Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Transport kolejowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Czw 15:45, 13 Wrz 2007
Temat postu: Terminal w Sławkowie
czyli krótka odpowiedz na pytanie Gazety Prawnej czy Sławków ma szansę być ważnym terminalem w Europie:
LHS czyli przedłużenie szerokiego toru stosowanego na wschodzie na Śląsk jest międzynarodowym atutem Polski do tej pory de facto marnowanym. Przez wiele lat tylko o potencjalnych szansach mówimy niewiele czyniąc. brakuje politycznych i biznesowych decyzji ,otwarcia się na rynek i jego potrzeby,nie rozumiemy ze musi to być otwarty kolejowo-drogowy „Suchy port „ na styku kolei azjatyckich i europejskich. Dotychczas przeszkodą w rozwoju terminala przeładunkowego był brak porozumienia między zainteresowanymi stronami (LHS, PKP Cargo ,rząd). Dlaczego w oficjalnych planach rządowych oraz przy rozdysponowaniu środków z funduszy unijnych Terminal nie był transportowym priorytetem ?. Jednoznaczne postawienie sprawy przez Ministerstwo Transportu każe sądzić, że sprawa terminala będzie dobrze przeprowadzona a polska strona na zewnątrz wobec zagranicznych partnerów mówić będzie jednym głosem . Międzyczasie pojawiło się zagrożenie dla tej inwestycji płynące ze strony porozumienia o przewozach między Rosją a Niemcami w wyniku których tranzyt Europa-Azja ma być skierowany do portów bałtyckich. Należy pamiętać by w zapale stworzenia terminala nie zapomnieć o pozyskiwaniu stałych partnerów na wschodzie i stworzeniu współdziałania z polskim transportem drogowym dzięki którym zapewniony będzie potok towarów do przeładunku i atrakcyjna oferta przewozowa.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin