Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Drogi krajowe
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Śro 14:32, 21 Lis 2007
Temat postu:
obwodnica Kołbieli to nie WOW i jest na etapie konsultacji społecznychi dla każdego wariantu jest wiele uwag
polak
Wysłany: Śro 9:18, 21 Lis 2007
Temat postu:
I jak to się ma do górnego tekstu.
LUDZIE PROTESTUJĄ, A WŁADZA ROBI SWOJE.
piechocinski
Wysłany: Pon 22:09, 19 Lis 2007
Temat postu:
Środowiskowe uwarunkowania dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy
19 października Wojewoda Mazowiecki Jacek Sasin podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia – budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła „Marki” do węzła „Lubelska”.
Decyzja środowiskowa dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest istotnym krokiem prowadzącym do powstania drogi niezwykle ważnej z punktu widzenia mieszkańców wschodnich rubieży stolicy, okolicznych miejscowości, jak również kierowców podróżujących z północy Polski w kierunku Lublina. Dokument ten jest zielonym światłem dla inwestora do ubiegania się o decyzję lokalizacyjną, a następnie o pozwolenie na budowę trasy, która pozwoli na połączenie systemu warszawskich dróg miejskich z układem dróg krajowych i wyprowadzenie ruchu samochodowego z centrum Warszawy. WOW, według wybranego wariantu IIIA, połączy Marki ze Starą Miłosną i Zakrętem, a Warszawę z wylotami dróg krajowych w kierunku Białegostoku, Terespola i Lublina.
Warunki realizacji przedsięwzięcia zostały uzgodnione przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (23.06.2006 r.) i Ministra Rozwoju Regionalnego (10.07.2007 r.). W trakcie postępowania zapewniono społeczeństwu możliwość udziału w nim, m. in. podczas zorganizowanej 30 sierpnia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim otwartej rozprawy administracyjnej.
WOW będzie drogą krajową o parametrach drogi ekspresowej dwujezdniowej, docelowo o 3 pasach ruchu. W I etapie między Markami a Drewnicą powstanie jezdnia trzypasmowa, a na pozostałych odcinkach – jezdnia dwupasmowa z możliwością wybudowania trzeciego pasa ruchu.
Obwodnica będzie miała 19,2 km długości. Na piętnastokilometrowym odcinku będą ustawione ekrany akustyczne, a na terenach leśnych planuje się dosadzenie drzew i krzewów. W sąsiedztwie zabudowań powstaną pasy zieleni odpornej na zanieczyszczenia powietrza. Przewidziano także ustawienie 9 przejść dla zwierząt i 4 dla płazów.
piechocinski
Wysłany: Śro 9:28, 01 Sie 2007
Temat postu: S 17
Stanowiska i żądania mieszkańców w sprawie obwodnicy Kołbieli:
Mieszkańcy nie wyrażają zgody na proponowany IV wariant przebiegu drogi krajowej nr50 - obwodnicy Kołbieli na odcinku Bocian, Gózd, Skorupy.
Wariant ten został wybrany na posiedzeniu ZOPI w dn. 23.05.07r. jako najkorzystniejszy bez konsultacji z mieszkańcami ww sołectw.
W przedstawionym wariancie IV nie uwzględniono stanowisk mieszkańców ww sołectw zgłoszonych na spotkaniach informacyjnych we wrześniu i październiku 2006r. dotyczących wariantu I, II, III. Wariant IV nie jest zgodny z aktualnie obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego gminy przyjętym w 2005r.
Mieszkańcy uważają, że niedopuszczalne jest tworzenie planu przebiegu IV wariantu obwodnicy w oparciu o nieaktualizowane podkłady geodezyjne, nie uwzględniające istniejącej zabudowy.
Przyjęcie wariantu IV spowoduje:
- Dezintegracje terytorialną wsi i gospodarstw rolnych.
- Utrudniony dojazd do podzielonych pól objazdami o długości do 5km
- Utratę najlepszej klasy ziemi pod pas drogowy i pasy okalające a pozostawienie gleb klasy VI i V do prowadzenia działalności rolniczej.
- Przecięcie wszystkich dróg lokalnych w sołectwach - Konieczność wyburzenia nowo wybudowanych budynków mieszkalnych zbudowanych w oparciu o aktualny plan przestrzennego zagospodarowania gminy Kołbiel.
- Pogorszenie warunków bytowych mieszkańców i zwierząt gospodarskich przez przybliżenie projektowanej drogi krajowej nr50 do budynków gospodarczych i domostw. - Przeprowadzenie obwodnicy po proponowanym wariancie IV wzdłuż granic Mazowieckiego Parku Krajobrazowego stanowi zagrożenie dla występujących tu unikatowych w skali europejskiej gatunków płazów (traszka grzebieniasta i plamista, kumak) ptaków (między innymi żuraw).
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin