Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przewozy pasażerskie kolei podwarszawskich

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:10, 03 Lip 2007    Temat postu: Przewozy pasażerskie kolei podwarszawskich

Przewozy pasażerskie kolei podwarszawskich


Kolej aglomeracyjna zapewnia podstawowe powiązania Warszawy z obszarem województwa mazowieckiego. Siedem linii kolejowych i linia WKD zapewniają bezpośrednie połączenie z wszystkimi miastami powiatowymi okalającymi Warszawę. W komunikacji aglomeracyjnej przewozy kolejowe ukierunkowane są na dojazdy do pracy i nauki przede wszystkim do Warszawy. Pod względem wielkości usług przewozowych do najważniejszych kierunków należą :

-Warszawa-Grodzisk
-Warszawa –Tłuszcz
-Warszawa –Mińsk
-Warszawa-Otwock
-Warszawa-Nasielsk
-Warszawa-Błonie
-Warszawa-Warka

Udział kolei w obsłudze lokalnego ruchu dojazdowego w Aglomeracji Warszawskiej uległ w ostatnich latach stałemu ograniczaniu. Stopień wykorzystania podaży usług przewozowych jest niewielki a jego zwiększeniu nie sprzyjają –dramatycznie niski stan techniczny infrastruktury kolejowej i poważne niedobory taborowe przewoźników. Dokonane w 2005 roku Warszawskie Badanie Ruchu potwierdziło dominację podaży usług transportowych na kierunku Grodzisk –Warszawa trzeba jednak pamiętać , że analizując przeciętną liczbę pasażerów w jednym pociągu przewaga kierunku grodziskiego jest mniejsza i jest pochodną wieloletniej redukcji oferty przewozowej na innych kierunkach .

Liczba pasażerów na kierunku do Warszawy w godzinach szczytu porannego z :

-Grodziska-3125 (przeciętna liczba pasażerów w pociągu -625 ) ,5 pociągów
-Tłuszcza-2360 (590 ) ,4 pociągi
-Mińska-1820 ( 590 ) ,3 pociągi
-Błonia-1561 (529 ) ,3 pociągi
-Otwocka-1362 (272) ,5 pociągów
-Nasielska – 1561 (520 ) ,3 pociągi
-Warka -783 (392 ) ,2 pociągi

Liczba pasażerów na kierunku z Warszawy w godzinach szczytu porannego do :
-Mińsk-457 (przeciętna liczba pasażerów w pociągu-229 ),2 pociągi
-Grodzisk-371 (186 ),2 pociągi
-Błonie -336 (168) ,2 pociągi
-Tłuszcz-270 (90 ),3 pociągi
-Warka-228 (228 ),1 pociąg
-Nasielsk -210 (210 ),1 pociąg
-Otwock-209 (105 ) ,2 pociągi

Jak widać z tego zestawienia kierunek Warka osiąga niezłe wyniki w obu relacjach przy jednym pociągu ,zwiększenie częstotliwości przewozów na tym kierunku może znacząco podnieść liczbę pasażerów. Kierunek Otwock przy silnie rozbudowanej sieci powiązań autobusowych ma stosunkowo słabe statystyki przewozowe .Zainteresowanych bliższymi danymi proszę o kontakt


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazowszan
Gość






PostWysłany: Pon 19:04, 25 Sie 2008    Temat postu: Aglomeracja

Szanowny Panie Wiceprzewodniczący gratuluje wystąpienia w TVP3. Jednak chcę kilka słów napisać dot.: przewozów podmiejskich. Słusznie pisze Pan, że kierunek do Warki pod względem ilości przewiezionych pasażerów jest obiecujący: 75% podróżnych na poc osobowe generuja mieszkańcy pow grójecko-piaseczyńskiego (Warka - Piaseczno), liczba podróżnych od września wzrośnie (szkoła), mieszkańcy pracują w Warszawie, Piasecznie. I co z tego, jeżeli liczba poc z roku na rok w relacji Warka - Warszawa jest coraz mniejsza. To dowodzi, że przewoźnikowi, wogóle nie zależy na pasażerach. Tymbardziej dziwi fakt, że władze lokalne też nic nie robią by tych pociągów było więcej. Mieszkańcy powiatu grójeckiego oraz gminy Prażmów NIE MAJA ŻADNEJ alternatywy i ani przewoźnik, ani samorząd nie robi nic, by przynajmniej zniwelować w porze dziennej tak duże przerwy w relacji Warka - Warszawa. Co ciekawe jeżeli z tym problemem zwróci się sam podóżny do przewoźnika odprawiany jest z kwitkiem. Sam podróżny NIC nie może, odsyłany jest od przewoźnika do władz lokalnych. I co z tego wynika? To co widać z roku na rok przerwy między pociągami są coraz większe. W zamian coraz wiecej pojawia się pociągów które nie zatrzymują się na ww terenie (op Czachówka). To przykład lekceważenia mieszkańców przez wszystkich, pomimo, że mieszkańców z roku na rok w strefie podmiejskiej (do 50 km od Centrum) przybywa - wystarczy się w te rejony przejechać. To dowodzi że wielu nie ma wyboru i nie będzie 40km jechał 3h do pracy, pozostaje mu tylko własny środek lokomocji. Czy tak być powinno?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Komunikacja aglomeracji warszawskiej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin