejście z kosztów wszystkich spółek PKP , nie tylko PLK. Likwidacja SOK i automatyczne przejęcie dotacji budżetowej przez Policję , po pierwsze osłabi PLK , ale i też spowoduje natychmiastową konieczność wyłożenia środków własnych na utrzymanie spółek ochroniarskich i przypuszczam idących w setki milinów złotych. W ten sposób Rząd będzie musiał podnieść stawki dostępu do linii kolejowych, aby nie doprowadzić do takiej sytuacji, do jakiej doprowadził Przewozy Regionalne. Dalej , dzisiejsza SOK ma olbrzymie uprawnienia, czego nie można powiedzić o ochroniarzach. Kto doprosi się o interwencję policjanta, co trzeba będzie zrobić z przestępcą. Kto ochroni tysiąće km linii kolejowych i trakcji . Dzisiejszy sokista jest postrachem gangów specjalizujących się w kradzieży sieci trakcyjnej, bo posiada broń, bo strzela. Pokażcie mi dzisiaj ochroniarza, który użyje broni palnej, albo nadstawi kark idąc w nocy za przestępcą w las. Mamy oto PO.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 15:58, 19 Lut 2010    Temat postu:

FIP napisał:
Zastanawia mnie w takiej sytuacji beztroska min. Engelhardta. Popieranie MSWiA w sytuacji zapowiedzianej likwidacji SOK jest waleniem do własnej bramki. Przekazanie SOK na utrzymanie MSWiA spowodowałoby zejście z kosztów wszystkich spółek PKP , nie tylko PLK. Likwidacja SOK i automatyczne przejęcie dotacji budżetowej przez Policję , po pierwsze osłabi PLK , ale i też spowoduje natychmiastową konieczność wyłożenia środków własnych na utrzymanie spółek ochroniarskich i przypuszczam idących w setki milinów złotych. W ten sposób Rząd będzie musiał podnieść stawki dostępu do linii kolejowych, aby nie doprowadzić do takiej sytuacji, do jakiej doprowadził Przewozy Regionalne. Dalej , dzisiejsza SOK ma olbrzymie uprawnienia, czego nie można powiedzić o ochroniarzach. Kto doprosi się o interwencję policjanta, co trzeba będzie zrobić z przestępcą. Kto ochroni tysiąće km linii kolejowych i trakcji . Dzisiejszy sokista jest postrachem gangów specjalizujących się w kradzieży sieci trakcyjnej, bo posiada broń, bo strzela. Pokażcie mi dzisiaj ochroniarza, który użyje broni palnej, albo nadstawi kark idąc w nocy za przestępcą w las. Mamy oto PO.




Zgadzam się z Tobą. Zakład nieruchomości zatrudni spółkę do pilnowania budynków, PLK zatrudni ochronę do peronów, a pasażerski do odstawionych pociągów osobowych, w końcu koszt poniesie podróżny w cenie biletu. Natomiast za ochronę szlaków i ochronę pociągów towarowych - koszt poniesie budżet iKlient.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Pią 21:58, 19 Lut 2010    Temat postu:

Tuskowie podjęli decyzję, z którą należało się liczyć. Trudno było by nam zrozumieć, że odrzucili swój własny projekt i poparli projekt poselski i to serwowany przez politycznego wroga. Czy ta decyzja była przemyślana, oczywiście nie. Przypomnę pojawiła się na dzień przed komisją sejmową w sprawie raportu podkomisji do ustawy druk nr 510, czyli , byle coś rzucić. Po drugie MSWiA pod różnymi rządami zawsze było za tzw. dokończeniem procesu prywatyzacji kolei, bo tutaj wyczuli swój interes. Różnymi sposobami od 1997 roku lobby spółkowe , a mamy ich w Polsce blisko 150 tys., z czego 99 % należy do resortu MSWiA, oczywiście częściowo na emeryturze, bo oficjalnie nie wolno. Oni doskonale wiedzą, żę po likwidacji SOK powstanie taki chaos, bałagan i burdel, że ten olbrzymi tort do skomsumowania pod nazwą bezpieczeństwo i porządek na PKP jest w zasięgu ręki.Nie wierzę bowiem, aby były milicjant, a potem policjant Rapacki nie znał realiów kolejowych, nie wiedział, że 1000 policjantów wystarczy tylko do pilnowania swoich biurek, że spółki ochroniarskie nie trafią sobie palcem do d.... Ale im się marzy przejęcie 3000 tys. sokistów - wytrawnych fachowców, obytych z bronią i siejących postrach wśród gangów okradających kolej. Oni marzą o łatwym zarobku rękami tych samych sokistów. Dla nas nie jest to nowość. Już za czasów Prezesa Janika był taki KG pan P. który jako emeryt wojskowy wdrażał plany swoich chlebodawców. Byli następni Komendanci. Dzisiejszy sukces grupy społecznej polega na tym ,że nie dopuścili do przekształcenia SOK w Spółkę. Olbrzymia akcja informacyjna w Sejmie V i VI kadencji wśród posłów, zdobycie zaufania wśród takich jak Pan Panie JP. pozwala nam funkcjonować w miarę normalnie. Nie zabiła nas nagonka medialna zaserwowana przez potężne lobby ochroniarskie MSWiA , pomimo wystarczającego obciążenia psychicznego i psychofizycznego jekiemu na codzień poddawani są funkcjonariusze SOK. Wytrzymaliśmy ten napór psychiczny, zafundowany z premedytacją i z pełną znajomością tematu . Dziwi mnie bardzo i to bardzo, co jeszcze raz podkreślę stanowisko Ministra Infrastruktury. Można być lojalnym wobec rządu, ale trzeba być lojalnym wobec kolejarzy. Dzisiaj musimy zapytać Pana Grabarczyka, Engelhardta, czy wezmą osobistą odpowiedzialność za to co się stanie po likwidacji Straży Ochrony Kolei. To pytanie wcześniej, czy później padnie. Pozdrowienia dla wielkiego sojusznika kolejarzy i sokistów. Dzięki Panie Pośle.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 18:34, 20 Lut 2010    Temat postu:

Dlaczego nie dojedzie do debaty medialnej ? Przeciez na logiczne argumenty my wygrywamy. jedyne co bym zmienił to tych pseudo-oficerow co nigdy w torach nie byli.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 20:41, 20 Lut 2010    Temat postu:

Byli oficerowie GROM alarmują: "Czekają nas porachunki z użyciem broni maszynowej". EURO 2012 oznacza napływ masy turystów, wśród nich także przestępców. Tymczasem polskie więzienia opuszczają siejący niegdyś postrach szefowie mafii. Czy w tłumie kibiców będą walczyć o wpływy? Kto ich powstrzyma?

Powstrzyma pewnie likwidacja formacji SOK.

Dlaczego używają propagandy i kreują negatywny obraz sokisty,a wprowadzeniu reformy nieudolni brzuchacze mogą dalej pracować w ochronie za 3 zł oraz w policji. To po co taka reforma- dla prywatnej kieszeni?

Panie JP dziękujemy za wsparcie naszej formacji.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Wto 21:21, 23 Lut 2010    Temat postu:

Zastanawiający jest termin likwidacji SOK. Z dniem 01.01.2012 roku. O co tutaj chodzi. Cały świat patrzy na nas. Rząd w swoich poprzednich uchwałach mówi o współpracy z SOK w okresie EURO 2012 roku . Paranoja, schizofremia, czy walka polityczna z PiS, SLD , PSL . Wy nam projekt ustawy o sk / druk nr 510/ to my wam na przekór likwidację. Myślę , że ze strony Pana Rapackiego jest to decyzja głęboko przemyślana. Rząd na EURO musi rzucić kasę na ochronę kolei. Nadarza się niepowtarzalna okazja przejąć ochronę kolei. Wiadomo 15 policjantów na województwo to mało , trzeba będzie obecnych sokistów czymś kupić. Nie tak dawno słyszałem od gen. Rapackiego w Sejmie, że tak mało zarabiacie, że na początek trzeba wam podnieść wynagrodzenie o 100%, a więc z tysiąc trzysta na 2600 zł. Może za te pieniądze przejdą do spółek ochroniarskich MSWiA , a po Euro to już poleci kilkadziesiąt spółek, kilka tysięcy ochroniarzy i byznes się kręci . Jest i gradka dla KG Policji. Po co po przegranej w Sądzie Administracyjnym , po nieudanej próbie odebrania sokistom broni walczyć dalej, a zlikwidować chamów - jak śmią wygrywać w Sądzie z nami Panami z KG policji, a i 200 mln. dotacji na obecny sok się przyda . 1000 sokistów przejdzie do Policji, to kpina - kto miał pójść to już poszedł, a kto odpadł to został . Jeszcze raz będziecie odsiewać ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 22:28, 23 Lut 2010    Temat postu:

Ale rząd zapowiada z dniem 01 stycznia 2012 roku zwiększenie wieku emerytalnego dla Policji i wojska, (wiek 65 dla mężczyzn) i (wiek 60 dla kobiet). Zwiększony wiek emerytalny obejmowałby funkcjonariuszy zaczynających służbę w Policji od dnia 01 stycznia 2012 roku. I jak pan Rapacki może być pewien, że około 1000 sokistów zgodzi się na przejście do Policji Kolejowej, by pracować do wieku 65 lat. Przecież to paranoja.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:26, 24 Lut 2010    Temat postu:

FIP napisał:
Zastanawiający jest termin likwidacji SOK. Z dniem 01.01.2012 roku. O co tutaj chodzi. Cały świat patrzy na nas. Rząd w swoich poprzednich uchwałach mówi o współpracy z SOK w okresie EURO 2012 roku . Paranoja, schizofremia, czy walka polityczna z PiS, SLD , PSL . Wy nam projekt ustawy o sk / druk nr 510/ to my wam na przekór likwidację. Myślę , że ze strony Pana Rapackiego jest to decyzja głęboko przemyślana. Rząd na EURO musi rzucić kasę na ochronę kolei. Nadarza się niepowtarzalna okazja przejąć ochronę kolei. Wiadomo 15 policjantów na województwo to mało , trzeba będzie obecnych sokistów czymś kupić. Nie tak dawno słyszałem od gen. Rapackiego w Sejmie, że tak mało zarabiacie, że na początek trzeba wam podnieść wynagrodzenie o 100%, a więc z tysiąc trzysta na 2600 zł. Może za te pieniądze przejdą do spółek ochroniarskich MSWiA , a po Euro to już poleci kilkadziesiąt spółek, kilka tysięcy ochroniarzy i byznes się kręci . Jest i gradka dla KG Policji. Po co po przegranej w Sądzie Administracyjnym , po nieudanej próbie odebrania sokistom broni walczyć dalej, a zlikwidować chamów - jak śmią wygrywać w Sądzie z nami Panami z KG policji, a i 200 mln. dotacji na obecny sok się przyda . 1000 sokistów przejdzie do Policji, to kpina - kto miał pójść to już poszedł, a kto odpadł to został . Jeszcze raz będziecie odsiewać ?



Spada poczucie bezpieczeństwa warszawiaków - wynika z sondażu GfK Polonia przeprowadzonego dla "Życia Warszawy". Napady i niedawne zabójstwa policjanta oraz nastolatki szczególnie wystraszyły kobiety.

Na pytanie, w jakich miejscach pytani czują się mniej bezpiecznie, aż 64% tych, których ostatnie wydarzenia przeraziły, wskazało, że na ulicy. 56% stwierdziło, że w komunikacji miejskiej, co drugi wskazał na parki i skwery. Co trzeci badany przyznał zaś, że nie czuje się bezpiecznie na własnym osiedlu. Pełne wyniki sondażu zamieszcza "Życie Warszawy".

Wszystko na temat policji. Niech zabiorą się za bezpieczeństwo na własnym podwórku. Za pogorszenie się stanu bezpieczeństwa ktoś powinnień ponieść odpowiedzialność w MSWiA. Czy w naszym kraju można bezkarnie rządzić? Być może za porządek będzie opowiedzialna spółkach ochraniarska, albo SM, której zwiększono uprawnienia.
1000 policjantów z tego odjąć na L-4, dyżurnych i kierownictwo. zabezpieczy w całyn kraju kolej-śmiechu warte.

Pozdrawiam Panie JP
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk
Gość






PostWysłany: Pią 10:06, 26 Lut 2010    Temat postu:

Policja kolejowa i spółki ochroniarskie kontra Straż Kolejowa ( prywatyzacja bezpieczeństwa?)

Projekt MSWiA ze strony Pana Rapackiego przewiduje likwidację SOK (3, 5 tys. etatów) wybranie z tej grupy ok. 1 tysiąca ludzi do policji ( niszczenie dorobku zawodowego), a resztę terenu PKP oddać do dyspozycji spółkom ochroniarskim ( lobbing?)…. Pojawia się szereg pytań:

Jak tysiąc policjantów kolejowych zabezpieczy teren PKP, którego ponad 3 tys. doświadczonych sokistów stale monitoruje na miarę swoich możliwości?

Jakie możliwości oddziaływania ma ochroniarz, który nie może jak sokista przynajmniej wypisać mandatu czy wniosku do Sądu Grodzkiego , a także brak mu doświadczenia w trudnych zagadnieniach technicznych funkcjonowania PKP?

Z wypowiedzi Posła Piechocińskiego czy ekspertów rynku PKP Np - Pan Furgalski wynika wprost , ze strona rządowa lobuje na korzyść spółek ochroniarskich które wiadomo przez jakich emerytów są zarządzane i z jaką branżą maja dużo wspólnego.

Wynik może być taki, ze niedoświadczeni ochroniarze z marketów nie będą w stanie upilnować rozległych terenów PKP, a pociągi będą stały w szczerym polu, bo siec trakcyjna zostanie skradziona przez bezczelnych złodziei , którzy mają jeszcze respekt do sokistów ( broń palna), bo tylko my –sokiści znamy najlepiej zagadnienia kolejowe w Polsce i należy nas wzmocnić ustawą o SK ( tak jak w krajach UE) , a nie niszczyć dorobek organizacyjny z 91 lat.

Przypadek z pociągu: Napastnik podróżnemu przystawił nóż do gardła. Sokista wydobył broń służbową, a napastnik odrzucił nóż. Lobbowanie więc na korzyść spółek ochroniarskich może skończyć się tak , że za bezpieczeństwo ludzi będzie odpowiadał człowiek bez broni i uprawnień mandatowych..

Jako sokiści na dzień dzisiejszy nie możemy : sprawdzać bagażu ( terroryzm, przemyt), odwozić ludzi do izby wytrzeźwień ( pijani bezdomni, pijani w pociągach), brak dostępu do bazy PESEL( poszukiwani przez policje, zaginieni).
Tylko wprowadzenie tych trzech uprawnień do katalogu dla SOK czy w perspektywie SK spowoduje polepszenie wykrywalności na terenach kolejowych i w perspektywie publicznego bezpieczeństwa. Za każdym razem przy wymienionych czynnościach funkcjonariusze SOK muszą wzywać policję, co z kolei powoduje mniejszą ilość patroli policji na ulicach miasta. Te czynności mogą z powodzeniem wykonywać sokiści !

Dlaczego ktoś za plecami sokistów decyduje, ze funkcjonariusz mający 55 lat i 35 lat służby ma zostać posterunkowym? …..Jednak perspektywa jest taka, ze duży odsetek sokistów to ludzie w wieku powyżej 45 lat i ich szanse przejścia do policji są znikome ( żywiciele rodzin). Tylko przekształcenie SOK w SK jest gwarantem, poprawy bezpieczeństwa oraz uratowanie formacji , która ma ponad 91 lat (starszej od policji !)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Nie 0:14, 28 Lut 2010    Temat postu:

Resortowi MSWiA marzy się przejęcie całej straży wraz z całym inwentarzem żywym i martwym/ patrz broń na preferencyjnych zasadach / . Komuś marzy się przejęcie wszystkich fachowców z SOK, aby robili to co teraz, tylko na czyjeś konto. Jeszcze raz podkreślam - 1000 sokistów do policji, to pijarowski chwyt : kto zaliczy testy sprawnościowe, pytam : starzy? oczywiście -nie, młodzi? - ci co mieli odejść już odeszli, ci co nie przeszli sita - zostaliu w sok .
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Nie 12:44, 28 Lut 2010    Temat postu:

W uzupełnieniu tekstu pisząc MSWiA myślę o spółkach ochroniarskich , tzw. zależnych, których właścicielami prawie w 100 % są emeryci MSWiA.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELG
Gość






PostWysłany: Nie 23:11, 28 Lut 2010    Temat postu:

a kto powiedział, że 1000 sokistów dostanie pracę w Policji Kolejowej? ja nigdzie nie znalazlem takiej wzmianki - wszedzie pisze ze bedzie 1000 policjantow kolejowych... a to nie jest przeciez to samo:/ w tym 1000 miesci sie zapewne kadra, ktora przyjdzie z Policji, "zrzuty" z innych formacji MSWiA, i w rezultacie zostanie z 300 etatow dla sokistow- a moze mniej? Nie jest prawda, ze kto mial odejsc do policji to juz poszedl- niektorzy poprostu nie chca pracowac w policji!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FIP
Gość






PostWysłany: Pon 19:25, 01 Mar 2010    Temat postu:

Sentencja w sumie jest taka sama. Tam na nas nie czekają. Na starych sokistów nie czekają również w spółkach . Nam pozostaje służba patrolowa chodnika do Urzędu po zasiłek. Reasumując może trochę optymistyczniej :SOK - była , jest i będzie, jak Krasnaja Armia: była, jest i budiet. Przecież po drodze są jeszcze wybory.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 6:02, 02 Mar 2010    Temat postu:

jak dojdzie do najgorszego to nie bedę dawal satysfakcji ani jednym ani drugim- nie bedę im służył. znajde inna robotę z żalem serca. Oj bedą pociągi stać w polach...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 40, 41, 42  Następny
Strona 13 z 42

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin