Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lotnisko Okęcie i lotnicze przewozy pasażerskie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Lotnictwo i Porty Lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:38, 03 Lip 2007    Temat postu: Lotnisko Okęcie i lotnicze przewozy pasażerskie

Lotnisko Okęcie i lotnicze przewozy pasażerskie

Lotnicze przewozy pasażerskie w Polsce :
-2000 -5,793 mln
-2001-6,340 mln
-2002-6,340 mln
-2003-7,120 mln (wzrost o 8 %)
-2004-8,962 mln (wzrost o 26 % )
-2005-11,501 mln (wzrost o31 %)
W 2005 roku wzrost do poprzedniego:
Warszawa - 16,2 %
Wrocław-27,7%
Katowice-86,8 %
Kraków -94,7 %
Gdańsk-46,1 %

W 2005 roku prewoznicy niskokosztowi -3,234 mln co stanowi 94 %we wzroście i 31 % ogółem. Okęcie teraz to 61 % wszystkich pasażerów w kraju w 2020 około 40 %.
W 2015 Okęcie 2 pasy 2 terminale wyczerpie swoje operacyjne możliwości :
14,6 mln pasażerów,220 tyś.operacji lotniczych
5100 pasażerów –teoretyczna przepustowość w godz. szczytu
6800 pasażerów przewidywanych w godz.szczytu
68 samolotów w godz.szczytu-teoretyczna przepustowość
69 samolotów przewidywana liczba w godz.szczytu

Wnioski -pilna potrzeba uruchomienia lotniska dla tanich przewoźników w okolicach Warszawy, decyzja lokalizacyjna dla nowego lotniska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomaszewski




Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Józefów k. Otwocka

PostWysłany: Śro 12:49, 04 Lip 2007    Temat postu:

Co z lotniskiem w Modlinie? Ta lokalizacja ma chyba szanse najszybciej stać się portem lotniczym dla przewoźników niskokosztowych. Wszak modernizacja jest dużo tańsza i chyba szybsza niż budowanie od podstaw. Kłopotem dla Modlina mogą być jednak (zgodnie z przygotowywanym raportem oddziaływania na środowisko) ptaki, których siedliska znajdują się w okolicach lotniska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:57, 13 Lip 2007    Temat postu:

W dniach 5 i 10 pazdziernika 2006 roku Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska

przeprowadził kontrolę interwencyjną w Przedsiębiorstwie Państwowym Porty Lotnicze.

Z ustaleń kontroli wynikało ,że P.P Porty Lotnicze nie realizują obowiązku nałożonego rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 stycznia 2003 roku w sprawie rodzajów pomiarów prowadzonych w związku z eksploatacją dróg ,linii kolejowych ,linii tramwajowych ,lotnisk oraz portów ,które powinny być przekazywane właściwym organom ochrony środowiska ,oraz terminów i sposobów ich prezentacji ( Dz.U Nr 18 ,poz.164 ).w związku z tym na Naczelnego dyrektora PP Porty Lotnicze nałożono zobowiązanie do usunięcia stwierdzonych w trakcie kontroli nieprawidłowości w tym zakresie.Na jednym znajbliższych posiedzeń Komisji Ochrony Środowiska zweryfikujemy realizację tych zobowiązań


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:58, 13 Lip 2007    Temat postu:

Kaczyński o nowym porcie lotniczym



C. Michalski (Dziennik ):

Zatem koniec eurosceptycyzmu i próba znalezienia się w głównym nurcie UE?

J. Kaczyński:

Myli się pan. Nasze dążenie do zagwarantowania Polsce podmiotowej roli w Europie nigdy nie oznaczało eurosceptycyzmu. I powtórzę jeszcze raz, my dzisiaj musimy walczyć o deprowincjonalizację Polski, bo byliśmy ostatnio państwem, w którym działo się tak niewiele rzeczy ważnych w skali międzynarodowej. Nie mamy pewnych instytucji czy urządzeń infrastrukturalnych, dzięki którym to państwo nie byłoby prowincjonalne. Nie ma w Polsce wielkiego portu lotniczego. W niełatwej sytuacji są duże porty morskie, przegrywają konkurencję, cała infrastruktura drogowa jest zbudowana jakby przeciw nim. Krótko mówiąc, to wszystko trzeba w sposób zaplanowany zmieniać, a kiedy ja na przykład proponuję, żeby zbudować w Polsce wielki port lotniczy, to pojawia się ten czarny PR, że to niemożliwe, nieopłacalne, że to się nam nie uda.



Panie Premierze to jak komentować w tej sytuacji działania administracji Rządowej w sprawie rozbudowy Okęcia czyżby to właśnie są Ci od czarnego PR ? (pytanie Janusz Piechociński )

J. Kaczyński :

Tymczasem z Polski powinno się móc dolecieć do każdego ważnego miejsca w świecie. My wciąż jesteśmy pozostawieni na peryferiach głównego światowego systemu komunikacji. I to się musi zmienić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:02, 13 Lip 2007    Temat postu:

Lotnisko Okęcie głos za rozbudową

Szanowny Panie Januszu,

Jako mieszkaniec Piaseczna z dużym zainteresowaniem przeczytałem Pański artykuł Kurierze Południowym (nr 15/2007) pod tytułem "Lotnisko zagraża". Mieszkam dosłownie 100 m od ścieżki schodzenia na pas 33, zatem uważam, że sprawa ta dotyczy mnie osobiście w bardzo dużym stopniu.

W związku z tym zastanawiam się o co chodzi, bo współczesne samoloty komunikacyjne emitują doprawdy znikome ilości hałasu, które tylko osobom, którym świat przeszkadza w ogóle, mogą wydawać się uciążliwe. Mieszkam w tym miejscu 5 lat i samoloty w najmniejszym stopniu mi nie dokuczają. Postulowałbym raczej zajęcie się sprawą motocyklistów i tandetnych tuningowców samochodowych, którzy pod pretekstem podnoszenia walorów swoich pojazdów przerabiają ich układy wydechowe w ten sposób, że stają się one źródłem niezwykle uciążliwego hałasu. Jest on nieporównywalnie większy niż ten, który generują samoloty w konfiguracji do lądowania zmierzające na Okęcie, oraz te, które zgodnie z procedurami antyhałasowymi, z niego odlatują.

Proszę zwrócić uwagę, że wspomniani użytkownicy dróg hałasują przez całą dobę - również wtedy gdy Okęcie jest na noc zamykane - nie respektując w tym względzie żadnych norm antyhałasowych. Jednocześnie powołam się na opinię, którą z pewnością Pan - człowiek, który dogłębnie poznał tematykę, którą się zajmuje - doskonale zna: Lotnisko Okęcie dla obecnych mieszkańców wielu okolicznych gmin było od zawsze. Korzystały z niego rozmaite typy statków powietrznych - łącznie z tymi skonstruowanymi w dawnym ZSRR, wiele lat temu. Statki te generowały niezwykle wysoki poziom hałasu.

Jednak proszę zauważyć, że minęło parę dekad - maszyny te zostały wycofane już z użytkowania, a obecnie latające spełniać muszą wiele wyśrubowanych norm antyhałasowych. W związku z tym łączę życzenia zdobywania sobie poparcia społecznego, ale może w innych dziedzinach. Może niekoniecznie tych, które mają powstrzymać rozwój przewozów lotniczych na Okęciu i tym samym rozwój stolicy naszego pięknego kraju.

Zdaję sobie sprawę, ze znalezienie odpowiedniej klasy "wroga publicznego", który pozwoliłby Panu sprawnie piąć się po szczeblach władzy nie będzie sprawą prostą. Okęcie jest tutaj sprawą rzeczywiście idealną - teoretycznie dotyczy bardzo wielu mieszkańców aglomeracji warszawskiej i teoretycznie można im wszystkim wmówić, że im przeszkadza. Z wyrazami szacunku, Andrzej ……


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:09, 13 Lip 2007    Temat postu:

lotnisko Okecie
2004 ROK

pasażerowie - 6 085 111
liczba operacji pax - 108 255
2005 ROK

pasażerowie - 7071 667
liczba operacji pax - 120 271
2006 ROK

pasażerowie - 8 101 827
liczba operacji pax - 126 534
Pasażerowie - wzrost:

2006/2005 - o 14,57 %
2005/2004 - o 16,21 %
2006/2004 - o 33,14 %
Operacje pax - wzrost:

2006/2005 - o 5,21 %
2005/2004 - o 11,10 %
2006/2004 - o 16,89 %
Operacje pax - operacje w ruchu regularnym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:09, 13 Lip 2007    Temat postu:

Operacje lotnicze w 2001 roku:

dzień - 101 346
noc - 9 170
W 2001 roku średnio na dzień odbywały się 303 operacje lotnicze tj.12.5 zdarzenia na godzinę czyli jedno zdarzenie (start lub lądowanie) co 5 minut.

Prognoza z początku lat 2000-cznych (wg ekspertów IATA):

2005 -7 mln
2006-10 mln
2014 -14 mln
Liczba operacji wzrośnie z 303 w 2001 r. do 368 w 2011 r. oraz do 458 w 2020 r.
368 operacji w 2011 r. oznacza 15,3 zdarzenia na godzinę tj. jedno zdarzenie co ok. 4 minuty 458 operacji w 2020 r. oznacza ponad 19 zdarzeń na godzinę tj. jedno zdarzenie co 3 minuty.
Efektem takiej liczby operacji lotniczej jest wzrost wielkości obszaru objętych ponadnormatywnym poziomem dźwięku (w kilometrach kwadratowych)

50 decybeli: 2001 r. - 62,5; 2011 r. -78; 2016 r. - 85,7; 2020 r. - 91,3
60 decybeli: 2001 r. -12; 2011 r. - 14,8; 2016 r. -16,1; 2020 r. - 17,2
70 decybeli: 2001 r. - 2,5; 2011 r. - 3,1; 2016 r. - 3,4; 2020 r. - 3,6
W 2003 r. planowano objąć Obszarem Ograniczonego Użytkowania 55,16 kilometrów kwadratowych na terenie Warszawy (Włochy, Ursus, Ursynów) i gmin i miast podwarszawskich - Lesznowola, Michałowice, Ożarów Mazowiecki, Piaseczno, Piastów i Raszyn. Planowano w zależności od poziomu hałasu wyróżnić w OOU 4 strefy:

- Strefa A 1,88 km2 teren gdzie następuje przekroczenie poziomów dopuszczalnych i progowych dla wszystkich przeznaczeń terenów, długotrwały średni poziom dźwięku 60 db w ciągu nocy i 70 db w czasie dnia

- Strefa B 4,88 km2 Przekroczenie poziomów dopuszczalnych i progowych dla funkcji szczególnie chronionych oraz przekroczenie poziomów dopuszczalnych dla funkcji mieszkaniowych, długotrwały średni poziom dźwięku 55 db w ciągu nocy i 65 db w czasie dnia

- Strefa C 15,52 km2 przekroczenie poziomów dopuszczalnych dla wszystkich przeznaczeń terenu, poziomy progowe nie przekroczone, długotrwały średni poziom dźwięku 50 db w ciągu nocy i 60 db w czasie dnia

- Strefa D 32,87 km2 przekroczenie poziomów dopuszczalnych dla funkcji szczególnie chronionych, poziomy dopuszczalne dla terenów mieszkaniowych nie mogą być przekroczone, długotrwały średni poziom dźwięku 45 db w ciągu nocy i 55 db w czasie dnia

OOU wokół Lotniska Okęcie zbudowany o te zasady objął swym zasięgiem - budynki jednorodzinne strefa A 139, strefa B 456, strefa C 2102, strefa D nie dotyczy - budynki wielorodzinne strefa A 1, strefa B 5 strefa C 129 strefa D nie dotyczy - ilość okien w budynkach mieszkalnych Strefa A 1451 strefa B 5457 strefa C 25576 strefa D nie dotyczy. Ponadto w strefa A jest 1 szkoła, w strefie B 2 w strefie C 6 i D 12 . W strefach C i D w 2003 roku były 3 przedszkola i 3 szpitale i DPS.

Efektem utworzenia OOU miała być wymiana okien w budynkach mieszkalnych szacunkowy koszt w cenach 2003 roku 34,6 mln zł, zwiększenie izolacyjności dachów 15,2 mln i wykup nieruchomości gruntowych i zabudowań w strefie A 37, 2 mln zł. W postępowaniu administracyjnym rozporządzenie wojewody w sprawie utworzenia OOU zostało uchylone i do dziś nie ma wyznaczonego OOU Lotniska Okęcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:27, 01 Sie 2007    Temat postu:

W pierwszym kawartale polskie lotniska obsłużyły ponad 32 % więcej pasażerów niż w I kwartale 2006 tj.3,63 mln pasażerów.

Okęcie Warszawa 1,78 mln

Kraków 606 tyś

Gdansk 312 tyś

Katowice 306 tyś

Do końca roku planuje się ruch w portach lotniczych powyżej 19 mln pasażerów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
viptrans
Gość






PostWysłany: Pią 12:06, 27 Maj 2011    Temat postu: Wynajem 9 osobowego busa z kierowcą

Wynajem 9 osobowego busa z kierowcą. 531 091 091 [link widoczny dla zalogowanych] viptrans.pl
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Lotnictwo i Porty Lotnicze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin