Autor Wiadomość
piechocinski 1
PostWysłany: Pon 16:22, 07 Kwi 2008    Temat postu: Siec lotnicza na EURO 2012

Rozwój sieci lotniczej na EURO



1. Rozwój infrastruktury Państwowego Organu Zarządzania ruchem lotniczym

- orientacyjny koszt całkowity projektu – 357 mln

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 304 mln

- przewidywany okres realizacji 2007 -2015

- miejsce realizacji – obiekty na terenie całego kraju

- instytucja odpowiedzialna za realizację – Polska Agencja Żeglugi Powietrznej



Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej, ważny z punktu widzenia EURO 2012 dla wszystkich portów lotniczych w zakresie zwiększenia ich przepustowości.



2. Port Lotniczy w Gdańsku

Budowa drugiego terminalu pasażerskiego w raz z infrastrukturą oraz rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej

– orientacyjny koszt całkowity – 149 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 74,7 mln

- przewidywany okres realizacji 2009 -2011

- instytucja odpowiedzialna za realizację – Port Lotniczy Gdańsk



3. Port Lotniczy w Gdańsku – modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie airside

– orientacyjny koszt całkowity – 116 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 58 mln

- przewidywany okres realizacji 2009 -2011

- instytucja odpowiedzialna za realizację – Port Lotniczy Gdańsk



4. Port Lotniczy w Katowicach - – modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej

– orientacyjny koszt całkowity – 179 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 90 mln

- przewidywany okres realizacji 2009 -2014

- instytucja odpowiedzialna za realizację – GTL S.A.



5. Port Lotniczy w Katowicach – budowa nowego terminalu pasażerskiego C wraz z niezbędna infrastrukturą

- etap I:

– orientacyjny koszt całkowity – 135 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 68 mln

- przewidywany okres realizacji 2010 -2012

- instytucja odpowiedzialna za realizację – GTL S.A.



6. Port Lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącego terminalu pasażerskiego

– orientacyjny koszt całkowity – 184 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 92 mln

- przewidywany okres realizacji 2009 -2010

- instytucja odpowiedzialna za realizację – MPL Kraków - Balice



7,. Port Lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej

– orientacyjny koszt całkowity – 175 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 88 mln

- przewidywany okres realizacji 2008 -2011

- instytucja odpowiedzialna za realizację – MPL Kraków - Balice



8. Port Lotniczy Warszawa – integracja terminalu 1 z terminalem 2 wraz z modernizacja terminalu T1

– orientacyjny koszt całkowity – 230 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 115 mln

- przewidywany okres realizacji 2010 -2013

- instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL



9. Port Lotniczy Wrocław – rozbudowa i modernizacja infrastruktury portowej i lotniskowej

– orientacyjny koszt całkowity – 256 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 128 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2007 -2011

- instytucja odpowiedzialna za realizację – PL Wrocław S.A.



10. Port Lotniczy Poznań – Ławica: rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej

– orientacyjny koszt całkowity – 176 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 88 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2008 -2013

- instytucja odpowiedzialna za realizację – PL Poznań – Ławica





Lista rezerwowa:



1. Port Lotniczy w Krakowie – realizacja budowy nowego terminala II wraz z infrastrukturą towarzyszącą

– orientacyjny koszt całkowity – 342 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 172 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2009 -2013

- instytucja odpowiedzialna za realizację – MPL Kraków – Balice



2. Port Lotniczy Warszawa – modernizacja systemów lotniczych lotniska

– orientacyjny koszt całkowity – 43 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 22 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2008 -2011

- instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL





3. Utworzenie centrum szkolenia służb bezpieczeństwa i ratownictwa lotniskowego w Porcie Lotniczym Warszawa

– orientacyjny koszt całkowity – 72 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 36 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2009 -2012

- instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL





4. Port Lotniczy Warszawa – stworzenie systemu paliwowego Hydrant

– orientacyjny koszt całkowity – 115 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 57,5 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2010 -2011

- instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL





5. Port Lotniczy Warszawa – modernizacja nawierzchni lotniskowych i drogowych

– orientacyjny koszt całkowity – 251 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 126 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2009 -2011

- instytucja odpowiedzialna za realizację – PPPL





6. Port Lotniczy Katowice – budowa budynku administracyjnego wraz z parkingami i siecią dróg

– orientacyjny koszt całkowity – 41,3 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 20,5 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2008 -2009

- instytucja odpowiedzialna za realizację – GTL S.A.





6. Rozbudowa infrastruktury w celu zwiększenia możliwości operacyjnych lotniska MPL Katowice

– orientacyjny koszt całkowity – 108 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego – 54 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2007 -2013

- instytucja odpowiedzialna za realizację – GTL S.A.



6. Port Lotniczy Wrocław – dodatkowe obiekty infrastruktury

– orientacyjny koszt całkowity – 37 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –19 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2008 -2013

- instytucja odpowiedzialna za realizację – Port Lotniczy Wrocław S.A.



6. Port Lotniczy Gdańsk – modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie Airside

– orientacyjny koszt całkowity – 46 mln zł

- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –23 mln zł

- przewidywany okres realizacji 2011 -2013

- instytucja odpowiedzialna za realizację – Port Lotniczy Gdańsk

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group