Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PKP Cargo blokuje CTL Logistics w Skandawie?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarekza




Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:09, 04 Lip 2007    Temat postu: PKP Cargo blokuje CTL Logistics w Skandawie?

Zacecam do dyskusji na temat artykułu, problemu zasygnalizowanego przez Rynek Kolejowy

PKP Cargo blokuje CTL Logistics w Skandawie?
CTL Logistics zorganizowała konferencję prasową, podczas której
przedstawiciele zarządu spółki zarzucili PKP Cargo i Ministerstwu Transportu
blokowanie tranzytu przez Polskę (z Żyliny na Słowacji do Obwodu
Kaliningradzkiego) zorganizowanego przez CTL dla koreańskiego producenta
samochodów KIA.
Komunikat wydany przez CTL Logistics:

W swoich zamierzeniach na 2007 rok i lata następne CTL Logistics zakłada
swój rozwój głównie poprzez zwiększanie przewozów międzynarodowych, w tym
intermodalnych. Stąd duża aktywność CTL na rynkach Europy Zachodniej i
prawie 6 krotny wzrost przewozów realizowanych tam przez CTL Rail GmbH. To
również ok. 1 mln. ton towarów, które zostaną przewiezione przez
przewoźników z Grupy CTL przez granicę zachodnią Polski.

Kilkumiesięczna praca specjalistów CTL doprowadziła do sfinalizowania
kontraktu na przewóz kontenerów z częściami samochodowymi z Ziliny na
Słowacji do Czerniachowska w Obwodzie Kaliningradzkim. Wspólnie z firmą KIA
i partnerami ze Słowacji i Rosji CTL opracował pełną logistykę. Wziął na
siebie przewóz pociągów od granicy południowej do stacji Żeleznodorożnyj
/stacja graniczna po stronie rosyjskiej - Skandawa po stronie polskiej/, z
przekroczeniem granicy przez jego pociągi. CTL zawarł stosowną umowę z
koleją kaliningradzką, umożliwiającą taki przewóz. Niestety, już na etapie
przygotowań do realizacji kontraktu pojawiły się bezprecedensowe działania
ze strony PKP CARGO. Przedstawiciel Zarządu tej firmy zwrócił się do strony
rosyjskiej o nie podejmowanie współpracy z CTL Logistics argumentując, że
tylko PKP CARGO ma prawo przekraczać granicę z Rosją. W efekcie powstała
wątpliwość po stronie rosyjskiej. Aby ją rozwiać, CTL Logistics wystąpił w
połowie maja br. ze stosownym pismem do Ministra Transportu, z prośbą o
skuteczną interwencję i poinformowanie strony rosyjskiej o równych prawach
przewoźników państwowych i prywatnych w realizowaniu przez nich przewozów, w
tym przez granice. Z przykrością należy odnotować, że wystąpienie pozostało
bez odpowiedzi.

W dniu 30 maja z Ziliny wyjechał pierwszy pociąg z 36 wagonami z
kontenerami. Po sprawnym przewozie do granicy z Rosją i odprawie celnej oraz
granicznej wystąpiły problemy. Koleje rosyjskie, powołując się na
interwencje PKP CARGO zasugerowały aby, do czasu otrzymania z polskiego
Ministerstwa Transportu stosownej interpretacji, przejazd przez granicę
wykonało PKP CARGO. Nie była to oczywiście dla CTL propozycja
satysfakcjonująca, ale mając na uwadze dobro kontraktu, wypełnione zostały
listy przewozowe i złożone zostały w kasie towarowej tak, jak tego wymaga
procedura. PKP CARGO odmówiło przyjęcia listów bez podania jakichkolwiek
powodów. To postępowanie PKP CARGO narusza przepisy ustawy Prawo przewozowe.
Przepis art.3 nakłada na przewoźników obowiązek przewozu w zakresie przez
nich ogłoszonym.

W konsekwencji, do dnia dzisiejszego /04.07.07/, wagony z kontenerami stoją
przed przejściem granicznym z Rosją. Pisemne interwencje CTL Logistics do
Prezesa Zarządu PKP CARGO, Wiceministra Transportu, Prezesa UTK nie
przyniosły efektu.
Istnieje poważne zagrożenie realizowania kontraktu z ominięciem Polski.
Docelowo uruchamiany miał być jeden pociąg dziennie. W sytuacji naszego
kraju, gdzie tranzyt i przewozy kontenerowe są niewielkie taka strata byłaby
znacząca.
Nie można zgodzić się z sytuacją, w której aktywność przewoźnika - w tym
przypadku CTL - zdobywającego nowe przewozy międzynarodowe była blokowana
przez roszczącego sobie prawo do wyłączności na granicy PKP CARGO. Nie można
również zaakceptować bierności właściwych organów państwa, które swoimi
decyzjami winny usuwać wątpliwości mogące mieć swoje źródło w praktyce
dotychczasowej współpracy między kolejami państwowymi. Sytuacja jednak od
kilku lat zmieniła się, zostały wydane przewoźnikom licencje, rynek został
zliberalizowany.

Sprawą wysoce naganną jest angażowanie przez PKP CARGO kolei innego kraju do
walki z polskim prywatnym przewoźnikiem. Wystąpienie PKP CARGO do kolei
rosyjskich jest tego przykładem. Realizowanie przez tę firmę zasady, że
przewóz przez granice może być wykonywany tylko przez nią, albo wcale,
narusza interes Polski, uniemożliwiając innym przewoźnikom pozyskanie na
polską infrastrukturę kolejową dodatkowych przewozów.
W efekcie takiego postępowania PKP CARGO i akceptowania go przez instytucje
państwa nasz kraj ma poniżej 1% udział w europejskich przewozach
intermodalnych a wielkość tranzytu - we wszystkich krajach przewozów bardzo
opłacalnych - jest niewielka, z pewnością nie odpowiadającą potrzebom i
możliwościom. Nie jest też wykorzystywany ważny atut Polski - położenie
geograficzne.

Uniemożliwianie działalności tym, którzy chcą tę sytuację zmienić jest
działaniem niezgodnym z interesem naszego kraju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:54, 13 Lip 2007    Temat postu:

Jazda bez biletu zmorą Kolei Mazoieckich

Od jej powstania (tj. od 1 stycznia 2005), do 31 stycznia 2007 r., pracownicy uprawnieni do kontroli wystawili 163100 wezwań do zapłaty:

- w roku 2005 – 83586 wezwań na kwotę 11.656.707 zł (średnio na jedno wezwanie 139 zł – opłata dodatkowa wynosiła 150 zł),

- w roku 2006 – 73419 wezwań do zapłaty na kwotę 7.861.493,50 zł (średnio na jedno wezwanie 107 zł – opłata dodatkowa 120 zł),

- w styczniu 2007 r. – 6095 wezwań na kwotę 698.278,42 zł (średnio na wezwanie 114,56 zł – opłata dodatkowa 120 zł).

Windykację należności za przejazdy bez biletu w pociągach uruchamianych przez Koleje Mazowieckie za rok 2005 przez okres 2 lat na mocy porozumienia prowadziła Spółka PKP Przewozy Regionalne – Biuro Windykacji Należności Przewozowych w Gnieźnie.

Od 1 stycznia 2006 r. sprawami przejazdów bezbiletowych zajmuje się Wydział Windykacji KM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dasGamiperit
Gość






PostWysłany: Pon 17:33, 19 Lis 2007    Temat postu:

The character limit is 1500
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ruspetriot
Gość






PostWysłany: Czw 12:49, 14 Lut 2008    Temat postu:

hey-ya! dudes please tell me where can I download free pron
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin