Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec przewozów pasażerskich do Płocka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brok




Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 22:13, 13 Lip 2007    Temat postu: Koniec przewozów pasażerskich do Płocka

Warszawa najwyraźniej zapomniała, że Płock należy do jej województwa. O ile pociągiem Kolei Mazowieckich dotrzemy np. z Nasielska do Sierpca, to do Płocka już nie...
Jak podaje Gazeta Wyborcza :

Płock będzie miastem bez pociągów

PKP likwiduje ostatni płocki pociąg - "Koziołka". Od grudnia będziemy największym w Polsce miastem, do którego nie dojeżdża żaden pociąg pasażerski.

Już w obowiązującym od 1 czerwca rozkładzie "Koziołek" został okrojony o dwa kursy: sobotni z Poznania do Płocka i niedzielny z Płocka do Poznania. Dalej będzie już tylko gorzej. Nadzorujące pociąg PKP Przewozy Regionalne potwierdzają: - W rozkładzie jazdy, który ma obowiązywać od grudnia 2007, nie ma pociągu relacji Płock-Poznań - przyznaje Piotr Olszewski z biura prasowego firmy.

Powodem jest niska frekwencja. Z badań przeprowadzonych przez PKP wynika, że "Koziołkiem" średnio podróżuje 35 osób (na 212 miejsc w pociągu). To znacznie poniżej poziomu opłacalności.

PKP Przewozy Regionalne - spółka deficytowa - regularnie likwiduje najmniej opłacalne kursy. Olszewski co prawda zastrzega, że decyzja o wycofaniu "Koziołka" nie jest ostateczna, być może będzie jeździł np. w weekendy, ale na regularne połączenia nie ma już szans.

- Nigdzie w Europie miasta wielkości Płocka nie są całkowicie odcięte od sieci kolejowej. Dziwi mnie bierność władz województwa, zupełnie jakby nikomu nie zależało na kolei w Płocku - komentuje redaktor naczelny dwumiesięcznika "Z biegiem szyn" Karol Trammer. To jego czasopismo jako pierwsze doniosło o likwidacji "Koziołka".

Pociąg przegrał z samochodem

W grudniu ub. r. z rozkładu zniknęło połączenie Płock - Kutno. Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych zlikwidował je, bo miał deficyt i musiał z czegoś zrezygnować. Linii tej nie chcą też przejąć Koleje Mazowieckie - spółka samorządu województwa mazowieckiego.

- Wykonujemy tylko te przewozy, które zleca nam urząd marszałkowski. Jeżeli będzie taka decyzja, zaczniemy jeździć z Płocka do Kutna - zapewnia Mikołaj Sidoruk, dyrektor biura handlowego Kolei Mazowieckich. Do pociągów musiałby jednak dopłacić marszałek Adam Struzik.

- Największym problemem trasy Płock - Kutno są fatalne tory. Pociąg nie wytrzymuje konkurencji z samochodem, bo 53 km pokonuje w 80 min - tłumaczy Marta Milewska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego. - Dopóki Polskie Linie Kolejowe nie naprawią torów, nie będziemy zainteresowani przejęciem tego połączenia.

Doraźne łatanie trasy niczego nie daje, a planów na większy remont nie ma.

- To linia lokalna, podlega pod samorządy wojewódzkie. Jeśli władze województwa mazowieckiego i łódzkiego zwrócą się do nas z propozycją współuczestniczenia w modernizacji torów, podejmiemy się tego zadania - mówi Kazimierz Persyt z biura prasowego Polskich Linii Kolejowych.

Zostają autobusy - od godz. 5 rano do 19.30 z Płocka do Kutna odjeżdża 21 kursów plus dwie linie wakacyjne. Ale i one nie cieszą się popularnością. PKS rozważa nawet zmniejszenie ich liczby.

Światełko w tunelu

Szansą dla Płocka mogłyby być szynobusy kursujące do Sierpca albo nawet do Torunia. To jednak wciąż tylko dalekie plany - przyznaje urząd marszałkowski.

Nadzieję ma też Sidoruk z Kolei Mazowieckich. Jego zdaniem już za kilka lat szybki pociąg może kursować z Płocka do Warszawy. Wszystko będzie zależało od planowanej przed Euro 2012 modernizacji trasy Kutno-Warszawa. - Takie miasto jak Płock zasługuje na połączenie ze stolicą - podkreśla.

Największe miasta bez pociągów pasażerskich

1. Płock (127 tys. mieszkańców) woj. mazowieckie

2. Jastrzębie Zdrój (96 tys.) woj. śląskie

3. Lubin (78 tys.) woj. dolnośląskie

4. Siemianowice Śląskie (73 tys.) woj. śląskie

5. Łomża (64 tys.) woj. podlaskie*


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Ch
Gość






PostWysłany: Czw 16:27, 19 Lip 2007    Temat postu:

Jest to skandal, niemniej Płock na sieci kolejowej leży bardzo niekorzystnie. Jedyny naturalny ciąg przewozowy to Płock - Łódź, jak wiadomo przecinający granicę wrogich sobie guberni. Drugi sensowny kierunek w którym można było z Płocka pojechać koleją to Trójmiasto i Olsztyn (Mazury), niestety linia Brodnica - Iława która to umożliwiała, już została zrekultywowana przez okoliczną ludność. Można się jeszcze zastanawiać nad relacją Płock - Toruń, ale tutaj także mamy niedozwolone przekraczanie pociągiem granicy guberni.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubert Pollak
Gość






PostWysłany: Pią 15:14, 20 Lip 2007    Temat postu:

Uważam, że należy rozważyć skierowanie jednego z nowych składów od Stadlera lub Bombardiera do wprowadzenia przyśpieszonego osobowego bezpośredniego połączenia Płock-Warszawa.

Wprowadzenie bezpośredniego połączenia nowoczesnym taborem może zatrzymać pasażerów na tej linii mimo gorszych parametrów technicznych odcinka od linii Poznańskiej do Płocka.

Od drugiej strony natomiast warto rozważyć wydłużenie tras szynobusu Naiselsk-Sierpc do Płocka.

Panie Januszu będziemy bardzo wdzięczni o starania aby Płock wrócił na kolejową mapę Polski Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:09, 20 Lip 2007    Temat postu:

Nowe stadlery na linie do Plocka zdecydowanie nie to niczego nie rozwiazuje ,linia do Płocka wymaga modernizacji bez tego pociąg nie będzie konkurencyjny do autobusu.bilet do Ostrołeki pociagiem jest 2 razy drozszy niż busem.I to jest podstawowy czynnik słabego potoku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kr
Gość






PostWysłany: Pią 21:02, 20 Lip 2007    Temat postu:

piechocinski napisał:
Nowe stadlery na linie do Plocka zdecydowanie nie to niczego nie rozwiazuje ,linia do Płocka wymaga modernizacji bez tego pociąg nie będzie konkurencyjny do autobusu.


Swiete slowa. Nie mozna miec pretensji do KM czy PKP PR, ze odpuszczaja linie, na ktorej predkosc handlowa wynosi ok 30 km/h. Po prostu wozenie na niej powietrza nie ma sensu.
Ta linia powinna byc zmodernizowana w ramach RPO.

I teraz zagladam do projektu RPO dla Mazowsza i widze ze nie ma tam w ogole ani zlotowki na modernizacje linii kolejowych, jest tylko tabor dla KM (20 nowych i 60 modernizacji). A przeciez PKP PLK zglosila kilka sensownych propozycji, z ktorych moim zdaniem linia Kutno - Plock oraz Warszawa Wsch - Otwock (tam tez handlowa to chyba ze 40 km/h) byly bardzo sensowane i bardzo potrzebne do realizacji.
A rownoczesnie jest kasa na 3, czy nawet 4 lotniska (budowane rownolegle) - i to olbrzymia, po nawet 200 mln zl.

No i teraz narzuca sie pytanie dotyczace Pana osoby, panie Januszu. Jest Pan jednym z nestorow kolei w Polsce, a jednoczesnie takze radnym sejmiku wojew. mazowieckiego. No i dlaczego dopuscil Pan ze w RPO nie ma ani zlotowki na linie kolejowe?

A moze jeszcze daloby sie cos zmienic z tym RPO? Ja musze sie przyznac ze to przegapilem, bylem po prostu przekonany, ze te projekty wejda, a zreszta bogate Mazowsze sobie poradzi i skoncentrowalem sie na innych problemach, w tym lobbowaniu za linia Krakow - Katowice.

Krzysztof Rytel
CZT
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:22, 20 Lip 2007    Temat postu:

Panie Krzysztofie dotykamy bardzo rozległego problemu prawie jak rozwiazywania jednego rownania z 10 niewiadomymi.
-po pierwsze bez taboru pasażerskiego kolej zginie stąd superpriorytet zakup taboru

-wraca pasażer na kolej szczególnie na liniach aglomeracyjnych i brak taboru w tej sytuacji jest barierą nie do przeskoczenia ,KM zrobiła rozkład na maksa posiadanych ezt i na szczęście mieliśmy ciepłą zimę
mimo to rosnie nie tylko na linii do Wołomina czy Warki rosierdzenie pasażerów oferta i jej jakością ,na wczoraj brakuje KM około 40-60 ezt czy równoważnych ,inwestycje PLK PKP na głównych liniach do Łodzi ,Poznania ,Radomia ,Ciechanowa,Siedlce wymagają lepszego taboru- coż po inwestycjach wartuch miliardy gdy jezdzi po nich 30 tabor z prędkościa 80 km na godz. gdy torowisko i sieć jest zrobiona na 160

po drugie RPO to lista indywikatywna ,która wypełniacz także musi Strategię Lizbońską

-po trzecie stan dróg wojewódzkich jest katastrofalny
- po czwarte zgłoszenie kilku lotnisk regionalnych ( kasę otrzymał tylko Modlin)było spowodowane kilkoma czynnikami między innymi zapowiadana przez rząd ustawą o komunalizacji lotnisk powojskowych.potrzeby Mazowsza lotnicze to zabezpieczenie pod [potrzeby działalności lotniczej wszystkich obecnych lotnisk powojskowych-lotniska regionalne w pierwsze kolejnosci Modlin potem Sochaczew,lotnisko wRadomiu ,w końcu lotnisko wojskowo-cywilne Minsk.
Z góry było wiadomo ,ze ze względu na obecność wojska Sochaczew to jeszcze kilka lat,Radom to bardziej lotnisko aeroklubowe i sportowe niz regionalne.Wpisanie kilku tych lotnisk do strategii lotnictwa cywilnego w Polsce to spory sukces wojewodztwa Mazowieckiego,Przy dylemacie krótkiej kołdry trzeba wybierać i tak dzielić kasą nie tylko unijną aby bieżąca i przyszła efektywność dkla całego regionu była najwyższa.
Teraz już wiemy co "kupiła " z naszych propozycji KE ,lepiej na liście projektow mieć wiecej zadań niż mniej.Pamietajmy też o wysokim udziale inwestycji ze środków własnych Mazowsza.

I na koniec część decyzji zapadała w poprzedniej kladencji i nie można co roku zmieniać priorytetów.

Moze nie wszystkie argumenty wymieniłem i nie w tej kolejności .zapowiadam po rostrzygnięciach składu RPO zmiany w zadaniach inwestycyjnych na najblizszy wieloletni program inwestycyjny Mazowsza.

niestety warto też zwrócić uwage na duzą pasywność PKP s.a. w sprawie małych dworcow i przystanków .
zwracam tez uwagę ze w analizzach sprawdza sie efektywność inwestycji mała modernizacja kilometra toru to dobrze ponad milion złotych a przy niewielkich potokach robi się kwadratura koła jak na drogach wschodniej polski.Dlaczego nie inwestujemy bo mały potok pojazdów,dlaczego mały potok bo niska atrakcyjność terenow ze słaba infrastrukturą i kółko się zamknęło.Jesienią będe zwoływał Mazowiecki Sewjmik Kolejowy to już teraz zapraszam do dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 14:32, 25 Lip 2007    Temat postu: Hubert Pollak

A czy są w planach jakieś spotkania z PLK na temat remontów tras do Płocka oraz przywrócenia trasy Wieliszew-Zegrze. W Zegrzu by mógł powstać ogromny park&ride.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:54, 15 Sie 2007    Temat postu:

Ogromny P&R mógłby ale dzisiaj dla kogo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
i105n2k
Gość






PostWysłany: Pią 14:47, 07 Wrz 2007    Temat postu:

piechocinski napisał:
,Poznania ,Radomia ,Ciechanowa,Siedlce wymagają lepszego taboru- coż po inwestycjach wartuch miliardy gdy jezdzi po nich 30 tabor z prędkościa 80 km na godz. gdy torowisko i sieć jest zrobiona na 160


Chciałbym tylko delikatnie zauważyć, że śmiganie 160km/h pociągiem osobowym mija sie z jakimkolwiek celem, przystanki są tak gęsto że oszczędność czasowa będzie znikoma a koszt znaczny. Także ten 30 letni tabor to mit, proszę popytać znajomych o opinie na temat 14WE (SKM), czy ktokolwiek zauważy fakt że to ma lat 30 ? Dla pasażera jest ważne aby było bezpiecznie, czysto,wygodnie, punktualnie. Pytanie o dostępność dobową taboru i koszt jego eksploatacji.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:06, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Podeślij swój mail podrzucę ci więcej info bo problem jest troche skomplikowany aby w krótkiej formie odpowiedzieć pozdrawiam jp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flugzeug30




Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: Pią 8:27, 16 Lis 2007    Temat postu:

Co do przewozow aglomeracyjnych...to idealne byloby cos na ksztalt EWek [link widoczny dla zalogowanych] tylko, ze te jednostki sa bardzo awaryjne.

Od grudnia tego roku KM maja wrocic szynobusami VT-627 na trase Sierpc- Plock.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin