Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

S 17

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:28, 01 Sie 2007    Temat postu: S 17

Stanowiska i żądania mieszkańców w sprawie obwodnicy Kołbieli:

Mieszkańcy nie wyrażają zgody na proponowany IV wariant przebiegu drogi krajowej nr50 - obwodnicy Kołbieli na odcinku Bocian, Gózd, Skorupy.

Wariant ten został wybrany na posiedzeniu ZOPI w dn. 23.05.07r. jako najkorzystniejszy bez konsultacji z mieszkańcami ww sołectw.

W przedstawionym wariancie IV nie uwzględniono stanowisk mieszkańców ww sołectw zgłoszonych na spotkaniach informacyjnych we wrześniu i październiku 2006r. dotyczących wariantu I, II, III. Wariant IV nie jest zgodny z aktualnie obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego gminy przyjętym w 2005r.

Mieszkańcy uważają, że niedopuszczalne jest tworzenie planu przebiegu IV wariantu obwodnicy w oparciu o nieaktualizowane podkłady geodezyjne, nie uwzględniające istniejącej zabudowy.

Przyjęcie wariantu IV spowoduje:

- Dezintegracje terytorialną wsi i gospodarstw rolnych.

- Utrudniony dojazd do podzielonych pól objazdami o długości do 5km

- Utratę najlepszej klasy ziemi pod pas drogowy i pasy okalające a pozostawienie gleb klasy VI i V do prowadzenia działalności rolniczej.

- Przecięcie wszystkich dróg lokalnych w sołectwach - Konieczność wyburzenia nowo wybudowanych budynków mieszkalnych zbudowanych w oparciu o aktualny plan przestrzennego zagospodarowania gminy Kołbiel.

- Pogorszenie warunków bytowych mieszkańców i zwierząt gospodarskich przez przybliżenie projektowanej drogi krajowej nr50 do budynków gospodarczych i domostw. - Przeprowadzenie obwodnicy po proponowanym wariancie IV wzdłuż granic Mazowieckiego Parku Krajobrazowego stanowi zagrożenie dla występujących tu unikatowych w skali europejskiej gatunków płazów (traszka grzebieniasta i plamista, kumak) ptaków (między innymi żuraw).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:09, 19 Lis 2007    Temat postu:

Środowiskowe uwarunkowania dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy
19 października Wojewoda Mazowiecki Jacek Sasin podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia – budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła „Marki” do węzła „Lubelska”.
Decyzja środowiskowa dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest istotnym krokiem prowadzącym do powstania drogi niezwykle ważnej z punktu widzenia mieszkańców wschodnich rubieży stolicy, okolicznych miejscowości, jak również kierowców podróżujących z północy Polski w kierunku Lublina. Dokument ten jest zielonym światłem dla inwestora do ubiegania się o decyzję lokalizacyjną, a następnie o pozwolenie na budowę trasy, która pozwoli na połączenie systemu warszawskich dróg miejskich z układem dróg krajowych i wyprowadzenie ruchu samochodowego z centrum Warszawy. WOW, według wybranego wariantu IIIA, połączy Marki ze Starą Miłosną i Zakrętem, a Warszawę z wylotami dróg krajowych w kierunku Białegostoku, Terespola i Lublina.
Warunki realizacji przedsięwzięcia zostały uzgodnione przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (23.06.2006 r.) i Ministra Rozwoju Regionalnego (10.07.2007 r.). W trakcie postępowania zapewniono społeczeństwu możliwość udziału w nim, m. in. podczas zorganizowanej 30 sierpnia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim otwartej rozprawy administracyjnej.
WOW będzie drogą krajową o parametrach drogi ekspresowej dwujezdniowej, docelowo o 3 pasach ruchu. W I etapie między Markami a Drewnicą powstanie jezdnia trzypasmowa, a na pozostałych odcinkach – jezdnia dwupasmowa z możliwością wybudowania trzeciego pasa ruchu.
Obwodnica będzie miała 19,2 km długości. Na piętnastokilometrowym odcinku będą ustawione ekrany akustyczne, a na terenach leśnych planuje się dosadzenie drzew i krzewów. W sąsiedztwie zabudowań powstaną pasy zieleni odpornej na zanieczyszczenia powietrza. Przewidziano także ustawienie 9 przejść dla zwierząt i 4 dla płazów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polak
Gość






PostWysłany: Śro 9:18, 21 Lis 2007    Temat postu:

I jak to się ma do górnego tekstu.
LUDZIE PROTESTUJĄ, A WŁADZA ROBI SWOJE.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:32, 21 Lis 2007    Temat postu:

obwodnica Kołbieli to nie WOW i jest na etapie konsultacji społecznychi dla każdego wariantu jest wiele uwag

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin