Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ruch na Al.Krakowskiej -granica Warszawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:29, 03 Lip 2007    Temat postu: Ruch na Al.Krakowskiej -granica Warszawy

Ruch na Al.Krakowskiej-granica Warszawy

W ramach powszechnego pomiaru ruchu dokonanego w 2005 roku przeprowadzono poszerzone o dodatkowe badania ankietowe Warszawskie Badanie Ruchu .Pomiarem objęto obszar aglomeracji warszawskiej-Miasto stołeczne Warszawa i otaczające powiaty.Przeanalizujmy wyniki na jednym z najbardziej zatłoczonych wjazdow i wyjazdow w Warszawie z kierunku południowo –zachodniego na granicy Warszawy i Raszyna.Pomiaru dokonano w dniu 8 czerwca (środa ).Zakłada się że początek czerwca daje wyniki najbardziej zbliżone do średniorocznych.

Dominują w strukturze rodzajowej pojazdów samochody osobowe-78.9 % chociaż jest to wynik mniejszy niż na większości wjazdow do stolicy a porównywalny jedynie do Traktu Brzeskiego.Samochody dostawcze zajmują druga pozycje 9.4 % a ciężarowe 9.3 %.Duża liczba samochodow dostawczych zapewne jest konsekwencja zlokalizowania w wielu podwarszawskich gminach w pasie od Grodziska przez Mszczonow i Grójec wielu centrow logistycznych i magazynowych.Bardzo wysoki udział samochodow ciężarowych pokazuje ze Aleja Krakowska leży na trasie szlaku tranzytowego ruchu cezarowego aglomeracji warszawskiej i brakuje południowo –zachodniej obwodnicy tirowskiej.Natezenie ruchu w kierunku do Warszawy ma znaczne zróżnicowanie dobowe.

Od godziny 23 do 5 rano wynosi poniżej 500 samochodow na godzine.Powyzej 2500 pojazdow na godzinę występuje w godzinach 7 -9,w przedziale miedzy 2000-2500 w godzinach 6-7 ,9-12 i 18-20 .Przy wyjazdach z Warszawy powyżej 2,5 tys.pojazdow występuje tylko wgodzinach12-14 ale za to w prawie całym okresie pomiędzy godzinami 7- 20 mamy średnio ponad 2000 pojazdow na godzine.Poniżej 500 pojazdow przejeżdżało punkt kontrolny w godzinach od 0 do 5 rano.Łacznie w dniu pomiaru do Warszawy wjechało 36661 pojazdow a `wyjechało 37 040.Szczyt poranny przy wjazdach do Warszawy wynosi 2895 w godzinach7-8 a popołudniowy 2288 w godzinach18-19.

Z Warszawy odpowiednio w godzinach 7-8 2097 pojazdow i popołudniowy 19-20 pojazdow 2367.W ciągu doby w dniu pomiaru przejechało w kierunku do Warszawy 28982 pojazdy osobowe,2826 dostawczych,1372 ciezarowych,210 ciężarowych z przyczepa,1807 ciężarowych z naczepa,686 autobusow,510 mikrobusow,124 osobowe z przyczepa,96 rowerow i 45 motocykli.Na szczęście samochody ciężarowe i dostawcze jeżdżą bardziej równomiernie w czasie doby i ich udział w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jest mniejszy .

Zbadano także napełnienie pojazdow przy określonej motywacji podrozy.Niestety w podstawowych motywacjach podróży: do domu ,do pracy na zakupy napełnienie samochodu jest średnio na poziomie 1,4.oznacza to ,ze w jednym samochodzie statystycznie podróżuje niecałe półtorej osoby.Jesli wiec wskaźnik motoryzacji w Warszawie przekroczył 412 samochodow na tysiąc mieszkańców i zbliżył się do statystyk Berlina nie dziwmy się ze przy rosnącej dynamice komunikacyjnej mieszkańców Warszawy i aglomeracji,słabości oferty komunikacji publicznej i niewystarczającej sieci drogowej czas który spędzamy w samochodzie w codziennych podróżach znacząco rośnie a specjaliści już dziś mówią o komunikacyjnej katastrofie.

Janusz Piechocinski ,Zespol doradców gospodarczych TOR,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
the_eagle




Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:59, 01 Wrz 2008    Temat postu: Re: Ruch na Al.Krakowskiej -granica Warszawy

piechocinski napisał:
Ruch na Al.Krakowskiej-granica Warszawy

Zbadano także napełnienie pojazdow przy określonej motywacji podrozy.Niestety w podstawowych motywacjach podróży: do domu ,do pracy na zakupy napełnienie samochodu jest średnio na poziomie 1,4.oznacza to ,ze w jednym samochodzie statystycznie podróżuje niecałe półtorej osoby.Jesli wiec wskaźnik motoryzacji w Warszawie przekroczył 412 samochodow na tysiąc mieszkańców i zbliżył się do statystyk Berlina nie dziwmy się ze przy rosnącej dynamice komunikacyjnej mieszkańców Warszawy i aglomeracji,słabości oferty komunikacji publicznej i niewystarczającej sieci drogowej czas który spędzamy w samochodzie w codziennych podróżach znacząco rośnie a specjaliści już dziś mówią o komunikacyjnej katastrofie.

Janusz Piechocinski ,Zespol doradców gospodarczych TOR,


Panie Januszu witam!
Zastanawia mnie tylko czy ktoś w ogóle cos zrobił w tym kierunku aby zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdzających do stolicy od strony pd? Moim zdaniem NIC. Co dziennie dojeżdzam od wielu lat tą drogą do Warszawy i musze powiedzieć że od 1997 roku tj odkad mam nieprzyjemność tędy jeździc nikt nie kiwnął nawet PALCEM aby coś z tym fantem zrobić.
Moim zdaniem to o czym Pan pisze tj o dużej dynamice komunikacyjnej jest spowodowane faktem że warszawa to nie tylko 1700 tys ludzi mieszkajacych w miescie ale także drugie tyle w jej okolicach. Ludzie dojeżdzają do pracy nawet z Radomia do Warszawy, a jak tylko 7ka stanie się na całej długości drogą ekspresową możemy się spodziwać następującego efektu - co raz wiecej ludzi w Grójcu, Tarczynie i Białobrzegach i ich okolicac osiedlać sie z myślą o co dziennych dojazdach do Warszawy. Każda jedna taka osoba będzie jeździć własnym samochodem. Są dwa wyjścia albo zrobić kilka dodatkowych wjazdów od strony pd i zacznie korkować się całe miasto albo zbudować olbrzymi parking w Jankach i tam doprowadzić tramwaje. Z wielką chęcią bym dojeżdzał do Janek i tam zostawiał samochód a nastepnie wygodnie przesiadał się do jadącego co 15 min tramwaju. NIE Autobusu ale tramwaju ! Autobusy będą tak samo stać w korkach i to nie rozwiąże żadnego problemu - potrzebny jest system komunikacji który przed Raszynem kończył eksodus samochodów do stolicy.

To że dziś na okęciu kończy się linia tramwajowa nic nie zmienia ponieważ korki zaczynają się w Jankach w kończą na granicy Warszawy gdzie 2 pasmowa jezdnia zmienia się w 3 pasmową. Dlatego przesiadka do tramwaju na okęciu nei przyspieszy dojazdu i nie ma w ogóle sensu. Przesiadka przed korkami spowodowała by że ludzie chcieli by jeździć tramwajem.

Kolejna sprawa to planowana droga ekspresowa S7 która ma dojeżdzać do ciągu al.Jerozolimskich. Pomysł może i dobry ale ma kilka błędów.
Po pierwsze:
- ilość pojazdów jadących od strony Pruszkowa w tej chwili jest bardzo duża - nie ma tam żadnej alternatywy komunikacyjnej.
- duża ilośc pojazdów jadących od strony katowic
- duża ilość pojazdów jadących od strony krakowa
- duża ilość pojazdów jadących łopuszańska
- brak możliwości sprawnego skrętu bez kolizyjnego z Łopuszańskiej w Grójecką (al.Krakowska ) (w tej chwili już się korkuje to rondo a co jeżeli częśc pojazdów pojedzie S7 i będzie chciało tutaj wiecjac do miasta?)

Moim zdaniem spowoduje to kompletny paraliż tej części miasta. Dodatkowo nie ma sprawnych i bezkolizyjnych skrzyżowań do wjazdu do centrum al jerozlimskimi a więc bedzie stała ul.Wawelska, ul. Bitwy Warszawskiej w kierunku do centrum.

Dlaczego w Polsce przy projektowaniu dróg myśli się tylko na 1 przecznice do przodu? Przecież problem korków należy rozwiązywać kompleksowo a nie wmawiać że coś sie poprawi jak tak naprawdę nie zmieni się nic ponieważ problem z Janek przeniesie się do centrum Warszawy.

Koszt przedłużenia linii tramwajowej z okęcia do Janek i tam wybudowania parkingów byłby mniejszy a rozwiązał by szereg problemów a tak wydamy mase pieniędzy a i tak to niewiele da. Po za tym założe się że ogromne centrum handlowe w Jankach chętnie partycypowało by w kosztach wybudowania takiej linii tramwajowej - mieli by więcej klientów. Czemu nikt na to wcześniej nie wpadł?

Pozdrawiam
Rafał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konrad Zubko




Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Raszyn

PostWysłany: Wto 10:37, 12 Kwi 2011    Temat postu:

Czy znane są Panu wyniki badania średniego natężenia donbowego ruchu z roku 2010 w rozbicu na poszczególne godziny dla trasy Warszawa-Raszyn-Janki?
Jeżeli tak, to proszę o wskazanie gdzie są dostępne w sieciu lub o ich publikację.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Komunikacja aglomeracji warszawskiej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin