Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Radom walczy o kolej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:55, 02 Sie 2007    Temat postu: Radom walczy o kolej

Protest w sprawie zmiany trasy pociągu „Wieniawski”

oraz inne uwagi do propozycji rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych
na sezon 2007/2008


Szanowni Państwo,

W związku z przedstawieniem do konsultacji społecznych projektu nowego rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych na sezon 2007/2008, chcielibyśmy zgłosić następujące uwagi:


1) Protestujemy przeciwko zmianie trasy kursowania
pociągu pospiesznego „Wieniawski”

Stanowczo protestujemy przeciwko zmianie trasy pociągu „Wieniawski”, a tym samym pozbawieniu Radomia jedynego bezpośredniego połączenia z Łodzią i Poznaniem.

W proponowanym rozkładzie zmienia się pora kursowania oraz trasa pociągu pospiesznego „Wieniawski”, kursującego dzisiaj pomiędzy Lublinem a Poznaniem przez Radom i Łódź (wyjazd
z Lublina godz. 10:30, wyjazd z Poznania godz. 07:12). Według propozycji w nowym rozkładzie miałby to być pociąg nocny, łączący Lublin i ze Szczecinem i Świnoujściem przez Warszawę i Poznań. Dodatkowo, osobne wagony jechałyby z Kielc, jednak z pominięciem Radomia – przez Częstochowę i Skierniewice.

W ten sposób znika bezpośrednie połączenie Lublina, Puław i Radomia z Łodzią, oraz Radomia
z Poznaniem. Pogarsza się ponadto i tak niezbyt dobra komunikacja Radomia z Lublinem
(4 pociągi pospieszne zamiast 5).

Uważamy, że właściwą trasą kursowania tego pociągu powinna być relacja: Lublin (Chełm/Zamość) – Radom – Łódź – Poznań – Szczecin (Świnoujście) z dodatkowymi wagonami z Kielc przez Skarżysko-Kamienną, z łączeniem składów w Radomiu.

Dzięki temu zapewnione byłoby bezpośrednie i najszybsze połączenie Kielc, Lublina, Puław i Radomia z Łodzią, a dodatkowo – poprzez dołączenie wagonów z Kielc – również Kielc
i Skarżyska-Kamiennej. Dzięki temu również Łódź, posiadająca dziś jedno połączenie bezpośrednie ze Szczecinem, zyskałaby kolejne.

Ponadto, powinien być to pociąg całoroczny, jeżdżący codziennie, a nie sezonowy, jeżdżący tylko w wybrane dni tygodnia.



Relacja Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź nie spowodowałaby pogorszenia skomunikowania Lublina z Warszawą (proponowanych 13 połączeń bezpośrednich w ciągu doby!), ani Warszawy ze Szczecinem (proponowanych 7 połączeń bezpośrednich + dogodne skomunikowania w Poznaniu). Przyczyniłaby się natomiast do znacznie lepszego skomunikowania obszaru leżącego wzdłuż linii Lublin-Radom-Łódź, zamieszkałego przez ponad 2 miliony osób.

Dodatkowo, pociąg nocny Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź powinien być uzupełniony pociągiem dziennym w tej samej lub zbliżonej relacji, tj. Szczecin (Świnoujście) – Poznań – Łódź – Radom (Kielce) – Lublin (Zamość/Chełm), czyli pociągiem zbliżonym do dzisiejszego „Wieniawskiego” z relacją wydłużoną do Szczecina i Chełma/Zamościa.


2) Postulat bezpośredniego połączenia Warszawa-Radom-
-Skarżysko-Kamienna-Rzeszów/Przemyśl

W proponowanym przez Państwa rozkładzie jazdy po raz kolejny nie przewidziano żadnego bezpośredniego połączenia Warszawy przez Radom, Skarżysko-Kamienną, Ostrowiec Świętokrzyski, Sandomierz i Stalową Wolę z Przemyślem i Rzeszowem, mimo iż jest to najkrótsza
i w pełni zelektryfikowana trasa. Nie wydaje się zasadnym, aby cały ruch z Warszawy do Polski południowo-wschodniej odbywał się poprzez Lublin, z całkowitym odcięciem dużej części kraju od bezpośrednich połączeń w tych relacjach. W rezultacie przez Lublin przejeżdżają obecnie 4 takie pociągi, a przez Radom i Sandomierz – żaden.

Postulujemy przywrócenie bezpośrednich połączeń z Warszawy do Rzeszowa i Przemyśla
przez Radom, przynajmniej w wymiarze 2 par pociągów na dobę (w porze dziennej i nocnej).


3) Uwagi ogólne do rozkładu jazdy

Wydaje się zasadnym, aby do układania rozkładu jazdy w przyszłości podchodzić kompleksowo
i zapewnić skomunikowanie danego miasta głównego i regionu z resztą kraju. Radom jest 14. miastem co do wielkości w Polsce, natomiast nie posiada w ogóle skomunikowania z dużą częścią kraju.

W załączniku przedstawiamy ramową propozycję skomunikowania Radomia z resztą kraju.

Liczymy na uwzględnienie naszych postulatów przy okazji tworzenia ostatecznej wersji rozkładu jazdy na lata 2007/2008, jak również w latach następnych.



• Jakub Kluziński, Prezes Stowarzyszenia „Kocham Radom”
• Sebastian Pawłowski, Szef Sekcji Transportowej Stowarzyszenia „Kocham Radom”


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin