Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Transport kolejowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Wto 17:24, 03 Lip 2007
Temat postu: walka czy współpraca ?
Walka czy współpraca
Walka czy współpraca –koleje państwowe wobec konkurencji operatorów niezależnych konferencja zorganizowana przez Rynek Kolejowy i Railway Market Central and European Review z udziałem uczestników I Srodkowouropejskiego Kongresu Niezależnych Przewoźników Kolejowych.
Tezy do mojego wystąpienia :
I Czy w trzy lata po poszerzeniu UE o kraje Europy Środkowowschodniej mamy już zintegrowany ,nowy rynek kolejowy czy tylko sumę rynków narodowych poszerzonych o regulację ich wzajemnych relacji? Czy na tym poszerzonym rynku miedzy kolejami państwowymi występuje walka czy konkurencja i współpraca ? Jak na objawy walki reaguje Komisja Europejska ,jakie narzędzie polityki transportowej i regulacji stosuje ? Jak w końcu ma wyglądać docelowy model rynku kolejowego przy ekspansji transportu drogowego ?Jak rynek kolejowy ma reagować na popyt zgłaszany przez potencjalnych klientów a jak kreować nową ofertą zapotrzebowanie na kolejowe usługi transportowe ?
II .Jakiej regulacji rynku kolejowego potrzebujemy patrząc chociażby na rozwiązania polskie i dotychczasowe rozwiązania ? Czy regulacji wąskiej sprowadzonej do zasad dostępu do infrastruktury i dopuszczenia do rynku techniki ? Czy tak jak przypadku rynku telekomunikacyjnego czy w mniejszym stopniu energetycznego głębokiego łącznie w weryfikację taryf –praktyki dumpingowe ,postępowania monopolistycznego dla całego rynku ,czy relacji między operatorami i operatorami a zarządcą infrastruktury ? Czy najbliższej przyszłości widzimy potrzebę obok regulatorów narodowych powołanie ogólnounijnego ?
III. Aspekt ludzki nie tylko wśród związkowców w kolejach państwowych. Czy kształcimy zawodowo i mentalnie dla potrzeb rynku kolejowego menedżerów ,którzy zamiast walki proponują rywalizację i współpracę ? Czy jesteśmy gotowi do współpracy między kolejami narodowymi czy wewnątrz grupy przewoźników niezależnych ? Czy w końcu potrafimy nie tylko walczyć ale i mieć realną ofertę współpracy dla rywali transportu kolejowego tj. transportu drogowego ,morskiego ,rzecznego czy lotniczego ?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin