Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przebudowa Puławskiej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:09, 03 Lip 2007    Temat postu: Przebudowa Puławskiej

Przebudowa Puławskiej KOMUNIKAT Nr 1

14 marca 2007 roku
W dniu dzisiejszym rozpoczęła się przebudowa ulicy Puławskiej na odcinku
granica Warszawy –Piaseczno ul. Energetyczna wraz z bezkolizyjnymi
estakadami do Centrum Handlowego Suchan.
Dyrektor Oddziału Mazowieckiego GDDKiA Wojciech Dąbrowski poinformował, że
do Świąt Wielkanocnych odbywać się będą prace przygotowawcze i w planowanym
pasie nowej drogi bez zajmowania części asfaltowej jezdni w obu kierunkach.


Technologia przebudowy Puławskiej KOMUNIKAT nr 2



Zatwierdzono następujący wariant przebudowy ;
-usunąć istniejące warstwy asfaltowe jezdni ze względu na zawartość
lepiszcza smołowego
-usunąć istniejące pobocza ,ze względu na niewystarczającą nośność i zmianę
przebiegu obu jezdni
-usunąć istniejącą podbudowę jezdni lewej (do Warszawy ) ze względu na
zmieniony przebieg jezdni lewej. Jezdnia lewa będzie wykonana praktycznie
całej długości po nowym śladzie
-wykorzystać w maksymalnym stopniu istniejącą podbudowę jezdni prawej, po
istniejącym pasie rozdziału oraz częściowo po istniejącej jezdni lewej. Ze
względu na różnice wysokościowe istniejących jezdni można wykorzystać tylko
podbudowę jednej jezdni.
-na poszerzeniach wykonać ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego
cementem i podbudowę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie.
-wykonać nowe warstwy asfaltowe.

Zalety rozwiązania :
-usunięcie niestabilnych warstw bitumicznych
-możliwość korekty geometrii oraz dostosowanie jej do nowo zaprojektowanych
elementów organizacji ruchu
-możliwość dostosowania konstrukcji do obciążeń 115 kN
-możliwość dość szybkiej realizacji prac
-nieograniczony dostęp do licznej infrastruktury podziemnej

Oczywiście prace trwać będą jezdniami po kolei aby utrzymać w całym okresie
przebudowy 2 pasy ruchu w obu kierunkach

Opinia sanitarna projektu rozbudowy Puławskiej


W dniu 26 kwietnia 2006 roku Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny
wydał opinię pozytywną dla projektu rozbudowy drogi krajowej nr 79 od
granicy Warszawy do skrzyżowania z ul. Energetyczną w Piasecznie oraz z
bezkolizyjnym połączeniem z centrum handlowym Auchan.

W opinii zamieszczono dodatkowe uwagi :

1.zapewnić właściwy poziom hałasu w środowisku poza pasem drogowym dla
terenów zabudowy mieszkaniowej z usługami pora dnia-max60 dB ,pora nocy max
50 dB oraz w pomieszczeniach mieszkalnych zgodnie z normą PN-87/B-02151.02
(wymiana stolarki ).

2.po zrealizowaniu rozbudowy drogi wykonać ekspertyzę porealizacyjną na
bazie rzeczywistych pomiarów jakości środowiska i zastosować do jej wyników
odpowiednie dodatkowe zabezpieczenia łącznie z możliwością wyznaczenia
optymalnego zasięgu obszaru ograniczonego użytkowania.

3.W ramach prac rozbudowy zastosować ciche nawierzchnie bitumiczne.
4.W trakcie eksploatacji drogi przestrzegać prawidłowych zasad właściwego
utrzymania jezdni (czyszczenie ,odśnieżanie i usuwanie zanieczyszczeń )
oraz konserwacji urządzeń technicznych służących ochronie środowiska.


Droga w stanie dzisiejszym nie posiada żadnych zabezpieczeń chroniących
środowisko i mieszkańców okolicznych budynków. W ramach rozbudowy i
przebudowy drogi przewidziano realizację : trzeciego pasa ruchu ,obiektów
drogowych ,dwóch wiaduktów ,[przebudowę skrzyżowań ,zatoki autobusowe ,
oświetlenie i urządzenia ochrony środowiska. Przedłożony Raport o
oddziaływaniu na środowisko stanowiący ocenę rozwiązań projektowych dla
analizowanego odcinka stwierdza , że w 2020 roku może wystąpić
ponadnormatywna strefa skażeń powietrza na odległość do 50 metrów oraz
przekroczeń hałasu do 230 metrów dla pory nocy , natomiast dla istniejącego
stanu otoczenia drogi i natężenia ruchu większość zabudowy znajduje się
poza zasięgiem negatywnego oddziaływania drogi. Powyższe wyniki uzyskano
analizując natężenie ruchu na poszczególnych odcinkach drogi, która wynosi
dla perspektywy roku 2020 :
-natężenie ruchu w porze dziennej 5206 pojazdów na godzinę
-natężenie ruchu w porze nocy 905 p/h
przy udziale transportu ciężarowego w ogólnym natężeniu ruchu 4,8 % i
prędkości 80 km/h.

W podsumowaniu Inspektor pisze :

Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić ,że projektowana rozbudowa
drogi krajowej nr 79 nie pogorszy istniejącego stanu ,który nie posiada
żadnych urządzeń chroniących środowisko ,a zaprojektowane urządzenia w
pewnym stopniu wpłyną korzystnie na ograniczenie jej skutków dla
okolicznych mieszkańców.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin