Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Wto 10:22, 17 Lip 2007
Temat postu: Centralny Port Lotniczy
CENTRALNY PORT LOTNICZY A KOLEJE DUŻYCH PRĘDKOŚCI
Streszczenie Henryk Panusz / Bogusław Jankowski Stowarzyszenie "Centralny Port Lotniczy"
Ograniczone możliwości dalszej rozbudowy głównych portów lotniczych zachodniej Europy, przy gwałtownym wzroście gospodarczym Chin i Indii, w perspektywie 10 do 15 lat wymuszą budowę przynajmniej jednego megaportu w Europie dla min. 100 mln pasażerów rocznie, o strukturze umożliwiającej z jednej strony zastosowanie optymalnych systemów bezpieczeństwa, z drugiej strony bardzo sprawny transfer wielkich mas ludzkich.
Ulokowanie takiego portu nad skrzyżowaniem linii kolejowych dużych prędkości umożliwi do- i rozwożenie większości pasażerów koleją, redukując intensywność nierentownych lotów krótkodystansowych.
Polska centralna dysponuje idealnym miejscem na taki port. Znajduje się ono na równinie łowicko-błońskiej, niecałe 40 km na zachód od Warszawy, gdzie przedłużona o 8 km na północ Centralna Magistrala Kolejowa przetnie się z przyszłą linią dużej prędkości Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań (- Berlin), zwaną linią Y, w odległości 2 km od autostrady A2.
Umieszczony nad peronami kolejowymi centralny (mid-field) terminal zapewni pionowy transfer pasażerów przesiadających się z samolotów na pociągi. Wraz ze zmodernizowaną CMK, nowa linia kolejowa zapewni przejazd z i na lotnisko w ciągu 12 minut z Warszawy, 27 minut z Łodzi, poniżej 60 minut z Poznania, Katowic i Krakowa, oraz 70 minut z Wrocławia.
Sfinansowanie budowy portu przez międzynarodowe konsorcjum z ograniczeniem wkładu budżetu centralnego do wykupu gruntów, umożliwi zaprojektowanie i budowę portu (pierwszy moduł) w ciągu 10 lat.
Około roku 2018 powinna być już czynna linia Y na odcinku Warszawa - Łódź. Zespolenie CPL z kolejami dużych prędkości zapoczątkuje erę zintegrowanego transportu w skali Europy.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin