Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Centralny Port Lotniczy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Lotnictwo i Porty Lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:22, 17 Lip 2007    Temat postu: Centralny Port Lotniczy

CENTRALNY PORT LOTNICZY A KOLEJE DUŻYCH PRĘDKOŚCI

Streszczenie Henryk Panusz / Bogusław Jankowski Stowarzyszenie "Centralny Port Lotniczy"

Ograniczone możliwości dalszej rozbudowy głównych portów lotniczych zachodniej Europy, przy gwałtownym wzroście gospodarczym Chin i Indii, w perspektywie 10 do 15 lat wymuszą budowę przynajmniej jednego megaportu w Europie dla min. 100 mln pasażerów rocznie, o strukturze umożliwiającej z jednej strony zastosowanie optymalnych systemów bezpieczeństwa, z drugiej strony bardzo sprawny transfer wielkich mas ludzkich.

Ulokowanie takiego portu nad skrzyżowaniem linii kolejowych dużych prędkości umożliwi do- i rozwożenie większości pasażerów koleją, redukując intensywność nierentownych lotów krótkodystansowych.

Polska centralna dysponuje idealnym miejscem na taki port. Znajduje się ono na równinie łowicko-błońskiej, niecałe 40 km na zachód od Warszawy, gdzie przedłużona o 8 km na północ Centralna Magistrala Kolejowa przetnie się z przyszłą linią dużej prędkości Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań (- Berlin), zwaną linią Y, w odległości 2 km od autostrady A2.

Umieszczony nad peronami kolejowymi centralny (mid-field) terminal zapewni pionowy transfer pasażerów przesiadających się z samolotów na pociągi. Wraz ze zmodernizowaną CMK, nowa linia kolejowa zapewni przejazd z i na lotnisko w ciągu 12 minut z Warszawy, 27 minut z Łodzi, poniżej 60 minut z Poznania, Katowic i Krakowa, oraz 70 minut z Wrocławia.

Sfinansowanie budowy portu przez międzynarodowe konsorcjum z ograniczeniem wkładu budżetu centralnego do wykupu gruntów, umożliwi zaprojektowanie i budowę portu (pierwszy moduł) w ciągu 10 lat.

Około roku 2018 powinna być już czynna linia Y na odcinku Warszawa - Łódź. Zespolenie CPL z kolejami dużych prędkości zapoczątkuje erę zintegrowanego transportu w skali Europy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Lotnictwo i Porty Lotnicze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin