Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Masterplan dla rynku kolejowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:23, 06 Sie 2007    Temat postu: Masterplan dla rynku kolejowego

Polityka ale inna..czyli stan prac nad Masterplanem

Dzisiaj mieliśmy kolejne spotkanie w Ministerstwie Transportu w sprawie prac nad Masterplanem dla polskiego rynku kolejowego do 2030 roku.
Po oddaniu Diagnozy (dokumentu ponad 400-stronicowego) omawialiśmy główne załozenia kluczowych rozdziałów Drugiego -Prognoza rozwoju Rynku i Trzeciego
Proces inwestycji i modernizacji szlaków kolejowych.

Szczególnie złożony jest problem budowania prognozy szczególnie na tak długi okres.

Nie może to być przecież proste przedłuzenie dotychczasowych trendów skoro:

-proces restrukturyzacji polskiej gospodarki nie został zakończony
-głowny surowiec energetyczny Polski węgiel wraca do łask,pytanie czy pod koniec prognozowanego okresu możliwe będzie inne jego wykorzystanie (gazyfikacja)
-jak na potrzeby transportowe w zakresie surowców energetycznych wpłynie wolny rynek energii elektrycznej,energetyka jadrowa czy odnawialne zródła energii
-na ile wzrosną ceny paliw płynnych i zmienią się kierunki i sposób przesyłu
-Polska jest dopiero 3 lata w UE i proces otwarcia sie nowych możliwości rynkowych jeszcze nie ujawnił do końca wszystkich zależności
-czy możliwy jest dalszy prawie niczym nie skrępowany dotychczas rozwój motoryzacji i transportu drogowego
-czy w prognozowanym okresie nastąpi poszerzenie UE na wschód i jak daleko
-czy i jakie nastapią zmiany w technice kolejowej ,organizacji ruchu szczególnie na styku kolei europejskich i azjatyckich
-czy utrzymają się tendencje wzrostu konteneryzacji przesyłek
-coraz bardziej inwestycje zagraniczne w Polsce to inwestycje w przemysł,logistykę a nie jak dotychczas w system bankowy czy ubezpieczenia
-jakie zjawiska demograficzne wystąpią i jak przełożą się na transport w tym kolejowy (przesuwanie się ludności do kilku, kilkunastu dużych aglomeracji,wzrost mobilności,starzenie się społeczenstwa spadek mobilności etc.)
-którędy pójdzie ruch tranzytowy Azja Europa Zachodnia.

Wymieniłem tylko z grubsza część pytań na które staramy się odpowiedzieć i do modeli ekonometrycznych przypisać poszczególne czynniki i nadać im określoną wagę.
Wielka szkoda,że w debacie publicznej przynajmniej częśc tych problemów nie znajduje zainteresowania choćby w kontekście zmian klimatycznych czy dostępu do surowców,jakości życia etc.

zapraszam do dyskusji Janusz Piechocinski, ZDG TOR, [link widoczny dla zalogowanych],www.piechocinskitransport.fora.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin