Autor Wiadomość
piechocinski
PostWysłany: Nie 9:41, 05 Sie 2007    Temat postu:

bardzo ważne kwestie poruszyłeś,postaram się w przyszłym tygodniu szeroko na to odpowiedzieć ,podeslij maila to do odpowiedzi dorzucę sporo innych info na ten temat
xxx
PostWysłany: Śro 22:27, 01 Sie 2007    Temat postu: fakty i efekty:

Dużo się tu pisze o usamorządowieniu WKD w kontekście dobrego posunięcia. Nie wiem, co by było gdyby, ale chcę powiedzieć o tym co jest - jest z punktu widzenia pasażera kolejki skazanego na codzienne dojazdy nią:

- 17 kilometrów WKD pokonuje w prawie 30 minut
- w pociągach śmierdzi i jest brudno
- w pociągach jest głośno
- pociągi są skrajnie niewygodne (siedzienia!)
- pociągi jeżdżą co pół godziny w czasie gdy wiele osób wraca do domu po pracy - w dzisiejszych czasach codzienne oczekiwanie po 30 minut na pociąg jest czymś chorym
- aby dojechać do Warszawy trzeba płacić najzwyklejszy haracz, czyli drugi bilet, którego cena nijak ma się do poziomu i zasięgu proponowanej usługi

To wszystko 3 lata po wygraniu przetargu przez samorządy.

Czy można więc mówić o sukcesie - skoro przez 3 lata ludzie budujący codzienną pracą ten cały, polski kapitalizm zostali skazani na takie "luksusy"?

A kto wie, ile czasu taki stan jeszcze potrwa.

Z punktu widzenia pasażera operacja ta okazała się zatem zapaścią w letarg i utrwaleniem na lata chorej sytuacji. Samorządy naobiecywały gruszek na wierzbie (sprytnie unikając podawania konkretnych terminów) poczym wykazały się: krótkowzrocznością, nieodpowiedzialnością, bezradnością, brakiem skuteczności i niekompetencją.

A wszystko to w majestacie wszechwiedzących i służących na każdym kroku radą mądrych głów, ekspertów i doradców wraz z ich seminariami i kolorowymi prezentacjami.

I prawie wszystko to za nasze - moi kochani towarzysze niedoli - tak NASZE pieniążki..... Sad
ja
PostWysłany: Pon 10:18, 30 Lip 2007    Temat postu: a kiedy przetarg?

ciekawe tylko kiedy ogłoszą przetarg na dostawy nowego taboru. Jak dotychczas w pociągach WKD jest bardzo mało miejsca na..nogi siedzących. Mam nadzieję, że nowe konstrukcje pozwolą rozwiązać ten poważny feler.

Pozatym WKD musi jeździć szybciej i częściej (zwłaszcza w godzinach popołudniowo-wieczornych). Powinny tez być kursy przyśpieszone, bo tylko niektóre przystanki generują duże potoki pasażerskie, a wiele mniejszych po prostu te potoki spowalnia - co jest niestety często ich główną funkcją.
piechocinski
PostWysłany: Pią 15:02, 27 Lip 2007    Temat postu:

Wyniki finansowe działalności WKD w 2006 rok

Przychody ze sprzedaży 18 859 tyś.(2005-17 488 tyś )
Koszty działalności operacyjnej 20 321 tyś. (21 954 tyś .)
Wynik ze sprzedaży -minus 2832 tyś ( 2006 – minus 3095 tyś )
Pozostałe przychody operacyjne 3771 (2006 – 5361 )

Można stwierdzić, że ogólnie sytuacja finansowa Spółki PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. w roku 2006 była dobra. Przychody ze sprzedaży były wyższe w stosunku do roku 2005 o 1 370,7 tys. zł, co stanowi 7,8 %. Pozwoliło to na wykonanie dodatkowych remontów infrastruktury oraz zwiększenie zakresu oraz liczby napraw taboru. W związku z tym w 2006r. nastąpił wzrost kosztów działalności operacyjnej w stosunku do roku 2005 o 1 633,8 tys. zł, co stanowi 8,0 %. Ostatecznie na działalności podstawowej Spółka w 2006 r. uzyskała ujemny wynik finansowy (strata) w wysokości 3 095,6 tys. zł.

Po uwzględnieniu w przychodach dotacji samorządowej (3 000,0 tys. zł) oraz dodatkowych środków z Funduszu Kolejowego wyrównujących przewoźnikom kolejowym utracone przychody w latach 2002–2003 z tytułu honorowania ulg ustawowych w krajowych przewozach pasażerskich (893,3 tys. zł), WKD w 2006 r. wykazała dodatni wynik na pozostałej działalności operacyjnej oraz finansowej.

Koszty z działalności Spółki ogółem za 2006 rok wyniosły 23 794,2 tys. zł i były wyższe w porównaniu do roku 2005 o 12,0 %. Wzrost kosztów ogółem w 2006 roku nastąpił jedynie w niektórych obszarach działalności operacyjnej, a wynikał z faktu poniesienia znaczących nakładów na bieżące (konieczne) naprawy taboru oraz infrastruktury.
Wyniki z dwóch ostatnich lat potwierdzają słuszność usamorzadowienia WKD a zakupy nowego taboru i modernizacja linii nie tylko ze środków samorządu Mazowsza to będzie świetna inwestycja.
piechocinski
PostWysłany: Pią 16:05, 13 Lip 2007    Temat postu:

przetargi na ochronę

Przedmiotem przetargu było dokonywanie dozoru i ochrony obiektów znajdujących się na linii WKD 47 tj. Warszawa Śródmieście WKD - Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz 48 tj. Podkowa Leśna - Milanówek Grudów oraz podejmowanie interwencji w sytuacjach zagrożenia na obszarze kolejowym oraz w pociągach WKD. Cena ofertowa netto wyniosła 582 000,00 zł.
Maciek
PostWysłany: Czw 19:20, 12 Lip 2007    Temat postu:

O ile dobrze pamiętam, w prasie podawano kilka miesięcy temu, że jeżeli Warszawa nie podpisze umowy do określonego momentu, jej udziały przejmie województwo mazowieckie. Czy sprawa nadal pozostaje niedookreślona?
piechocinski
PostWysłany: Sob 15:23, 07 Lip 2007    Temat postu:

Początki WKD sięgają roku 1927, kiedy to 11 grudnia została uruchomiona - jako pierwsza polska normalnotorowa, elektryczna kolej (600 V). Jej ówcześnym właścicielem była Elektryczna Kolej Dojazdowa Spółka Akcyjna. Proces przejmowania kolejki przez PKP rozpoczął się w 1947, a sfinalizowany został 4 lata później, kiedy to została przekazana Dyrekcji Okręgowej Kolei w Warszawie. W tym samym czasie zaczęto używać nazwy Warszawska Kolej Dojazdowa w miejsce dotychczasowej - Elektryczna Kolej Dojazdowa. Przez blisko 50 lat grodziska kolej funkcjonowała w strukturach PKP jako jednostka organizacyjna. W 2001 roku zaczęła funkcjonować jako spółka prawa handlowego.

Od momentu przekształcenia w spółkę z o.o. WKD uzyskała od Ministra TiGM koncesje na wykonywanie działalności gospodarczej polegającej na zarządzaniu liniami kolejowymi: nr 47 Warszawa Śródmieście WKD –Grodzisk Mazowiecki Radońska, nr 48 Podkowa Leśna – Milanówek Grudów oraz nr 512 Pruszków – Komorów. W dniu 27 lutego 2004 roku WKD sp. z o.o. otrzymała licencje na wykonywanie przewozów osób i rzeczy na w/w liniach. Po powstaniu spółki znacznie poprawił się wizerunek grodziskiej kolejki. Nowy Zarząd za najważniejsze zadanie uznał poprawę bezpieczeństwa podróżnych, a także inwestycje w tabor i infrastrukturę. W tym celu maszyniści spółki wyposażeni zostali w telefony komórkowe, a w składach stopniowo instalowany jest monitoring, pozwalający na obserwację przedziałów pasażerskich. Firma zawarła także umowę z agencją ochroniarską, pilnującą porządku w pociągach i na stacjach. Modernizowane były i są budynki stacyjne i wiaty przystankowe. Dwa lata temu wydawało się, iż to właśnie WKD może - jako pierwsza ze spółek Grupy PKP - zostać sprywatyzowana.

W 2004 roku po raz pierwszy w historii kolej ta zakończyła rok z dodatnim wynikiem. Do władz PKP wpłynęły dwie oferty kupna - z Polskiego Expressu i Konsorcjum Samorządowego. (Utworzenie Konsorcjum było jedną z moich inicjatyw w tych latach). Wybrana została ta druga, Konsorcjum przyznano też wyłączność na dalsze negocjacje. Głównymi udziałowcami Konsorcjum Samorządowego miały być: Warszawa i samorząd Mazowsza (po 33% udziałów). Pozostałe 34% należeć miało do sześciu gmin położonych na trasie WKD - Michałowic, Podkowy Leśnej, Brwinowa, Milanówka, Pruszkowa i Grodziska Maz. Jeżeli Konsorcjum przejmie kolejkę nie zmieni się jej operator – pozostanie nim dalej spółka WKD, z tą różnicą, iż 100% udziałów będą miały samorządy, a nie jak dotychczas PKP S.A. Stosowne dokumenty podpisane zostały już w grudniu 2004 r., niestety umowa sprzedaży zawarta ponad dwa lata temu nie została podpisana przez przedstawiciela Warszawy, bo jak pisała Gazeta Wyborcza „Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni.” Nie zrobili tego do dziś. Konsorcjum wygasło, a w WKD Warszawa nie objęła zapisanych umową udziałów. Dokończenie tego procesu niestety może nie nastąpić szybko w związku z zamieszaniem wokół oświadczenia majątkowego Pani Prezydent i ewentualnych powtórzonych wyborów.
piechocinski
PostWysłany: Sob 15:19, 07 Lip 2007    Temat postu: WKD

Aktualnie Spółka znajduje się w posiadaniu łącznie 34 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych dwóch typów:

1 egz. pojazdu EN95 (oznaczenie fabryczne 13WE) z 2004r.
33 szt. EN94 (typ 101Na) z 1972r.
Wszystkie jednostki z 1972r. są już znacznie wyeksploatowane, ich jakakolwiek głębsza modernizacja jest nieopłacalna i w ciągu najbliższych 3-4 lat powinny zostać zastąpione nowymi pojazdami. EZT serii EN94 spełniają wszystkie wymogi w zakresie bezpieczeństwa, niemniej jednak nie są przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz gwarantują niski komfort podróży. W ciągu ostatnich 3 lat we wszystkich jednostkach zamontowano przetwornice statyczne, a na bieżąco odbywa się wymiana okien na zapewniające lepszą szczelność i pochłaniające promieniowanie słoneczne. Do obsługi wszystkich kursów w rozkładzie jazdy potrzeba 10 pociągów (czyli 20 EZT typu EN94), jednakże z powodu długiego i stosunkowo często odbywającego się procesu remontowego liczba jednostek pozostających w bieżącej dyspozycji spada do poziomu wymaganej rezerwy.

EZT serii EN95 spełnia wysokie wymagania w zakresie obsługi podróżnych: jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, niedzielona przestrzeń pasażerska, monitorowana na całej długości pojazdu znacznie poprawia bezpieczeństwo. Ponadto obecnie trwają prace nad zabudową klimatyzacji w części pasażerskiej

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group