Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Droga krajowa 79 Piaseczno Góra Kalwaria a inwestycje

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Martin




Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Śro 19:09, 04 Lip 2007    Temat postu: Droga krajowa 79 Piaseczno Góra Kalwaria a inwestycje

W nawiązaniu do rozbudowy drogi krajowej nr 79 na odcinku od skrzyżowania z ul. Energetyczną w Piaseczno do skrzyżowania z drogą krajową nr 50 wraz z budową obwodnicy Góry Kalwarii - mam pytanie co myślicie o planowanej inwestycji (wieżowiec w Piasecznie), która znajduje się na działkach przeznaczonych pod rozbudowę drogi krajowej 79.

Więcej informacji o inwestycji (wieżowiec) napisałem na prywatnym forum powiatu piaseczyńskiego, które jest jako dodatek do serwisu informacyjnego (link poniżej).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:33, 07 Lip 2007    Temat postu:

W dniu 26 kwietnia 2006 roku Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny wydał opinię pozytywną dla projektu rozbudowy drogi krajowej nr 79 od granicy Warszawy do skrzyżowania z ul. Energetyczną w Piasecznie oraz z bezkolizyjnym połączeniem z centrum handlowym Auchan.

W opinii zamieszczono dodatkowe uwagi :

1. Zapewnić właściwy poziom hałasu w środowisku poza pasem drogowym dla terenów zabudowy mieszkaniowej z usługami pora dnia-max60 dB, pora nocy max 50 dB oraz w pomieszczeniach mieszkalnych zgodnie z normą PN-87/B-02151.02 (wymiana stolarki).

2. Po zrealizowaniu rozbudowy drogi wykonać ekspertyzę porealizacyjną na bazie rzeczywistych pomiarów jakości środowiska i zastosować do jej wyników odpowiednie dodatkowe zabezpieczenia łącznie z możliwością wyznaczenia optymalnego zasięgu obszaru ograniczonego użytkowania.

3. W ramach prac rozbudowy zastosować ciche nawierzchnie bitumiczne.

4. W trakcie eksploatacji drogi przestrzegać prawidłowych zasad właściwego utrzymania jezdni (czyszczenie, odśnieżanie i usuwanie zanieczyszczeń) oraz konserwacji urządzeń technicznych służących ochronie środowiska.

Droga w stanie dzisiejszym nie posiada żadnych zabezpieczeń chroniących środowisko i mieszkańców okolicznych budynków. W ramach rozbudowy i przebudowy drogi przewidziano realizację: trzeciego pasa ruchu, obiektów drogowych, dwóch wiaduktów, przebudowę skrzyżowań, zatoki autobusowe, oświetlenie i urządzenia ochrony środowiska. Przedłożony Raport o oddziaływaniu na środowisko stanowiący ocenę rozwiązań projektowych dla analizowanego odcinka stwierdza, że w 2020 roku może wystąpić ponadnormatywna strefa skażeń powietrza na odległość do 50 metrów oraz przekroczeń hałasu do 230 metrów dla pory nocy, natomiast dla istniejącego stanu otoczenia drogi i natężenia ruchu większość zabudowy znajduje się poza zasięgiem negatywnego oddziaływania drogi.

Powyższe wyniki uzyskano analizując natężenie ruchu na poszczególnych odcinkach drogi, która wynosi dla perspektywy roku 2020: - natężenie ruchu w porze dziennej 5206 pojazdów na godzinę; - natężenie ruchu w porze nocy 905 p/h przy udziale transportu ciężarowego w ogólnym natężeniu ruchu 4,8 % i prędkości 80 km/h.

W podsumowaniu inspektor pisze : Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, że projektowana rozbudowa drogi krajowej nr 79 nie pogorszy istniejącego stanu, który nie posiada żadnych urządzeń chroniących środowisko, a zaprojektowane urządzenia w pewnym stopniu wpłyną korzystnie na ograniczenie jej skutków dla okolicznych mieszkańców.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:36, 07 Lip 2007    Temat postu:

W połowie 2005 roku odbył się powszechny pomiar ruchu na polskich drogach. Na terenie aglomeracji warszawskiej (miasto Warszawa plus okalające powiaty) przeprowadzono dodatkowe reprezentacyjne badania ankietowe gospodarstw domowych w zakresie korzystania z komunikacji. Łącznie badaniem objęto ponad 4,5 tys. osób. Zakres pytań obejmował oceny, opinie i preferencje mieszkańców dotyczące: funkcjonowania komunikacji zbiorowej, funkcjonowania systemu komunikacji indywidualnej, warunków ruchu rowerowego i pieszego, kierunków modernizacji i rozwoju komunikacji zbiorowej, kierunków rozwoju systemu drogowego i systemu płatnego parkowania. Znacząco wzrosła aprobata dla uprzywilejowania komunikacji zbiorowej, mimo że, może to pogorszyć warunki ruchu samochodów z 64 % poparcia w 1993 r. do 81,4 % w roku 2005. Pomiaru dokonywano we wtorek 7 czerwca.

W strukturze rodzajowej pojazdów w obu kierunkach z i do Warszawy dominują pojazdy osobowe - ponad 87 %, dostawcze 6,5 % i ciężarowe - 4,3%. Porównujac te dane z innymi wjazdówkami i wyjazdówkami z Warszawy widać o prawie 10 % wyższy udział niż to jest na Trakcie Brzeskim czy Alei Krakowskiej. Po prostu dynamika przyrostu nowych osiedli mieszkaniowych i centrów handlowych jest wyższa niż centrów logistyczno- magazynowych czy zakładów przemysłowych. Poludniowa otulina Warszawy przekształca się w silnie zurbanizowana sypialnie aglomeracji warszawskiej.

W dzień pomiaru ruch na Puławskiej do Warszawy wyniósł łącznie 30 361 pojazdów kiedy w przeciwnym kierunku przemieściło się 28 651 pojazdów. Szczegółowa analiza rozkładu dobowego pokazuje duże zróżnicowanie ruchu ogółem jak i ruchu poszczególnych środków transportowych. Na kierunku do Warszawy mamy silniej zarysowany szczyt poranny, powroty z Warszawy rozłożone są w czasie, zapewne po pracy, uczelni czy szkole pozostajemy w stolicy na dłużej - zakupy, kultura, usługi. Szczyt poranny do Warszawy występuje w godzinach 8-9 i wynosił w dzień pomiaru 2 591 pojazdów, szczyt popołudniowy dla tego samego kierunku (1 951 pojazdów) od 16-17. Z Warszawy do Piaseczna szczyt poranny występuje w godzinach 8-9 i wynosił 1 902 pojazdy a szczyt popołudniowy w godzinach 16-17 i wynosił 2 150 pojazdów. Łącznie w dzień pomiaru do Warszawy jechało 27 773 samochody osobowe, 1 536 samochodów dostawczych, 1 287 samochodów ciężarowych, 400 autobusow, 183 mikrobusy, 99 motocykli i 72 rowery. Dla porównania z Warszawy wyjechało na punkt pomiarowy 24 717 samochodów osobowych, 1 717 samochodów dostawczych, 1 265 cięzarowych, 413 autobusów, 398 mikrobusów, 80 motocykli i 52 rowerów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:39, 07 Lip 2007    Temat postu:

Trwają końcowe procedury przetargowe na wykonawcę przebudowy Puławskiej na odcinku granica Warszawy - Piaseczno ul. Energetyczna. W związku z licznymi kierowanymi do mnie pytaniami przedstawiam planowaną technologię remontu.

Zatwierdzono następujący wariant przebudowy:

usunąć istniejące warstwy asfaltowe jezdni ze względu na zawartość lepiszcza smołowego,
usunąć istniejące pobocza, ze względu na niewystarczającą nośność i zmianę przebiegu obu jezdni,
usunąć istniejącą podbudowę jezdni lewej (do Warszawy) ze względu na zmieniony przebieg jezdni lewej. Jezdnia lewa będie wykonana praktycznie całej długości po nowym śladzie.
wykorzystać w maksymalnym stopniu istniejącą podbudowę jezdni prawej, po istniejącym pasie rozdziału oraz częściowo po istniejącej jezdni lewej. Ze względu na różnice wysokościowe istniejących jezdni można wykorzystać tylko podbudowę jednej jezdni.
na poszerzeniach wykonać ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego cementem i podbudowę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie,
wykonać nowe warstwy asfaltowe.
Zalety rozwiązania:

usunięcie niestabilnych warstw bitumicznych,
możliwość korekty geometrii oraz dostosowanie jej do nowo zaprojektowanych elementów organizacji ruchu,
możliwość dostosowania konstrukcji do obciążeń 115 kN,
możliwość dość szybkiej realizacji prac,
nieograniczony dostęp do licznej infrastruktury podziemnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Małgorzata
Gość






PostWysłany: Sob 9:21, 13 Paź 2007    Temat postu:

Witam!Nawiązując do tematu,chciałabym poruszyć kwestię skrzyżowania ul.Staszica z ul.Armii kRajowej w Piasecznie.W obecnej chwili mieszkańcy osiedla przy ul.Staszica nie mają fizycznie możliwości przedostać się na drugą stronę w godzinach porannych.Dzieci uczęszczające do szkoły przy ul.Świętojańskiej notorycznie narażone są na niebezpieczeństwo wynikające z braku chociażby świateł na żądanie!!!!!!,Jakie zostały zamontowane w Zalesiu Dolnym przy Al.Kasztanów.Na pasy praktycznie żaden kierowca nie zwraca uwagi.Mieszkańcy zwracali się z prośbą do władz Gminy,jednak prośba pozostała bez odzewu.Przy remoncie tejże drogi ma powstać kładka,jednak nikogo to nie satysfakcjonuje w obecnej sytuacji,gdyż potrwa to kilka lat a nasze dzieci już dziś nie mogą dotrzeć BEZPIECZNIE do szkół!!!!Praktycznie raz czy dwa razy w tygodniu na powyższej krzyżówce ma miejsce jakiś wypadek.Ile jeszcze musi się wydarzyć tragedii,by ktoś z Szanownego Grona Władz Miejskich zainteresował się bezpieczeństwem pieszych i kierowców na najbardziej uczęszczanej i niebezpiecznej drodze w Piasecznie!!!
Pozdrawiam i liczę na rozwiązanie powyższego problemu Małgorzata
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
john
Gość






PostWysłany: Pią 17:41, 29 Maj 2009    Temat postu: DK 79

Sad
Rozbudowa DK 79 Piaseczno _Gk pod dużym znakiem zapytania!!!!
Wojewoda mazowiecki na zadane pytanie,odpowiedział: to nie jest inwestycja strategiczna i na pewno nie będzie zrealizowana w najblizszym czasie! Co ty na to Janusz?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
juwicz
Gość






PostWysłany: Wto 10:41, 06 Kwi 2010    Temat postu: Re: DK 79

john napisał:
Sad
Rozbudowa DK 79 Piaseczno _Gk pod dużym znakiem zapytania!!!!
Wojewoda mazowiecki na zadane pytanie,odpowiedział: to nie jest inwestycja strategiczna i na pewno nie będzie zrealizowana w najblizszym czasie! Co ty na to Janusz?

Mamy już kwiecień 2010... co dalej?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi krajowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin