Autor Wiadomość
piechocinski
PostWysłany: Czw 19:28, 12 Lip 2007    Temat postu:

za pare dni wiecej na ten temat
Kajo
PostWysłany: Nie 22:59, 08 Lip 2007    Temat postu:

Według mnie jest to dobry system, ponieważ przewoźnik, jakim jest MZA ma dużo większe stawki za wozokilometr, szczegulnie było to widoczne podczas ostatnich przetargów, kiedy to oferta MZA była (o ile sie nie myle) o 40% droższa od oferty prywatnych przewoźników. Pan poseł Piechociński możę przytoczyć odpowiednie dane.
KubaA255
PostWysłany: Nie 20:54, 08 Lip 2007    Temat postu:

Jeśli już został wspomniany temat likwidacji zajezdni autobusowych w M.St. Warszawa to podobno pod nóż ma iść zakład "Redutowa" oraz "Ostrobramska". Tak więc dla MZA zostaną tylko 3 zakłady..."Woronicza", "Stalowa" oraz "Kleszczowa". Z tego co słyszałem to "Redutowa" i "Ostrobramska" ma problemy taborowe. Mają mieć też podobno miejsce kolejne przetargi w którym ma startować między innymi firma ITS MICHALCZEWSKI. Tak więc niedługo należy spodziewać się że duża część obsługi komunikacji autobusowej w Warszawie leżeć będzie w rękach prywatnych przewoźników takich jak: Mobils, ITS MICHALCZEWSKI oraz PKS GRODZISK MAZ.
gregory5576
PostWysłany: Nie 17:41, 08 Lip 2007    Temat postu:

Na wstępie dzięki za zaproszenie i z korzystam z niego. Myślę że komunikacja autobusowa jest sukcesywnie niszczona, a jest (przynajmniej takie odnoszę wrażenie) i nie doceniana, a powinna być rozwijana. A jak na razie to widać ze jest tendencja do likwidacji zajezdni (inflancka, Chełmska i zakusy na Redutową). Ale trzeba wziąść pod uwagę ,że tramwaju n.p. nie puści się na zawady i tym podobne osiedla, gdzie też mieszkają ludzie i chcą dojechać do szkoły, pracy, czy na zakupy.
Glonojad
PostWysłany: Nie 12:35, 08 Lip 2007    Temat postu:

W słabe strony należy także wpisać skupienie na ciężkich, kosztownych inwestycjach infrastrukturalnych niemal wyłącznie w obszarze infrastruktury drogowej, z wyjątkiem jedynie dla metra.

Inwestycje "lekkie" - organizacyjne, węzły przesiadkowe, terminale autobusowe, modernizacja i rozwój tras tramwajowych, a spoza transportu zbiorowego - system zarządzania ruchem - nie mają od lat szczęścia.
piechocinski
PostWysłany: Wto 16:36, 03 Lip 2007    Temat postu: Słabe i mocne strony Systemu Transportowego Warszawy

Słabe i mocne strony Systemu Transportowego Warszawy

Mocne strony :

-fakt uchwalenia polityki transportowej dla warszawy wg zasady zrównoważonego rozwoju

-dobrze rozwinięta sieć wewnątrzmiejskiego transportu publicznego w Warszawie (duża gęstość sieci, w promieniu 500 m od najbliższego przystanku mieszka 98 % populacji , rozwinięta sieć komunikacji szynowej, w promieniu 500 m od najbliższego przystanku transportu szynowego mieszka 53 % mieszkańców Warszawy a uwzględniając przystanki kolejowe 56 % mieszkańców )

-znaczący udział transportu zbiorowego w obsłudze podróży wewnątrz miasta

-rozdzielenie funkcji zarządzania transportem zbiorowym od funkcji przewoźnika

-rozwinięty węzeł kolejowy obsługujący aglomeracje

-czytelny układ drogowy-prostokatny w obszarze śródmiejskim i promienisty poza obszarem

-stosunkowo szerokie pasy komunikacyjne w istniejącej zabudowie ,w tym głównych arterii śródmiejskich

-zachowanie rezerwy pod rozbudowę infrastruktury drogowo-ulicznej

-bliskie sąsiedztwo portu lotniczego obsługującego aglomerację

-system płatnego parkowania w centralnym obszarze

-rozwijana siec dróg rowerowych

-postęp w dostosowaniu infrastruktury drogowej i transportu zbiorowego do potrzeb osób niepełnosprawnych

Słabe strony:

-ograniczony zakres realizacji uchwalonej polityki transportowej

-niski standard usług transportu zbiorowego

-brak węzłów przesiadkowych pomiędzy różnymi środkami transportu

-niewystarczające uprzywilejowanie transportu zbiorowego

-zły stan techniczny infrastruktury tramwajowej i kolejowej

-niskostandartowy starzejący się tabor w komunikacji

-brak funduszy na wymianę tabory i modernizację sieci

-nie docenianie roli prywatnych przewoźników w ofercie transportowej aglomeracji

-wieloletnie zaległości w utrzymaniu infrastruktury drogowej 2004 tylko 13 % dróg nie wymagało napraw

-kształt systemu transportowego stolicy nastawionego na obsługę dojazdów do centrum

-niska jakość powiązań między centrami dzielnic

-opóźnienia w budowie obwodnic miejskich

-wiele dróg spełnia jednocześnie różnorodne funkcje –lokalne ,podmiejskie ,tranzytowe

-niedostateczna ilość przepraw przez Wisłę

-kolizyjność ciągów komunikacyjnych

-brak nowoczesnego systemu zarządzania i sterowania ruchem

-niski poziom bezpieczeństwa ruchu

-niespójny system dróg rowerowych brak rowerowych parkingów

-problemy parkingowe w całym obszarze miejskim

-niekontrolowany rozwój centrów handlowych i logistycznych

-uciążliwość Portu Lotniczego i jego wyczerpane możliwości rozwojowe

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group