Autor Wiadomość
piechocinski
PostWysłany: Czw 19:17, 12 Lip 2007    Temat postu:

nie tylko zamyka się w haśle ale jest obowiazkiem sanitarnym.Przystanki i małe dworce ustawą sejmową winny byc przekazane jak najszybciej samorządom lokalnym.
Hubert Pollak
PostWysłany: Śro 13:11, 11 Lip 2007    Temat postu:

Pociągi mamy coraz lepsze to nie ulega wątpliwości. Coraz lepsze, bardziej czyste, bezpieczniejsze. Wiadomo cały czas jest wiele do poprawy. Ale w dwóch miejscach jest tragedia:

1. tam gdzie jest krawędź peronu kończą się Koleje mazowieckie. Przystanki nadal starsza. Czy w województwie nie przydałaby się osoba odpowiedzialna za stan stacji i przystanków i współpracująca z PLK. Przystanki nie są sprzątane dokładnie, w zimie nie są dokładnie odśnieżane i nie jest wywożony z nich snieg. Brak miejsc do siedzenia na dobrym poziomie. Brak koszy. Brak elektronicznej informacji o najbliższych połączeniach. Brak monitoringu... czasami drobne rzeczy jak wymiana deski w ławce czy zamalowanie grafitti czy wymiana zarówek trwają parę miesięcy. Myślę, że warto dążyć do standardu jaki prezentuja stacje metra warszawskiego.

2. pod pociągiem kończą się Koleje Mazowieckie. Czy zarząd województwa nie może postanowić aby np. w całym taborze którego jest właścicielem były wyłącznie obiegi zamknięte WC. To nie tylko poprawi jakoś powietrza podczas oczekiwania na pociąg ale zamyka się też w haśle ekologia Smile

pozdrawiam
Hubert Pollak
piechocinski
PostWysłany: Wto 15:12, 10 Lip 2007    Temat postu:

SAmorząd i kolej

Pierwsze miesiące 2007 roku pokazują dużo lepsze niż dotąd w przeszłości relacje samorząd - kolej. Oczywiście przy sporach o wysokość dotacji strony pozostają przy swoich ocenach ale w porównaniu z rokiem poprzednim łatwiej przychodzi zawierać kompromis. Niestety okazuje się często, że już po zawarciu porozumienia kolejarze w różnej formie dają do zrozumienia, że nie będą wywiązywać się z zobowiązań. Swoistym wotum nieufności do Przewozów Regionalnych są deklaracje i decyzje szczególnie samorządów miast metropolitarnych o rozpoczęciu prac nad powołaniem kolei aglomeracyjnych. Niewątpliwie na sceptyczny stosunek do PKP wpływają nieczytelne sygnały płynące z Rządu RP. Brak rozstrzygnięcia w sprawie Strategii dla rynku kolejowego w części pasażerskie przewozy regionalne, zapowiedz ministra Chaberka że oddłużenie kolei musi poczekać na rozstrzygnięcie w zapowiadanej reformie finansów publicznych i brak ustawy o transporcie publicznym ograniczają liczbę chętnych samorządów wojewódzkich do pójścia drogą Samorządu Mazowieckiego i tworzenia spółek samorządowo-kolejowych. Na dobrą sprawę proces usamorządowienia chce przyśpieszyć ministerstwo finansów, nie dając zaś środków na oddłużenie Przewozów Regionalnych odbiera argumenty w tej sprawie w negocjacjach Rząd i PKP –samorządy wojewódzkie.

Szczególną irytację samorządowców wywołała informacja, że Rząd nie tylko nie zgłosi zapowiadanego od wielu miesięcy jako priorytetowy projektu ustawy o transporcie publicznym szybko ale w procesie legislacyjnym jest na etapie wstępnych prac i konsultacji wewnątrz resortowych założeń do projektu. Zapowiedź o złożeniu projektu w II połowie roku mimo przedłożenia przez samorządowców własnej propozycji legislacyjnej odebrano jako lekceważenie samorządu wojewódzkiego i jego roli w organizacji regionalnego transportu publicznego. Samorządowcy z niepokojem przyjęli zapowiadane podwyżki płac w niektórych spółkach kolejowych bowiem spodziewają się ze strony Przewozów Regionalnych kolejnych dodatkowych wniosków o zwiększenie finansowania pod groźbą likwidacji kolejnych połączeń. Zdecydowanie korzystniej wygląda współpraca pomiędzy koleją a samorządem w województwie mazowieckim. Warszawa na nowo definiuje zadania dla Szybkiej Kolei Miejskiej i nawiązuje współpracę z Samorządem Województwa Mazowieckiego w sprawie organizacji przewozów pasażerskich i koordynacji działań. Powrót do wspólnego biletu miasto-kolej jest tego dobitnym przykładem. Nowy dyrektor transportu miejskiego zapowiada duże inwestycje w transport szynowym, poprawę stanu kolejowej infrastruktury i warszawskiego otoczenia kolei. Sejmik Wojewódzki podjął decyzję o przejęciu udziałów w Warszawskiej Kolei Dojazdowej. W pracach komisji sejmikowych problemy transportu publicznego wreście znajdują ważne należne miejsce. Najlepszym przykładem potwierdzającym znaczenie kolei dla wojewódzkich samorządowców są pozycje w wydatkach na kolej w uchwalonym niedawno budżecie.

Województwo mazowieckie przeznaczy na transport kolejowy w roku 2007 ponad 290 mln w tym wydatki bieżące wyniosą 140,7 mln zł. (dotacja dla KM 136,7 mln, a dla WKD 3,5 mln zł). Wydatki majątkowo-inwestycyjne to 150 mln zł.

W tym roku zostanie przygotowana wieloletnia strategia rozwoju transportu w regionie. Pojawią się też wreście nowe pojazdy tak bardzo oczekiwane przez pasażerów, zabezpieczono też w wieloletnich planach inwestycyjnych środki na gruntowną modernizację posiadanego taboru. Jako priorytet inwestycyjny uznano złożenie wniosku na zakupy taboru z rządowego programu Infrastruktura i Środowisko ze środków unijnych. Województwo także prowadzi rozmowy z PLK na temat wieloletniego programu modernizacji infrastruktury kolejowej na Mazowszu
piechocinski
PostWysłany: Pon 10:07, 09 Lip 2007    Temat postu:

Wydtki na kolej w budżecie 2007

Ponad 290 mln PLN przeznaczy województwo mazowieckie na transport kolejowy w roku 2007.

Na transport kolejowy Mazowsze przeznaczy w 2007 roku 290,7 mln zł. (dla porównania na transport autobusowy 69,4 mln - w zasadzie tylko dopłaty do biletów, drogi 371 mln zł). Wydatki bieżące wyniosą 140,7 mln zł w tym dotacja dla KM 136,7 mln, a dla WKD 3,5 mln zł.

Wydatki majątkowo-inwestycyjne to 150 mln zł w tym:

1. Zakup taboru dla kolejowych przewozów regionalnych (STADLER) - 0 zł (jest kwota z budżetu 2006 roku - 93,5 mln, w tym dotacja z budżetu państwa 62,5 mln), pozostanie do zapłaty 2008 roku 128,5 mln.

2. Zakup nowego taboru oraz modernizacja użytkowanego, remont infrastruktury oraz budowa nowych linii kolejowych samorządowej spółki WKD (w tym budowa linii do Janek) - 1,5 mln zł, pozostanie do 2009 roku do wydania 141 mln zł (do tej pory wydano 0 zł).

3. Zakup 11 sztuk pociągów typu push-pull dla kolejowych przewozów regionalnych, suma ogółem to 264 mln w tym 200 mln to kredyt EBI, w tym roku planowane jest wydanie 124 mln zł w tym 80 mln zł z kredytu, do 2008 roku pozostanie do wydania 139 mln zł (dotej pory wydano 1 mln zł).

4. Zakup używanego taboru dla kolejowych przewozów regionalnych (zakup i modernizacja używanego taboru kolejowego w tym autobusów szynowych, EZT i lokomotyw na potrzeby spółki Koleje Mazowieckie) - ogółem 48,8 mln zł (wszystko środki własne), w 2007 roku planowane jest wydanie 23 mln zł, a w 2008 roku 24, 3 mln zł (1,5 mln już wydano).
piechocinski
PostWysłany: Śro 8:41, 04 Lip 2007    Temat postu: Wydatki na pasażerski transport kolejowy

Wydatki na pasażerski transport kolejowy zrealizowane w budżecie Woj. Mazowieckiego w 2006 roku

Na ustalony plan wydatków w kwocie 224.611.670 zł przeznaczonych na:
- dotacje w zakresie organizowania i dotowania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich w kwocie 141.000.000 zł - wydatkowano kwotę 141.000.000 zł, co stanowi 100% wykonania planu. Środki zostały wydatkowane na dotacje dla "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o. – kwota 138.000.000 zł oraz dla „PKP Warszawska Kolej Dojazdowa” Sp. z o.o.- kwota 3.000.000 zł z przeznaczeniem na wykonywanie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Województwa Mazowieckiego,
- wydatki bieżące na finansowanie kolejowych przewozów regionalnych w kwocie 1.676.670 zł – wydatkowano 119.826 zł, co stanowi 7,14% wykonania planu. Kwota w wysokości 76.670 zł, została ujęta w wykazie wydatków niewygasających z upływem roku 2006 pokrytych środkami własnymi budżetu Województwa Mazowieckiego,
- wydatki inwestycyjne w kwocie 81.935.000 zł, w tym pokryte dotacją budżetu państwa w kwocie 62.500.000 zł :
~ wniesienie udziałów do spółki "PKP WKD" spółka z o.o. – kwota
3.700.000 zł planu,
~ wydatki inwestycyjne na rzecz PKP WKD – kwota 10.500.000 zł,
~ realizacja projektu „Parkuj i jedź” – kwota 2.185.000 zł,
~ modernizacja pociągu 13 WE (EN 95.01)- kwota 550.000 zł,
~ zakup używanego taboru dla kolejowych przewozów regionalnych (15 szt. autobusów szynowych) - kwota 1.500.000 zł,
~ zakup pociągów typu push-pull – kwota 1.000.000 zł,
~ dostawa 10 nowych EZT dla regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich, realizowanych przez spółkę Koleje Mazowieckie – kwota 62.500.000 zł, co stanowi 100% wykonania planu.
Kwota w wysokości 19.735.000 zł, przeznaczona na wydatki inwestycyjne, została ujęta w wykazie wydatków niewygasających z upływem roku 2006 pokrytych środkami własnymi budżetu Województwa Mazowieckiego.
Ogółem w tym rozdziale wydatkowano kwotę 223.054.826 zł, co stanowi 99,31% wykonania planu.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group