Autor Wiadomość
flugzeug30
PostWysłany: Nie 10:28, 06 Sty 2008    Temat postu:

Żeby wreszcie została dostosowana do wyższych prędkości Wiedenka na trasie Grodzisk Maz. - Skierniewice. A co do odcinka Podłęże- Piekiełko i innych w Małopolsce...pogooglaj, kolego.
Sebastian_Krk
PostWysłany: Sob 15:43, 22 Gru 2007    Temat postu:

Mam jeszcze jedno pytanie: na ile szacowany jest koszt budowy odcinka Podłęże - Piekiełko oraz koszt modernizacji trasy z Piekiełka do Zakopanego. Czy gdzieś można odnaleźć informacje na ten temat?
Sebastian_Krk
PostWysłany: Śro 22:33, 19 Gru 2007    Temat postu:

Co się tyczy wydatków na linie kolejowe dużych prędkości to niezbędna jest ich szybka realizacja. Każdy rok zastoju powiększa naszą przepaść z Europą Zach.

Moje pytanie: kiedy PR zostaną przekazane samorządom wojewódzkim? Przecież ta zmiana jest niezbędną w sprawnym układaniu rozkładów pociągów lokalnych.
radzik
PostWysłany: Wto 22:22, 04 Gru 2007    Temat postu:

hubert
masz rację, tylko lobby drogowe jest tak silne, że poradzi sobie z nowymi posłami.
Na zmiany proporcji nie masz co liczyć
Hubert_Pollak
PostWysłany: Sob 16:12, 01 Gru 2007    Temat postu:

chyba dyskusja odeszła od koleji dużych prędkości...

W 2013 roku będzie istnieć europejska sieć koleji dużych prędkości a my będziemy czarną plamą na mapie. (do tego czasu takie linie powstaną nawet w Rosji!)

Najsensowniej jest zmienić proporcje wydatków na kolej i drogi do 50:50 i rozpocząc budowę Y już dziś jak i przebudowę CMK do 300 km/h + budowa lini na Słowację przez piekiełko (mix szybkie pociągi + ruch towarowy) (przedłużenie szybkiego szlaku za Kraków w tym do Zakopanego) oraz przedłużenie CMK za Zawiercie do Cieszyna (linia by przechodziła przy lotnisku w Pyrzowicach i przez parę śląskich miast)
piechocinski
PostWysłany: Pią 23:06, 30 Lis 2007    Temat postu:

mało tworcze choć złośliwe zobacz przyjacielu wieloletni program inwestycyjny czy RPO moze coś znajdziesz???
ja
PostWysłany: Czw 0:11, 29 Lis 2007    Temat postu:

Jakich to inwestycji w ostatnim czasie my jako mieszkańcy Mazowsza mieliśmy okazje zaznać dzięki wstawiennictwu p.Struzika ?

nie wiem, ale jest pomysł kolejki gondolowej (pewnie gdzieś koło 2020)...w Płocku (oczywiście) Evil or Very Mad


ma ktoś już może wizualki?
i105n2k
PostWysłany: Wto 1:11, 27 Lis 2007    Temat postu:

piechocinski napisał:
im mniej się wie tym łatwiej tworzyc łatwe i proste opinie ze swiat wokół nas składa sie zdebili ????

Twarda prawda życia, im wyżej tym gorzej. Sugeruje Pan, że marszałek ma wpływ na plany inwestycyjne PKP PLK ? Jakich to inwestycji w ostatnim czasie my jako mieszkańcy Mazowsza mieliśmy okazje zaznać dzięki wstawiennictwu p.Struzika ? Czy to przypadkiem nie ogranicza sie bardziej do relacji doradczo-informacyjno? Pytam z czystej ciekawości, temat ciekawy i zapewne nie tajny.

piechocinski napisał:
ja o to chodzi nie myslalem ze takie to proste

Polska język trudna.
piechocinski
PostWysłany: Pon 22:49, 26 Lis 2007    Temat postu:

im mniej się wie tym łatwiej tworzyc łatwe i proste opinie ze swiat wokół nas składa sie zdebili ????ja o to chodzi nie myslalem ze takie to proste
i105n2k
PostWysłany: Nie 2:11, 25 Lis 2007    Temat postu:

ja napisał:
co tam Panie Januszu, Pana kolega Struzik zlecili już te badania ilości pasażerów dla KM w celu wyrażenia jaśnie oświeconej zgody na wprowadzenie (głupiego) BILETU AGLOMERACYJNEGO , który pomoże SETKOM TYSIĘCY pasażerów w ich CODZIENNYCH dojazdach do pracy?

a może tak jakiś remont torów pomiędzy Włochami , a Zachodnią, bo SZYBKA kolej miejska jeździ WOLNIEJ niż 30-LETNIE składy WKD...

Torami zawiaduje PKP PLK SA i wpływ marszałka województwa na ich decyzje jest wprost odwrotnie proporcjonalny do wpływu na KM Sp. z o.o.
Bilet aglomeracyjny wcale nie jest głupi, każda zmiana w ofercie powodująca wzrost jej atrakcyjności dla pasażera i jednocześnie podwyższająca rentowność działania jest pozytywna (oczywiście można rozwodzić sie nad konkretnymi sprawami techniczno administracyjnymi w przypadku rozwiązania).
ja
PostWysłany: Pią 11:40, 23 Lis 2007    Temat postu:

fajnie - fajnie, teraz już rok 2020...hoho, ileż to się jeszcze MOŻE ZMIENIĆ przez taki kawał czasu...no ale grunt to świetlana wizja...(i koniecznie ładne wizualizacje!!!)



..a PÓKI CO...

co tam Panie Januszu, Pana kolega Struzik zlecili już te badania ilości pasażerów dla KM w celu wyrażenia jaśnie oświeconej zgody na wprowadzenie (głupiego) BILETU AGLOMERACYJNEGO , który pomoże SETKOM TYSIĘCY pasażerów w ich CODZIENNYCH dojazdach do pracy?

a może tak jakiś remont torów pomiędzy Włochami , a Zachodnią, bo SZYBKA kolej miejska jeździ WOLNIEJ niż 30-LETNIE składy WKD...


mimochodem więc ciśnie się na usta taki oto wierszyk obrazujący te wszystkie świetlane wizje:


chciałby na wyżyny człek, a tu ciągle niż
nie uciągnie madry łeb
ciężkiej d....y wzwyż
piechocinski
PostWysłany: Czw 5:24, 22 Lis 2007    Temat postu:

wejdz na strony PKP PLK i plany modernizacji i masz odpowiedzi na te pytania
sierpczanin
PostWysłany: Pon 22:17, 19 Lis 2007    Temat postu:

Witam Pana Smile

Ja oczywiście rozumiem potrzebę budowania takiej kolei bo jestesmy w tyle za cala niemalze Europa (podroz czasami przypomina walke z wiatrakami szczegolnie koleje mazowieckie robia co im sie podoba a o czekaniu na pospieszne na duzych stacjach mozna zapomniec). co z CMK ? slyszalem i czytalem gdzies ze kiedys byly plany aby ja przedluzyc wlasnie przez kutno polck sierpc brodnice ilawe do gdanska. mieszkam w sierpcu i tam kolej umarla juz dawno nie liczac kilku polaczen z toruniem i nasielskiem. maja podobno wrocic polaczenia z sierpca do plocka ale co z brodnica ? z brodnicy juz mozna sie wydostac na pomorze cale. pewnie nie ma co marzyc aby ten czworokat nieszczesny byl kiedys zlelektryfikowany... a szkoda bo wtedy nie trzeba by bylo szynobusow i kombinowania ze spalinowymi. slyszlalem z opowiesci znajomych i rodziny ze kiedys - fakt polaczen bylo malo i wszystko bylo zapchane ale sierpc tetnil kolejowym zyciem. bylo polaczenie lodzi przez sierpc z gdynia byl pociag relacji warszawa kolobrzeg przez sierpc i torun i wiele osob nimi jezdzilo. teraz licza sie tylko expresy tlk i pr. koleje mazowieckie sa beznadziejne bo w dupie maja pasazerow. kiedy to sie wszystko poprawii ?????? kidy bede mogl bez 3 przesiadek przyjechac do domu rodzinnego ?????
Bartek
PostWysłany: Wto 11:17, 31 Lip 2007    Temat postu: koleje dużych prędkości

Panie Januszu,

moim zdaniem projekt budowy linii szybkich prędkości powinien być projektem priorytetowym. Optymalnym rozwiązaniem stałaby się wtedy modernizacja odcinków łącznicowych do dużych miast od tzw. linii "Y", niż wykładanie środków finansowych na modernizację już istniejących linii, których geometria i krzywizny łuków nie pozwalają nawet po modernizacji osiągać prędkości nawet do 160 km/h. To drugie rozwiązanie niewiele skróci czas przejazdu (np. odcinek Warszawa - Poznań), a nakłady finansowe poniesione na takie inwestycje będą olbrzymie. Moją propozycją byłoby inwestowanie pieniędzy już teraz w linię "Y", tym bardziej, że PKP Intercity za dwa lub 3 lata będzie dysponować już składami zespolonymi, a inwestycje w łącznice od tej linii do pozostałych dużych ośrodków miejskich (mam na myśli tutaj linie konencjonalne, już istniejące) obejmowałyby m.in. odcinki Warszawa - Gdynia, Poznań - Szczecin, Warszawa - Białystok, Warszawa - Lublin, CMK do Katowic i Krakowa, Wrocław - Zgorzelec, Poznań - Słubice, Kraków - Medyka.


Pozdrawiam
Bartek

ebarti@interia.pl
piechocinski
PostWysłany: Wto 10:15, 17 Lip 2007    Temat postu:

W Polsce przyjęło się dzielić linie kolejowe na:

- magistralne, o obciążeniu przewozami 25 mln ton rocznie i dostosowane do jazdy pociągów z prędkością większą od 120 km/h,

- pierwszorzędne, o obciążeniu przewozami od 10 do 25 mln ton rocznie i dostosowane do jazdy pociągów z prędkością od 80 km/h do 120 km/h,

- drugorzędne, o obciążeniu przewozami od 3 do 10 mln ton rocznie i dostosowane do jazdy pociągów z prędkością od 60 km/h do 80 km/h,

- miejscowego znaczenia, o obciążeniu przewozami poniżej 3 mln ton rocznie i dostosowane do jazdy pociągów z prędkością mniejszą niż 60 km/h.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group