Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Transport kolejowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Hubert_Pollak
Wysłany: Sob 15:55, 01 Gru 2007
Temat postu:
"Ponad 9 mld zł przypada na budowy i inne inwestycje na drogach. Chodzi tu o budowę autostrad i dróg ekspresowych, "wyprowadzenie" ruchu z obszarów miejskich (czyli budowę obwodnic), poprawę stanu dróg, budowy i remonty mostów.
PKP Polskie Linie Kolejowe mają otrzymać 500 mln zł na dofinansowanie kosztów remontu i utrzymania infrastruktury kolejowej oraz 1 mld 185 mln zł na inwestycje. "
czyli struktura wydatkow nadal 80/20 na niekorzyść koleji:
- w traktacie akcesyjnym zobowiązaliśmy się 40 na kolej / 10 inny transport (np. rurociągi i porty morskie) / 50 drogi
- założenia zrównoważonego rozwoju mówią o przeznaczaniu środków na kolej i drogi w proporcjach 50:50 (co powoduje ograniczenie zanieczyszczeń rakotwórczch i emsiji CO2, ogranicza kongestję, hałas, liczbę wypadków... )
w wydatkach nadal nie ma sensownych środków na rozwój tranposrtu intermodalnego, który w Polsce prawie nie istnieje
piechocinski
Wysłany: Sob 0:08, 01 Gru 2007
Temat postu: Komisja infrastruktury o budzecie
Komisja infrastruktury zaakceptowała budżet
na 2008 r.
Sejmowa komisja infrastruktury zaakceptowała w czwartek wydatki i dochody budżetowe na 2008 r. leżące w jej kompetencjach - chodzi przede wszystkim o budownictwo i transport. Komisja przyjęła również kilka poprawek do ustawy budżetowej na 2008 r.
Komisje sejmowe pracują obecnie na projektem budżetu na 2008 rok. Projekt został przedstawiony w Sejmie w sobotę przez ministra finansów; zaplanowano w nim, że przyszłoroczne dochody wyniosą 281,8 mld zł, wydatki - 310,4 mld zł, a deficyt 28,6 mld zł.
W części budżetu dotyczącej budownictwa, wydatki mają wynieść blisko 1 mld 264 mln zł (98,7 proc. wydatków na ten cel przewidzianych w ustawie budżetowej na rok 2007). Dochody mają wynieść 210,3 mln zł, czyli 121,5 proc. dochodów tegorocznych.
Główne pozycje po stronie wydatków to refundacja premii gwarancyjnych oraz premii za systematyczne oszczędzanie (348 mln zł), wydatki na Krajowy Fundusz Mieszkaniowy (280 mln zł) oraz na Fundusz Termomodernizacji (270 mln zł).
Na utrzymanie i działalność Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego zaplanowano blisko 16,2 mln zł.
Na zadania z zakresu transportu budżet ma wydać w 2008 roku 11 mld 715 mln zł, czyli 235,1 proc. wydatków przewidzianych w budżecie na rok 2007. Dochody mają wynieść 73,8 mln zł i będą pochodziły głównie z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Ponad 9 mld zł przypada na budowy i inne inwestycje na drogach. Chodzi tu o budowę autostrad i dróg ekspresowych, "wyprowadzenie" ruchu z obszarów miejskich (czyli budowę obwodnic), poprawę stanu dróg, budowy i remonty mostów.
PKP Polskie Linie Kolejowe mają otrzymać 500 mln zł na dofinansowanie kosztów remontu i utrzymania infrastruktury kolejowej oraz 1 mld 185 mln zł na inwestycje.
W krajowych pasażerskich przewozach kolejowych 370 mln zł wyniosą dotacje do ulg ustawowych, a 240 mln zł pochłonie dotacja do przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych.
Pozostałe pozycje w tej rubryce to utrzymanie m.in. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ośmiu Urzędów Żeglugi Śródlądowej, Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego i Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Wydatki budżetowe na łączność mają wynieść ponad 22,1 mln zł (101,5 proc. wydatków ustawy budżetowej na 2007 rok), a dochody 50 tys. zł.
Do najważniejszych pozycji po stronie wydatków należą dopłaty do przesyłek ustawowo zwolnionych od opłat, np. dla ociemniałych (1,7 mln zł), realizacja programu wieloletniego rozwoju telekomunikacji i poczty (3 mln zł). Na administrację publiczną w tej branży ma być wydanych 16,4 mln zł.
W budżetach województw przewidziano m.in. wydatek ponad 400 mln zł na finansowanie ulg ustawowych w przewozach autobusowych.
Komisja infrastruktury przyjęła kilka poprawek zgłoszonych przez posłów. W jednej z nich (zgłoszonej przez Janusza Piechocińskiego z PSL) chodzi o to, by 4,4 mld zł przesunąć z puli środków przeznaczonych na finansowanie projektów z udziałem UE, na usprawnienie procesów inwestycyjnych w obszarze infrastruktury z wykorzystaniem środków unijnych.
Piechociński zgłosił również dwie poprawki, które zmierzają do zwiększenia kwot będących w dyspozycji Funduszu Kolejowego i Funduszu Drogowego. Fundusz Kolejowy ma pozyskać 300 mln zł, a Fundusz Drogowy 320 mln zł, w obu przypadkach poprzez emisję obligacji. Uzyskane w ten sposób środki mają być przeznaczone na poprawę bezpieczeństwa w tych gałęziach transportu.
PAP
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin