Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koleje duzych szybkości
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:22, 03 Lip 2007    Temat postu: Koleje duzych szybkości

Koleje dużych szybkości w Polsce

W planach rządu realizacja projektów kolejowych dużych prędkości została przełożona na unijną perspektywę 2013 - 2020.Do 2012 roku mają trwać wstępne prace przygotowawcze i projektowe. Planuje się i słusznie ,ze nowe połączenie kolejowe do Wrocławia przez Łódź z odejściem na Poznań (linia Y ) będzie pierwszym projektem tego typu. Ostatnio zdecydowano się na podniesienie prędkości na CMK do 200 km na godzinę .Za stosunkowo niewielkie pieniądze umożliwi to szybsze połączenie z Krakowem i Katowicami. Oczywiście aspiracje są zdecydowanie większe. ale pamiętać należy ,ze przez kilkanaście ostatnich lat kolej w Polsce zamiast się rozwijać coraz bardziej przy braku inwestycji i modernizacji odstaje od kolei europejskich. Nawet stosunkowo duże planowane nakłady w najbliższych latach nie pozwolą na dogonienie kolei niemieckich ,austriackich czy francuskich. Przed decydentami w sytuacji krótkiej finansowej kołdry staje dylemat czy odtworzyć maksymalną długość eksploatowanych obecnie linii do prędkości zakładanych w momencie ich budowy czy też inwestować w nowe bardzo kosztowne linie dużych prędkości i nowych technologii. Oczywiście pamiętać należy ,ze koleje wysokich prędkości to zupełnie inny znacznie kosztowniejszy tabor. Dzisiaj marzymy o tym aby jak najszybciej do głównych aglomeracji w kraju uzyskać możliwość podróżowania z prędkością 160 km na godzinę nowoczesnym i bezpiecznym taborem. Ostatni rok pokazał ,ze polska kolej najgorsze ma za sobą i w przewozach pasażerskich można mówić o dużym sukcesie Intercity i zatrzymaniu dramatycznego spadku w przewozach regionalnych. Klient wraca na kolej i inwestycje w nią są rynkową koniecznością nie tylko ze względu na przeciążone drogi. Zapewne przy ograniczonych możliwościach państwa do budowy linii dużych szybkości trzeba w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego przyciągnąć prywatny kapitał.

Janusz Piechociński Zespół Doradców Gospodarczych TOR ,dyrektor ds. procesów inwestycyjnych ,w latach 2001-2006 Przewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:26, 07 Lip 2007    Temat postu:

Terminy "interoperacyjność, ERTMS, GSM-R" przeplatały się w czasie wystąpień z różnymi systemami software'owymi, platformami wymiany danych oraz opisem najnowocześniejszych urządzeń sprzętowych. Uczestnicy spotkania mogli przekonać się oglądając poszczególne prezentacje o tym, że kolej wymaga bardzo zaawansowanych technologii i choć obecnie zdecydowana większość urządzeń infrastruktury jest przestarzała, to postęp w tej dziedzinie zbliża się milowymi krokami.

Wśród krótkich, ale bardzo interesujących, roboczych wystąpień były prelekcje (podzielone tematycznie) o:

formalno-prawnych wymogach wdrażania nowych technologii (R. Nowicki - UTK)
potrzebach zarządcy infrastruktury (K. Frąk PKP PLK)
wdrożeniach ERTMS (J. Gawroński Thales; K. Struzik Bombardier ZWUS)
ofercie telekomunikacji i informatyki dla rynku kolejowego (M. Srebro - PKP Telekomunikacja Kolejowa; A. Hanslik - Winuel oraz W. Śmigiera - PKP Informatyka)
wymaganiach jakie stawia infrastruktura przed taborem oraz wymaganiach taboru wobec infrastruktury (J. Biliński ZNTK Mińsk Mazowiecki ; PESA Bydgoszcz SA Holding).
Konferencję którą programowo przygotowałem i ją prowadziłem podsumowałem w następujący sposób: "Bardzo trudno jest w tej dziedzinie rozpatrywać osobno poszczególne składowe różnych dziedzin kolejnictwa. Sukces osiągniemy tylko wtedy, gdy wszystkie podsystemy będą zgodnie i chętnie współpracować bowiem nowe technologie obejmują z reguły całą sieć powiązanych oddziaływań typu tabor-droga kolejowa i dotyczą wielu aspektów od organizacji ruchu i ekonomiki transportu poprzez bezpieczeństwo na ochronie środowiska kończąc".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:15, 17 Lip 2007    Temat postu:

W Polsce przyjęło się dzielić linie kolejowe na:

- magistralne, o obciążeniu przewozami 25 mln ton rocznie i dostosowane do jazdy pociągów z prędkością większą od 120 km/h,

- pierwszorzędne, o obciążeniu przewozami od 10 do 25 mln ton rocznie i dostosowane do jazdy pociągów z prędkością od 80 km/h do 120 km/h,

- drugorzędne, o obciążeniu przewozami od 3 do 10 mln ton rocznie i dostosowane do jazdy pociągów z prędkością od 60 km/h do 80 km/h,

- miejscowego znaczenia, o obciążeniu przewozami poniżej 3 mln ton rocznie i dostosowane do jazdy pociągów z prędkością mniejszą niż 60 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Gość






PostWysłany: Wto 11:17, 31 Lip 2007    Temat postu: koleje dużych prędkości

Panie Januszu,

moim zdaniem projekt budowy linii szybkich prędkości powinien być projektem priorytetowym. Optymalnym rozwiązaniem stałaby się wtedy modernizacja odcinków łącznicowych do dużych miast od tzw. linii "Y", niż wykładanie środków finansowych na modernizację już istniejących linii, których geometria i krzywizny łuków nie pozwalają nawet po modernizacji osiągać prędkości nawet do 160 km/h. To drugie rozwiązanie niewiele skróci czas przejazdu (np. odcinek Warszawa - Poznań), a nakłady finansowe poniesione na takie inwestycje będą olbrzymie. Moją propozycją byłoby inwestowanie pieniędzy już teraz w linię "Y", tym bardziej, że PKP Intercity za dwa lub 3 lata będzie dysponować już składami zespolonymi, a inwestycje w łącznice od tej linii do pozostałych dużych ośrodków miejskich (mam na myśli tutaj linie konencjonalne, już istniejące) obejmowałyby m.in. odcinki Warszawa - Gdynia, Poznań - Szczecin, Warszawa - Białystok, Warszawa - Lublin, CMK do Katowic i Krakowa, Wrocław - Zgorzelec, Poznań - Słubice, Kraków - Medyka.


Pozdrawiam
Bartek

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sierpczanin
Gość






PostWysłany: Pon 22:17, 19 Lis 2007    Temat postu:

Witam Pana Smile

Ja oczywiście rozumiem potrzebę budowania takiej kolei bo jestesmy w tyle za cala niemalze Europa (podroz czasami przypomina walke z wiatrakami szczegolnie koleje mazowieckie robia co im sie podoba a o czekaniu na pospieszne na duzych stacjach mozna zapomniec). co z CMK ? slyszalem i czytalem gdzies ze kiedys byly plany aby ja przedluzyc wlasnie przez kutno polck sierpc brodnice ilawe do gdanska. mieszkam w sierpcu i tam kolej umarla juz dawno nie liczac kilku polaczen z toruniem i nasielskiem. maja podobno wrocic polaczenia z sierpca do plocka ale co z brodnica ? z brodnicy juz mozna sie wydostac na pomorze cale. pewnie nie ma co marzyc aby ten czworokat nieszczesny byl kiedys zlelektryfikowany... a szkoda bo wtedy nie trzeba by bylo szynobusow i kombinowania ze spalinowymi. slyszlalem z opowiesci znajomych i rodziny ze kiedys - fakt polaczen bylo malo i wszystko bylo zapchane ale sierpc tetnil kolejowym zyciem. bylo polaczenie lodzi przez sierpc z gdynia byl pociag relacji warszawa kolobrzeg przez sierpc i torun i wiele osob nimi jezdzilo. teraz licza sie tylko expresy tlk i pr. koleje mazowieckie sa beznadziejne bo w dupie maja pasazerow. kiedy to sie wszystko poprawii ?????? kidy bede mogl bez 3 przesiadek przyjechac do domu rodzinnego ?????
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 5:24, 22 Lis 2007    Temat postu:

wejdz na strony PKP PLK i plany modernizacji i masz odpowiedzi na te pytania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ja
Gość






PostWysłany: Pią 11:40, 23 Lis 2007    Temat postu:

fajnie - fajnie, teraz już rok 2020...hoho, ileż to się jeszcze MOŻE ZMIENIĆ przez taki kawał czasu...no ale grunt to świetlana wizja...(i koniecznie ładne wizualizacje!!!)



..a PÓKI CO...

co tam Panie Januszu, Pana kolega Struzik zlecili już te badania ilości pasażerów dla KM w celu wyrażenia jaśnie oświeconej zgody na wprowadzenie (głupiego) BILETU AGLOMERACYJNEGO , który pomoże SETKOM TYSIĘCY pasażerów w ich CODZIENNYCH dojazdach do pracy?

a może tak jakiś remont torów pomiędzy Włochami , a Zachodnią, bo SZYBKA kolej miejska jeździ WOLNIEJ niż 30-LETNIE składy WKD...


mimochodem więc ciśnie się na usta taki oto wierszyk obrazujący te wszystkie świetlane wizje:


chciałby na wyżyny człek, a tu ciągle niż
nie uciągnie madry łeb
ciężkiej d....y wzwyż
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
i105n2k




Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:11, 25 Lis 2007    Temat postu:

ja napisał:
co tam Panie Januszu, Pana kolega Struzik zlecili już te badania ilości pasażerów dla KM w celu wyrażenia jaśnie oświeconej zgody na wprowadzenie (głupiego) BILETU AGLOMERACYJNEGO , który pomoże SETKOM TYSIĘCY pasażerów w ich CODZIENNYCH dojazdach do pracy?

a może tak jakiś remont torów pomiędzy Włochami , a Zachodnią, bo SZYBKA kolej miejska jeździ WOLNIEJ niż 30-LETNIE składy WKD...

Torami zawiaduje PKP PLK SA i wpływ marszałka województwa na ich decyzje jest wprost odwrotnie proporcjonalny do wpływu na KM Sp. z o.o.
Bilet aglomeracyjny wcale nie jest głupi, każda zmiana w ofercie powodująca wzrost jej atrakcyjności dla pasażera i jednocześnie podwyższająca rentowność działania jest pozytywna (oczywiście można rozwodzić sie nad konkretnymi sprawami techniczno administracyjnymi w przypadku rozwiązania).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:49, 26 Lis 2007    Temat postu:

im mniej się wie tym łatwiej tworzyc łatwe i proste opinie ze swiat wokół nas składa sie zdebili ????ja o to chodzi nie myslalem ze takie to proste

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
i105n2k




Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:11, 27 Lis 2007    Temat postu:

piechocinski napisał:
im mniej się wie tym łatwiej tworzyc łatwe i proste opinie ze swiat wokół nas składa sie zdebili ????

Twarda prawda życia, im wyżej tym gorzej. Sugeruje Pan, że marszałek ma wpływ na plany inwestycyjne PKP PLK ? Jakich to inwestycji w ostatnim czasie my jako mieszkańcy Mazowsza mieliśmy okazje zaznać dzięki wstawiennictwu p.Struzika ? Czy to przypadkiem nie ogranicza sie bardziej do relacji doradczo-informacyjno? Pytam z czystej ciekawości, temat ciekawy i zapewne nie tajny.

piechocinski napisał:
ja o to chodzi nie myslalem ze takie to proste

Polska język trudna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ja
Gość






PostWysłany: Czw 0:11, 29 Lis 2007    Temat postu:

Jakich to inwestycji w ostatnim czasie my jako mieszkańcy Mazowsza mieliśmy okazje zaznać dzięki wstawiennictwu p.Struzika ?

nie wiem, ale jest pomysł kolejki gondolowej (pewnie gdzieś koło 2020)...w Płocku (oczywiście) Evil or Very Mad


ma ktoś już może wizualki?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:06, 30 Lis 2007    Temat postu:

mało tworcze choć złośliwe zobacz przyjacielu wieloletni program inwestycyjny czy RPO moze coś znajdziesz???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubert_Pollak
Gość






PostWysłany: Sob 16:12, 01 Gru 2007    Temat postu:

chyba dyskusja odeszła od koleji dużych prędkości...

W 2013 roku będzie istnieć europejska sieć koleji dużych prędkości a my będziemy czarną plamą na mapie. (do tego czasu takie linie powstaną nawet w Rosji!)

Najsensowniej jest zmienić proporcje wydatków na kolej i drogi do 50:50 i rozpocząc budowę Y już dziś jak i przebudowę CMK do 300 km/h + budowa lini na Słowację przez piekiełko (mix szybkie pociągi + ruch towarowy) (przedłużenie szybkiego szlaku za Kraków w tym do Zakopanego) oraz przedłużenie CMK za Zawiercie do Cieszyna (linia by przechodziła przy lotnisku w Pyrzowicach i przez parę śląskich miast)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Błonie

PostWysłany: Wto 22:22, 04 Gru 2007    Temat postu:

hubert
masz rację, tylko lobby drogowe jest tak silne, że poradzi sobie z nowymi posłami.
Na zmiany proporcji nie masz co liczyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian_Krk
Gość






PostWysłany: Śro 22:33, 19 Gru 2007    Temat postu:

Co się tyczy wydatków na linie kolejowe dużych prędkości to niezbędna jest ich szybka realizacja. Każdy rok zastoju powiększa naszą przepaść z Europą Zach.

Moje pytanie: kiedy PR zostaną przekazane samorządom wojewódzkim? Przecież ta zmiana jest niezbędną w sprawnym układaniu rozkładów pociągów lokalnych.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Transport kolejowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin