Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:36, 05 Lip 2007    Temat postu: POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY

EKSPRESOWA OBWODNICA WARSZAWY
DROGA S2 (POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY)

– odcinek węzeł KONOTOPA – węzeł PUŁAWSKA WRAZ Z ŁĄCZNIKIEM Z WĘZŁEM MPL OKĘCIE I WĘZŁEM MARYNARSKA (S 79)

– odcinek węzeł PUŁAWSKA-węzeł LUBELSKA

BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-2 w WARSZAWIE
ODCINEK węzeł KONOTOPA – węzeł PUŁAWSKA WRAZ Z
ODCINKIEM węzeł LOTNISKO – węzłem MARYNARSKA (S 79)


GŁÓWNE PARAMETRY TECHNICZNE

Klasa drogi - S (droga ekspresowa)
Przekrój poprzeczny - 2 x 3 (z wyjątkami), szerokość pasa ruchu 3,5 m.

Trasa na odcinku węzeł Konotopa – węzeł Puławska z podstawowym układem drogowym powiązana będzie poprzez następujące węzły:
– w. KONOTOPA z autostradą A2 oraz Trasą Armii Krajowej S8 Konotopa-Piłsudskiego (Marki),
– w. AL. JEROZOLIMSKIE z istniejącą ulicą Al. Jerozolimskie (droga wojewódzka nr 719 Warszawa-Żyrardów),
– w. OPACZ z projektowaną drogą ekspresową S7 i S8 Salomea – Wolica (przełożenie drogi krajowej nr 7 Warszawa-Kraków-Chyżne i drogi krajowej nr 8 Wrocław-Warszawa) – projekt węzła ujęty w opracowaniu trasy Salomea - Wolica
– w. AL.KRAKOWSKA z istniejącą ulicą Al. Krakowska (droga krajowa nr 7 Warszawa-Kraków-Chyżne),
– w. LOTNISKO z projektowaną drogą ekspresową S79,
– w. PUŁAWSKA z istniejącą ulicą Puławską (droga krajowa nr 79 Warszawa-Kozienice).

Natomiast na odcinku węzeł Lotnisko-węzeł Marynarska trasa powiązana będzie z podstawowym układem drogowym poprzez następujące węzły:
- w. LOTNISKO zlokalizowany w ciągu S2 (POW)
- w. MPL OKĘCIE - powiązanie z Międzynarodowym Portem Lotniczym
- w. MARYNARSKA z istniejącą ulicą Marynarską (droga krajowa Nr 7)


HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

dla Części I (Etap I) dokumentacji obejmującej odcinki:
a. odcinek ul. Poleczki od ul. Osmańskiej do ul. Wirażowej (z wiaduktem nad linią kolejową i drogą ekspresową ) -1b
b. odcinek ul. Wirażowej od Poleczki do powiązania z układem drogowym lotniska w rejonie węzła „M P L Okęcie” -1c

- Oddział w Warszawie uzyskał pozwolenie na budowę etapu I/1 w dniu 26.10.2006r. (decyzja stała się ostateczna 20.11.2006 r.), etapu I/2 w dniu 22.01.2007r. (decyzja stała się ostateczna 15.02.2007 r.), w oparciu o które realizowane są roboty przez konsorcjum firm DTP Terrassement, Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe MOSTY S.A. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki. Przekazanie placu budowy nastąpiło 19 grudnia 2006r. Polecenie rozpoczęcia robót wydano 26 stycznia 2007r.
- Realizacja robót budowlanych - 12.2006 r. - 09.2007 r.

dla Części II (Etap II) dokumentacji obejmującej odcinki:
a. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla trasy N-S (S79) na odc. od węzła „MPL Okęcie” do ul. Poleczki – 1a
b. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla trasy N-S(S79) na odcinku od ulicy Poleczki do węzła „Lotnisko” -2b
c. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla trasy N-S (S79) na odcinku od węzła
„M P L Okęcie” do węzła „Marynarska” -2a
d. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) na odcinku węzeł „Lotnisko” – węzeł „Puławska” -2c/3
- W oparciu o złożony w dniu 26.10.2006 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - maj 2007 r.
- Decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi (z rygorem) uzyskano w dniu 29.12.2005 r. dla odcinków 1a,2a,2b (decyzja stała się ostateczna z dniem 21.04.2006 r.) oraz w dniu 25.04.2006 r. dla odcinka -2c/3 (decyzja stała się ostateczna z dniem 15.12.2006 r.)
Przewidywany termin uzyskania prawa do dysponowania terenem - 30.09.2007 r.
- W trakcie opracowania jest projekt budowlany. Zakończenie prac projektowych – wrzesień 2007 r.
- Uzyskanie pozwolenia na budowę – 30.11.2007 r.
- Realizacja robót budowlanych - 01.2008 r. - 07.2009 r.

dla Części III (Etap III) dokumentacji obejmującej odcinek:
a.1. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku węzeł „Konotopa” – węzeł „Opacz”-2c/1
a.2. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku węzeł „Opacz” – węzeł „Lotnisko”- 2c/2
- Obecnie w przygotowaniu są materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Planowany termin złożenia wniosku do Wojewody Mazowieckiego o wydanie decyzji środowiskowej - maj 2007 r. Zakładany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – listopad 2007 r.
- Decyzje o ustaleniu lokalizacji drogi (z rygorem) odrębnie dla w/w odcinków uzyskano w dniu 11.08.2006 r. (obie decyzje nie są ostateczne z uwagi na protesty, aktualnie trwa postępowanie odwoławcze w Ministerstwie Budownictwa – przewidywany termin uzyskania klauzuli ostateczności – 15.05.2007 r.)
Przewidywany termin uzyskania prawa do dysponowania terenem - 31.12.2007 r.
- W trakcie opracowania jest projekt budowlany (z wyłączeniem odcinka od węzła Krakowska do węzła Lotnisko, kolizyjnego o dług. ok. 4km, na którym prace projektowe zostały wstrzymane do czasu podjęcia decyzji w sprawie sposobu rozwiązania kolizji planowanej rozbudowy lotniska Okęcie z drogą S2). Zakończenie prac projektowych – grudzień 2007 r.
- Uzyskanie pozwolenia na budowę - 31.03.2008 r.
- Realizacja robót budowlanych - 04.2008 r. – 09.2010 r.



INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie wybudowanie kolektora w miejskiej części przebudowywanej ul. Poleczki, który stanowi odbiornik dla wód opadowych z części ul. Poleczki realizowanej na zlecenie GDDKiA,
• trudności z wyprowadzeniem osób z nabytej już aktem notarialnym nieruchomości – dotyczy to jednej nieruchomości.
• brak wiążących uzgodnień z PKP w sprawie usytuowania elementów węzła Marynarska na terenach kolejowych, rozmowy i ustalenia ze stroną kolejową są w toku
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane w tym osiedle Załuski, nieruchomości będące zakładami pracy itp.).
• brak decyzji w sprawie sposobu rozwiązania kolizji planowanej rozbudowy lotniska Okęcie z Południową Obwodnicą Warszawy, W przypadku podjęcia decyzji o budowie kolizyjnego odcinka POW wg innego projektu niż dotychczas przygotowywany, wydłużenie terminu realizacji może sięgać 42 miesięcy tj. do połowy 2013 roku.

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI
Przewidywany koszt inwestycji szacuje się na kwotę - 2 347,8 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.

BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-2
ODCINEK węzeł PUŁAWSKA-węzeł LUBELSKA


GŁÓWNE PARAMETRY

Długość odcinka – ok. 19,50 km.
Klasa drogi – S.
Przekrój dwujezdniowy – 2 x 3 pasy ruchu.
Trasa z podstawowym układem drogowym powiązana będzie poprzez następujące węzły:
- w. Puławska,
- tzw. węzeł Ursynów podzielony na dwie części Zachód i Wschód (zapewnia możliwość wjazdu i wyjazdu z obszaru Ursynowa w kierunku wschodnim i zachodnim),
- w. Przyczółkowa,
- w. Wał Miedzeszyński,
- w. Patriotów,
- węzeł Lubelska z drogą krajową nr 17 (docelowo ekspresową S-17).
W ciągu trasy pozostawione będą rezerwy pozwalające w przyszłości na realizację węzłów z trasą Czerniakowska-bis i z trasą Olszynki Grochowskiej.
Obsługa terenów przyległych odbywać się będzie wyłącznie poprzez układ ulic powiązanych z Trasą w węzłach.
Cechą charakterystyczną rozwiązań POW na przedmiotowym odcinku są długie odcinki trasy prowadzone na obiektach:
- tunel pod Ursynowem – długości ok. 2650m, prowadzony pod linią metra,
- most przez Wisłę – długości ok. 1000m,
- estakada – długości min. 1600m, prowadzona przez Mazowiecki Park Krajobrazowy.

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

- W oparciu o złożony w dniu 27.12.2006 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - lipiec 2007 r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 03.2008r.
- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 05.2008r.
- Projekt budowlany – 05.2009r.
- Pozwolenie na budowę - 07.2009r.
- Realizacja 08.2009r. – 05.2012r.


INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu (nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy).

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI

Szacunkowy koszt realizacji trasy – 3.250,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:51, 27 Wrz 2007    Temat postu:

Aktualizacja stan na koniec sierpnia
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-2
ODCINEK węzeł PUŁAWSKA-węzeł LUBELSKA


OPIS ZADANIA

Aktualnie prowadzone są prace związane z przygotowaniem inwestycji zgodnie z Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003r. (znowelizowaną Ustawą z dn. 18.10.2006 r.) o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg krajowych, tj. w zakresie opracowania kompleksowej dokumentacji projektowej, obejmującej opracowanie materiałów do wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji lokalizacyjnej, projektu budowlanego, projektu wykonawczego wraz z materiałami przetargowymi i uzyskanie decyzji administracyjnych w imieniu inwestora. Wykonawcą prac projektowych jest firma ARCADIS Profil Sp. z o. o.
Podstawą do w/w prac projektowych była opracowana w 2004 roku „Koncepcja programowa budowy drogi ekspresowej na odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska”, która została rozpatrzona i zatwierdzona na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad w dniu 20.09.2004r.

Projektowana droga wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania przestrzennego dla autostrady A-2. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach drogi ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z podstawowym układem ulicznym.
Ponadto, wobec ogromnej liczby protestów przeciwko budowie drogi ekspresowej, aby uzyskać akceptację społeczną dla jej przebiegu podjęto dodatkowe działania wspomagające proces lokalizacji trasy. Mając na uwadze doświadczenia państw Unii Europejskiej w tym zakresie, uznano, że najwłaściwszym i niezbędnym działaniem będzie opracowanie projektu koncepcyjnego parku komunikacyjnego, który zawierałby m.in. propozycję działań pro-społecznych i pro-ekologicznych dla miejsc szczególnie narażonych na oddziaływania projektowanej trasy ekspresowej, jako działań wspomagających. Rozwiązania obejmują obszar w liniach rozgraniczających trasy (do realizacji przez GDDKiA) oraz rozwiązania poza liniami (jako propozycja dla samorządu). Takie opracowanie zrealizowane zostało równolegle z rozwiązaniami koncepcyjnymi trasy w 2004r.

GŁÓWNE PARAMETRY

Długość odcinka – ok. 19,50 km.
Klasa drogi – S.
Przekrój dwujezdniowy – 2 x 3 pasy ruchu.
Trasa z podstawowym układem drogowym powiązana będzie poprzez następujące węzły:
- w. Puławska,
- tzw. węzeł Ursynów podzielony na dwie części Zachód i Wschód (zapewnia możliwość wjazdu i wyjazdu z obszaru Ursynowa w kierunku wschodnim i zachodnim),
- w. Przyczółkowa,
- w. Wał Miedzeszyński,
- w. Patriotów,
- węzeł Lubelska z drogą krajową nr 17 (docelowo ekspresową S-17).
W ciągu trasy pozostawiona będzie rezerwa, pozwalająca w przyszłości na realizację węzła z trasą Czerniakowska-bis.
Obsługa terenów przyległych odbywać się będzie wyłącznie poprzez układ ulic powiązanych z Trasą w węzłach.
Cechą charakterystyczną rozwiązań POW na przedmiotowym odcinku są długie odcinki trasy prowadzone na obiektach:
- tunel pod Ursynowem – długości ok. 2650m, prowadzony pod linią metra,
- most przez Wisłę – długości ok. 1000m,
- estakada – długości min. 1600m, prowadzona przez Mazowiecki Park Krajobrazowy.

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

W oparciu o złożony w dniu 27.12.2006 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Odbyła się rozprawa adm. Postanowienie Min. Środowiska wydane zostało w dn. 19.07.2007 r. Postanowienie PWIS wydane w dn. 23.05.2007 r. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - IV kw. 2007 r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 07.2008r.
- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 09.2008r.
- Projekt budowlany – 09.2009r.
- Pozwolenie na budowę - 11.2009r.
- Realizacja I kw. 2010 r. – IV kw. 2012 r.


INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu (nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy).

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI

Szacunkowy koszt realizacji trasy – 3.250,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski1
Gość






PostWysłany: Nie 9:40, 02 Lis 2008    Temat postu:

Południowa Obwodnica Warszawy…
W piątek wojewoda mazowiecki podpisał pozwolenie na budowę wschodniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy łączącej lotnisko Okęcie z ulicą Puławską i Marynarskiej.Realizacja inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest przewidziana na lata 2008-2010 i kosztować będzie 1 mld zł.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrydytnaS2pul-lub
Gość






PostWysłany: Śro 3:33, 17 Gru 2008    Temat postu: A co z Puławska-Lubelska?

dycyzja środowiskowa leży już 2,5 roku. Pieniadze są duże 4 mld, ale duża część z tych pieniędzy to Unia Europejska. Więc Warszawa i podwarszawie to tylko 1,2 mld zł. Co mógłby Pan zrobić w tej sprawie, w sprawie postawienia tego łącznika w kolejce PRIORYTETÓW rządu, urzędów centralnych, gminnych, dzielnicowych, by wspólnymi siłami zalobbowali za natychmiastowym ukończeniem procedór środowiskowych, lokalizacyjnych i przetargowych.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomasz K
Gość






PostWysłany: Pon 7:42, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Witam
Co z droga węzł Puławska - węzeł Lubelska na dzień dzisiejszy???????????
Narazie tylko bajeczki zadnych konkretów i nie trzymanie terminów, kto zato odpowiedzialny ???????????
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Gość






PostWysłany: Pią 15:19, 03 Lip 2009    Temat postu:

Dołączam się do pytania i drugie co z tunelem w ciągu puławskiej. Warszawski zdm schował projekt i przebudowę do szuflady?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 23:12, 07 Lip 2009    Temat postu:

też jestem ciekawy, według projektów powinny się zacząć prace obwodnicy.
Jestem ciekawy jak jest ustalona trasa przez Ursynów, z tym tunelem też się ponoć zastanawiają
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Gość






PostWysłany: Pią 11:47, 25 Wrz 2009    Temat postu: czemu czekmay

Droga może kosztować 2, 3 razy taniej niż widnieje w kosztorysach, czemu gddkia nie pchnie tej inwestycji wczesniej by zaooszczedzic w ciagu najblizszych 3 lat 2 mld złoty?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wyborca szukajacy informa
Gość






PostWysłany: Wto 11:45, 03 Lis 2009    Temat postu: realizacja planow!

prowadzenie forum i nie aktualizowanie danych jest bezcelowe. Panie Posle... jezeli znajdzie Pan choc chwile prosze o aktualizacje zapisanych informacji:) Dla niektorych wyborcow sa to informacje bardzo wazne a Pan stanowi zrodlo sprawdzonych i pewnych informacji. Prosze zatem o opis na jakim etapie sa prace oraz realny termin zakonczenia inwestycji.Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin