Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ruch na ulicy Puławskiej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:14, 03 Lip 2007    Temat postu: Ruch na ulicy Puławskiej

Ruch na Puławskiej
W połowie 2005 roku odbył się powszechny pomiar ruchu na polskich drogach.Na terenie aglomeracji warszawskiej (miasto Warszawa plus okalające powiaty) przeprowadzono dodatkowe reprezentacyjne badania ankietowe gospodarstw domowych w zakresie korzystania z komunikacji.Łącznie badaniem objęto ponad 4,5 tyś .osób Zakres pytań obejmował oceny,opinie i preferencje mieszkańców dotyczące :funkcjonowania komunikacji zbiorowej,funkcjonowania systemu komunikacji indywidualnej,warunków ruchu rowerowego i pieszego,kierunków modernizacji i rozwoju komunikacji zbiorowej,kierunków rozwoju systemu drogowego i systemu płatnego parkowania.Znacząco wzrosła aprobata dla uprzywilejowania komunikacji zbiorowej,mimo ,że może to pogorszyć warunki ruchu samochodów z 64 procent poparcia w 1993 r.do 81.4 % w roku 2005.
Pomiaru dokonywano we wtorek 7 czerwca .W strukturze rodzajowej pojazdów w obu kierunkach z i do Warszawy dominują pojazdy osobowe –ponad 87 %,dostawcze-6.5% i ciężarowe – 4.3%.Porównujac te dane z innymi wjazdówkami i wyjazdówkami z Warszawy widać o prawie 10 procent wyższy udział niż to jest na Trakcie Brzeskim czy Alei Krakowskiej.Po prostu dynamika przyrostu nowych osiedli mieszkaniowych i centrów handlowych jest wyższa niż centrów logistyczno- magazynowych czy zakładów przemysłowych.Poludniowa otulina Warszawy przekształca się w silnie zurbanizowana sypialnie aglomeracji warszawskiej.W dzień pomiaru ruch na Puławskiej do Warszawy wyniósł łącznie 30 361 pojazdów kiedy w przeciwnym kierunku przemieściło się 28 651 pojazdów.Szczegolowa analiza rozkładu dobowego pokazuje duże zróżnicowanie ruchu ogółem jak i ruchu poszczególnych środków transportowych.Na kierunku do Warszawy mamy silniej zarysowany szczyt poranny, powroty z Warszawy rozłożone są w czasie ,zapewne po pracy ,uczelni czy szkole pozostajemy w stolicy na dłużej-zakupy,kultura,usługi
Szczyt poranny do Warszawy występuje w godzinach 8-9 i wynosił w dzień pomiaru2591 pojazdów,szczyt popołudniowy dla tego samego kierunku ( 1951 pojazdów )od 16-17.Z Warszawy do Piaseczna szczyt poranny występuje w godzinach 8-9 i wynosił 1902 pojazdy a szczyt popołudniowy w godzinach 16-17 i wynosił 2150 pojazdów.
Łącznie w dzień pomiaru do Warszawy jechało 27773 samochody osobowe,1536 samochodów dostawczych,1287 samochodów ciężarowych ,400 autobusow,183 mikrobusy,99 motocykli i 72 rowery.Dla porównania z Warszawy wyjechało na punkt pomiarowy 24 717 samochodów osobowych ,1717 samochodów dostawczych,1265 cięzarowych,413 autobusów ,398 mikrobusów,80 motocykli i 52 rowerów.

Janusz Piechociński Zespół doradców gospodarczych TOR


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Komunikacja aglomeracji warszawskiej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin