Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

S 8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:37, 05 Lip 2007    Temat postu: S 8

DROGA S8 (TRASA ARMII KRAJOWEJ i TRASA TORUŃSKA)

– odcinek węzeł KONOTOPA – węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI
(ul. PIŁSUDSKIEGO)

• pododcinek węzeł KONOTOPA – węzeł POWĄZKOWSKA

• pododcinek węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI (ul. PIŁSUDSKIEGO)

BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-8 w WARSZAWIE
ODCINEK węzeł KONOTOPA – węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI
(ul. PIŁSUDSKIEGO)
PODODCINEK węzeł „KONOTOPA” – węzeł „POWĄZKOWSKA”



GŁÓWNE PARAMETRY TECHNICZNE

Klasa - S (droga ekspresowa)
Przekrój dwujezdniowy - 3 pasy ruchu szer. 3,5 m + pas awaryjny 2,0 m

Trasa z siecią drogową powiązana będzie poprzez następujące węzły:
– w. KONOTOPA z projektowaną autostradą A2 i drogą ekspresową S-2 Południową Obwodnicą Warszawy (POW),
– w. MORY z ul. Poznańską
– w. WARSZAWSKA z ul. Warszawską / Górczewską
– w. „LAZUROWA” z ul. Lazurową klasy G
– w.„PRYMASA TYSIĄCLECIA” z Al. Prymasa Tysiąclecia

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

- Uzyskano decyzję nr 1345/04 z dnia 07.06.2004 r. o ustaleniu lokalizacji drogi ekspresowej „S-8” – Trasy Armii Krajowej dla I etapu realizacji – odcinek: węzeł „Konotopa” – węzeł „Lazurowa”. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.
- Uzyskano decyzję nr 2286/04 z dnia 27.10.2004r. o ustaleniu lokalizacji dla II etapu realizacji na odcinku węzeł „Lazurowa” – węzeł „Prymasa Tysiąclecia” wraz z rygorem natychmiastowej wykonalności
- W oparciu o złożony w dniu 07.02.2007 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - sierpień 2007 r. (Decyzja środowiskowa jest niezbędna do ubiegania się o dofinansowanie inwestycji ze środków finansowych UE).
- W dniu 19.10.2006 r. zostało wydane pozwolenie na budowę odcinka A - węzeł Konotopa – węzeł Lazurowa (km 1+099 – km 7+420) - (decyzja stała się ostateczna 20.11.2006 r.).
- W dniu 25.01 2007 r. zostało wydane pozwolenie na budowę odcinka B - węzeł Lazurowa – węzeł Prymasa Tysiąclecia (km 7+420 – km 11+477) - (decyzja stała się ostateczna 25.03.2007r.)
- Aktualnie trwa procedura weryfikacji przez GDDKiA Dokumentacji Przetargowej. Planowany termin przeprowadzenia procedury przetargowej na wybór wykonawcy robót - II kwartał 2007r.
- Realizacja robót budowlanych - 08.2007 r. – 08.2010 r.


SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI
Przewidywany koszt inwestycji szacuje się na kwotę 1 407,0 mln zł (kwota ta uwzględnia również koszty opracowania dokumentacji i wykupów gruntów poniesione w latach 2004-2005 w ramach wydatków na prace przygotowawcze).





BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-8
ODCINEK węzeł KONOTOPA – węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI
(ul. PIŁSUDSKIEGO)
PODODCINEK węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI (ul. Piłsudskiego)


GŁÓWNE PARAMETRY

Długość odcinka – ok. 12,0 km.
Klasa drogi – S.
Przekrój dwujezdniowy – liczba pasów ruchu na jezdniach zasadniczych – 3 (na odcinku mostu przez Wisłę – po 2, przy dodatkowym zapewnieniu po 3 pasy ruchu dla ruchu lokalnego).

Trasa z siecią drogową powiązana będzie poprzez następujące węzły:
- w. Prymasa Tysiąclecia (zaprojektowany w ramach poprzedniego odcinka),
- zespół trzech węzłów z ulicami: Powązkowska, Broniewskiego i Marymoncką,
- w. Wisłostrada,
- zespół czterech węzłów z ulicami: Wisłostradą, Modlińską, Marywilską i Łabiszyńską,
- w. Głębocka (Nowo-Wincentego),
- węzeł Piłsudskiego w Markach z ul. Piłsudskiego.

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

- W dniu 31.08.2006 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która stała się ostateczna 03.10.2006r.
- Obecnie są w przygotowaniu materiały do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi. Planowany termin złożenia wniosku do Wojewody Mazowieckiego o wydanie decyzji lokalizacyjnej- lipiec 2007r. Zakładany termin uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi – październik 2007r.

Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Opracowanie projektu budowlanego - 08.2008r.
- Uzyskanie pozwolenia na budowę - 10.2008r.
- Realizacja 11. 2008r. – 11.2011r.


INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie
(decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające
prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz
konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane,
nieruchomości będące zakładami pracy).

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI

Szacunkowy koszt realizacji trasy – 615,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:33, 07 Lip 2007    Temat postu:

W związku z inicjatywą parlamentarzystów, samorządowców i organizacji pozarządowych z województw: łódzkiego, mazowieckiego, lubelskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego, na rzecz dokonania zmiany ustalonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz. U. Nr 128, poz. 1334 z późn. zm.) przebiegu trasy ekspresowej S8, wskazane jest zajęcie w tej sprawie stanowiska także przez Sejmik Województwa Mazowieckiego.

Sprawa ta ma istotne znaczenie z punktu widzenia przyjętych w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego ustaleń dotyczących korytarza transportowego tworzonego przez drogi S8 i S12 na kierunku wschód-zachód, poprzez Wrocław, Piotrków Trybunalski, Radom, Lublin jako istotnego elementu krajowego układu drogowego, zlokalizowanego pomiędzy autostradami A2 i A4, odciążającego warszawski węzeł transportowy. Proponowana korekta przebiegu trasy jest uzasadniona względami funkcjonalno-przestrzennymi, a w szczególności potrzebą zachowania ciągłości i sprawności połączenia drogowego w relacji Wrocław – Radom – Lublin. Przyjęta w przywołanym wyżej Rozporządzeniu Rady Ministrów koncepcja tego połączenia, polegająca na „przyciągnięciu” drogi S8 do Łodzi, stanowi bowiem zaprzepaszczenie możliwości ukształtowania w sposób funkcjonalny tego korytarza poprzez przerwanie jego ciągłości na odcinku: Walichnowy (Wieluń) – Piotrków Trybunalski. Rozwiązanie to pomniejsza tym samym znaczenie drogi Nr 12 stanowiącej kontynuację trasy S8 od Piotrkowa w kierunku wschodnim. Oznaczałoby to osłabienie rangi tego połączenia w układzie regionalnym Mazowsza i prowadziłoby do opóźnienia jej realizacji. Tymczasem dostosowanie drogi Nr 12 do parametrów klasy ekspresowej stanowi jeden z priorytetów samorządu województwa, zapisanych w zaktualizowanej Strategii Rozwoju Województwa.

Należy również podkreślić, że w zakresie kształtowania korytarza transportowego wschód – zachód, Sejmik Województwa 5 września 2005 r. podjął uchwałę 124/05 w sprawie stanowiska Sejmiku Województwa Mazowieckiego dotyczącego przyspieszenia przebudowy drogi krajowej Nr 12 do kategorii drogi ekspresowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:20, 17 Lip 2007    Temat postu:

S-8 ODCINEK węzeł DREWNICA (MARKI) – węzeł RADZYMIN

Wariant I – przebiega po nowym śladzie przez teren miast: Zielonka, Marki, Kobyłka i gminy Radzymin. Długość - 12,78 km.

Projektowana droga, początkowo biegnie przez tereny zurbanizowane, pomiędzy zabudową miasta Marki i Zielonka, a następnie przecina duży kompleks lasów Nadleśnictwa Drewnica.

W dalszym przebiegu droga prowadzona jest przez tereny rolne. W rejonie ul.Bolesława Chrobrego omija od wschodu zabudowę miejscowości Nadma, odgina się w kierunku zachodnim i prowadzona jest skrajem dużego kompleksu leśnego Ciemne, pozostawiając po stronie zachodniej zabudowę miejscowości Słupno i włącza się w początek istniejącej obwodnicy Radzymina.

Wariant ten nawiązuje do korytarzy rezerwowanych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego Wariant II (tzw. samorządowy) - Długość - 13,46 km. Różni się od Wariantu I przebiegiem na terenie gminy Radzymin (od węzła „Drewnica” do miejscowości Nadma przebieg jest wspólny dla wszystkich analizowanych wariantów).

Od miejscowości Nadmą w kierunku północnym trasa prowadzona jest przez środek kompleksu leśnego Ciemne i po zachodnim obrzeżu miejscowości Ciemne na estakadzie przecina Staw Pod Łabędziem, włączając się w obwodnicę Radzymina (przed skrzyżowaniem z drogą nr 635).

Wariant IIa - Przebieg w zasadzie taki sam jak w wariancie II. Zróżnicowanie występuje w rejonie obwodnicy Radzymina i dotyczy powiązań Radzymina z trasą S-8. W wariancie IIa nie przewiduje się węzła na trasie S-8 z ul. J. Piłsudzkiego w m Ciemne, której przebieg i funkcja pozostaną wg stanu istniejącego.

Wariant III – Długość - 13,76 km. Podobnie jak w Wariantach I i II różni się przebiegiem na terenie gminy Radzymin.

Od miejscowości Nadma w kierunku północnym trasę poprowadzono przez tereny rolne po wschodniej stronie wsi Kozłówek, następnie w pasie pomiędzy dwoma kompleksami leśnymi Ciemne i Nowy Janków, dalej przez wschodni obszar miejscowości Ciemne, włączając w obwodnicę Radzymina w rejonie miejscowości Dybów- Kolonia.

W analizie wielokryterialnej porównano warianty trasy z uwzględnieniem ocen: techniczno-ruchowej, przestrzennej, społecznej, środowiskowej, ekonomicznej, wykorzystania istniejącej obwodnicy Radzymina.

Jak pokazują wyniki oceny wielokryterialnej, warianty IIa, III i II uzyskały bardzo podobne wyniki.

Na posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, uwzględniając wyniki analizy wielokryterialnej, uzyskując opinie oraz stanowiska władz samorządowych i zainteresowanych stron m.in. Naleśnictwa Drewnica jako rozwiązanie preferowane na etapie ubiegania się o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uznano przebieg trasy wg wariantu III.

GŁÓWNE PARAMETRY

Długość odcinka – 12,78 km 13,76 km (w zależności od wariantu)

Klasa drogi – S Przekrój – docelowy przekrój normalny 2/3 (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i pas awaryjny)

Dostępność całkowicie ograniczona (tylko przez węzły).

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

- Obecnie są w przygotowaniu materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Planowany termin złożenia wniosku do Wojewody Mazowieckiego o wydanie decyzji środowiskowej - maj 2007r.

Zakładany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – październik 2007r. Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje: - Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 10.2008r.

- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 01.2009r. - Projekt budowlany - 11.2009r. - Pozwolenie na budowę - 01.2010r. - Realizacja 04.2010r. – 05.2012r.

INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH

• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),

• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,

• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy, długi okres wydawania przez służby Wojewody decyzji o odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości).

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI

Szacunkowy koszt realizacji trasy – 661,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:20, 17 Lip 2007    Temat postu:

BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-8 ODCINEK węzeł „Opacz” – węzeł „PASZKÓW” wraz z powiązaniem z drogą krajową NR 7 w węźle „MAGDALENKA”

GŁÓWNE PARAMETRY TECHNICZNE

Klasa drogi - S (droga ekspresowa)

Przekrój poprzeczny - 2x3 bądź 2x2 pasy ruchu każdy szerokości 3,5 m (w zależności od odcinka,

Trasa z siecią drogową powiązana będzie poprzez następujące węzły:

- w. SALOMEA

– z Al. Jerozolimskimi stanowiącymi włączenie trasy do układu komunikacyjnego Warszawy,

- w. OPACZ - z planowaną drogą ekspresową S7, S8, S2 – POW (wspólny przebieg) w kierunku Konotopy (węzeł A2) i POW w kierunku Okęcia,

- w. SOKOŁOWSKA – z istniejącą ulicą Sokołowską łączącą gminy Raszyn i Michałowice,

- w. JANKI MAŁE z istniejącą drogą krajową nr 8,

- w. MAGDALENKA z istniejącą drogą wojewódzką 721.

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN Część I

– odcinek zlokalizowany poza granicami Miasta St. Warszawy od granicy opracowania dla drogi Nr 8 tj. od węzła „Paszków” oraz od granicy opracowania dla drogi Nr 7 tj. od węzła „Magdalenka” do granicy administracyjnej miasta Warszawy (z wyłączeniem węzła „Opacz” znajdującym się w opracowaniu S2 POW)

- Decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi (z rygorem) uzyskano w dniu 03.03.2006 r. (decyzja stała się ostateczna z dniem 29.09.2006 r.)

- Przewidywany termin uzyskania prawa do dysponowania terenem

- 31.03.2008 r. - W oparciu o złożony w dniu 5.04.2007 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - sierpień 2007 r. -

W trakcie opracowania jest projekt budowlany. Zakończenie prac projektowych – październik 2007r.

- Uzyskanie pozwolenia na budowę - 05.2008 r.

Część II – odcinek zlokalizowany w granicach Miasta St. Warszawy od granicy administracyjnej Warszawy za węzłem „Opacz” do węzła „Salomea” włącznie, z granicą opracowania przed węzłem „Łopuszańska” - W oparciu o złożony w dniu 5.04.2007 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - sierpień 2007 r.

- W oparciu o złożony w dniu 27.07.2005 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi.

Przewidywany termin uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi - maj 2007 r.

Przewidywany termin uzyskania prawa do dysponowania terenem - 31.05.2008 r.

Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:

- Opracowanie projektu budowlanego - 04.2008 r.

- Uzyskanie pozwolenia na budowę

- 07.2008 r. Realizacja robót budowlanych na całym zadaniu (w oparciu o procedurę przetargową planowaną do przeprowadzenia w okresie 04.2008 – 09.2008r.) planowana jest w okresie 10.2008 r. – 05.2011 r.

INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH

• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),

• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,

• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy).

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI Przewidywany koszt inwestycji szacuje się na kwotę 672,8 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:25, 17 Lip 2007    Temat postu:

BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-8



ODCINEK węzeł KONOTOPA – węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI (ul. PIŁSUDSKIEGO)

PODODCINEK węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI (ul. Piłsudskiego)

GŁÓWNE PARAMETRY

Długość odcinka – ok. 12,0 km. Klasa drogi – S.

Przekrój dwujezdniowy – liczba pasów ruchu na jezdniach zasadniczych – 3 (na odcinku mostu przez Wisłę – po 2, przy dodatkowym zapewnieniu po 3 pasy ruchu dla ruchu lokalnego).

Trasa z siecią drogową powiązana będzie poprzez następujące węzły:

- w. Prymasa Tysiąclecia (zaprojektowany w ramach poprzedniego odcinka),

- zespół trzech węzłów z ulicami: Powązkowska, Broniewskiego i Marymoncką, - w. Wisłostrada,

- zespół czterech węzłów z ulicami: Wisłostradą, Modlińską, Marywilską i Łabiszyńską, - w. Głębocka (Nowo-Wincentego),

- węzeł Piłsudskiego w Markach z ul. Piłsudskiego.

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI

- AKTUALNY STAN

- W dniu 31.08.2006 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która stała się ostateczna 03.10.2006r.

- Obecnie są w przygotowaniu materiały do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi. Planowany termin złożenia wniosku do Wojewody Mazowieckiego o wydanie decyzji lokalizacyjnej

- lipiec 2007r. Zakładany termin uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi

– październik 2007r.

Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:

- Opracowanie projektu budowlanego - 08.2008r.

- Uzyskanie pozwolenia na budowę - 10.2008r.

- Realizacja 11. 2008r. – 11.2011r.

INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH

• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),

• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,

• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy).



SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI Szacunkowy koszt realizacji trasy – 615,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin