Autor Wiadomość
piechocinski
PostWysłany: Czw 19:27, 12 Lip 2007    Temat postu:

Gesicka zdecydowała przez Wesołą
robert_c
PostWysłany: Śro 17:44, 04 Lip 2007    Temat postu:

Do zagrożeń należy dodać jeszcze destrukcyjne działania polityków.

Minister Środowiska uzgodnił najgorszy z mozliwych wariantów WOW, tzw. wariant samorządowy. Uzgodnił nie bacząc na fakt, że wariant ten ingeruje w tereny cenne przyrodniczo, które powinny być już dawno objęte jakąs formą ochrony.
Ostatnie informacje jakie posiadamy są takie, że na przebiegu wariantu uzgodnionego przez ministra środowiska są liczne siedliska ginących gatunków zwierząt wpisanych do Polskiej Czerwonej Księgi Zwierząt z kategorią zagrożenia EN czyli gatunek bardzo wysokiego ryzyka, zagrożony wyginięciem. Tyczy sie to m.in żółwia błotnego, o którego siedliskach w okolicy rzeki Długiej wiadomo najmniej od 2004 roku (a więc taka wiedza powinna być też w Ministerstwie Środowiska).

Od Ministra Środowiska zalezy w Polsce obecnie bardzo wiele. Musi uzgodnic każdą drogę krajową. Jeśli będzie tego dokonywał z takim samym "profesjonalizmem" jak uczynił to w przypadku WOW, to można mieć wiele obiekcji co do powodzenia inwestycji drogowych w Polsce... przynajmniej przez najbliższe 2 lata.
piechocinski
PostWysłany: Wto 17:18, 03 Lip 2007    Temat postu: Wschodna Obwodowa Warszawy

(WSCHODNIA OBWODOWA WARSZAWY)


BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-17
ODCINEK WARSZAWA (węzeł ZAKRĘT) - GARWOLIN
PODODCINEK węzeł MARKI (ul. PIŁSUDSKIEGO) – węzeł ZAKRĘT – węzeł
LUBELSKA


OPIS ZADANIA

– Wariant IIIA podstawowy – przebieg wg “Studium funkcjonalno-przestrzennego przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy”. Korytarz rezerwowany w większości planów zagospodarowania przestrzennego. Przebiega przez tereny miast: Marki, Ząbki, Zielonka, Warszawa: dz. Rembertów i Wesoła, Sulejówek oraz przez gm. Wiązowna, istniejącym odcinkiem drogi krajowej nr 17;
– Warianty 1 i 2 – różnią się od Wariantu IIIA przebiegiem po terenie Dzielnicy Wesoła;
– Wariant 3 tzw. „samorządowy” – początkowy odcinek trasy tj. od węzła „Piłsudskiego” w Markach do ul. Mokry Ług w rejonie granicy Warszawy w Remebrtowie pokrywa się z przebiegiem wg Wariantów III A, 1, 2. Dalej przebiega wzdłuż poligonu wojskowego w Zielonce, przez tereny gminy: Halinów i Wiązowna do projektowanej autostrady A2 i dalej w kierunku zachodnim autostradą do węzła „Lubelska” gdzie łączy się z drogą S-17.

GŁÓWNE PARAMETRY

Długość odcinka wg wariantu:
 W III A – 19,240 km
 W 1 – 19,590 km
 W 2 – 18,920 km
 W 3 – 28,180 km,
Klasa drogi – S,
Przekrój dwujezdniowy – liczba pasów ruchu stosowna do prognozowanego ruchu – zasadniczo 2 x 3 pasy ruchu.

Dostępność ograniczona do węzłów:
w wariancie W IIIa i W1:
-„ Piłsudskiego”
-„Drewnica”,
-„Zielonka”,
-„Poligon”
-„Rembertów”
-„Wesoła”
-„Zakręt”
- „Lubelska”
w wariancie W 2: j.w. bez węzła „Wesoła”
w wariancie W 3:
-jak w WIIIA I W1 od węzła „ Piłsudskiego” do węzła „Poligon”, dalej
-„Okuniew”
-„Halinów”
- „Konik Nowy”
-„Michałówek”
- „Lubelska”
HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN
- W oparciu o złożony w dniu 25.11.2005 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W czerwcu 2006 r. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny wydał postanowienie, w którym uzgadnia warianty W1 i WIIIA, zgłaszając jednocześnie dodatkowe uwarunkowania środowiskowe dla przyszłej realizacji trasy. Oddział nie wnosił zastrzeżeń do tego uzgodnienia, gdyż oba warianty są w zasadzie równorzędne z wariantem W2, głównie w zakresie powiązań komunikacyjnych dróg ekspresowych w ramach Warszawskiego Węzła Transportowego.
Natomiast w dniu 6.02.2007r. Minister Środowiska w drodze postanowienia uzgodnił realizację przedmiotowego przedsięwzięcia według wariantu W3 – samorządowego.
Z uwagi na przeprowadzone analizy i uzyskane oceny wszystkich wariantów oraz w aspekcie uzgodnienia PWIS, w dniu 13 lutego 2007r. Oddział w Warszawie zwrócił się do Ministra Środowiska o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - czerwiec 2007r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 04.2008r.
- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 07.2008r.
- Projekt budowlany - 05.2009r.
- Pozwolenie na budowę - 07.2009r.
- Realizacja 10.2009r. – 11.2011r.




INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie
(decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy, długi okres wydawania przez służby Wojewody decyzji o odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości).

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI

Szacunkowy koszt realizacji trasy – 1.240,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group