Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna
->
Transport kolejowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Transport kolejowy
Transport drogowy
Lotnictwo i Porty Lotnicze
Drogi krajowe
Drogi wojewódzkie
Komunikacja aglomeracji warszawskiej
Proces inwestycyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie
Komisja Ochrony Środowiska Sejmiku Mazowieckiego
Komisja Budżetu i Finansów Sejmiku Mazowieckiego
Sejmik Województwa Mazowieckiego
O WSZYSTKIM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Hubert Pollak
Wysłany: Pią 15:30, 20 Lip 2007
Temat postu:
Niestety PLK nie podaje informacji na temat budowy 3 toru do Legionowa. Brak informacji o nowym moście na kanale żerańskim budzi obawę, że 3 tor będzie wybudowany tylko miejscowo. Wprowadzenie szybkości 160 km/h - 200 km/h dla pociągów InterCity bez separacji częściowej ich ruchu może spowodować w rzeczywistości pogorszenie ruchu osobowego gdyż pociągi będą stać po parę minut na stacjach aby przepuścić kursujące co 30 minut pociągi bezpośrednie do Gdańska i innych miast północnej Polski.
Uważam również, że wielkim błędem inwestycji jest zaniechanie planowanego kilkadziesiąt lat temu bypassa, który by omijał Nowy Dwór i skracał bezpośrednią drogę nad morze (czyli linia przez Skrzeszew). Przypominam, ze dotychczasowa linia wygina się dużym łukiem do Nowego Dworu. Linia ta nawet częściowo powstała (jest korytarz, nasypy, wiadukt). Linia ta by służyła ruchowi intercity, a linia przez Nowy Dwór Mazowiecki ruchowi osobowemu (w tym np. również nowemu połączeniu osobowemu Lotnisko Okęcie - Lotnisko Modlin kursującemu co 15 minut).
Reasumując uważam tą inwestycję za kolejną krótkowzroczną inwestycję przygotowaną w skandaliczny sposób ze względu na:
1) Brak budowy nowych przystanków na terenie Warszawy np. na Rondzie Żaba i dwupoziomego przystanku przy Tesco (na dole przystanek przesiadkowy z linią dochodząca do Warszawy Wileńskiej).
2) Brak budowy 3 toru na całej długości trasy od Warszawy Wschodniej do Legionowa.
3) Brak budowy odnogi linii na Tarchomin dzięki czemu można by uruchomić połączenie SKM z tą najszybciej rozwijającą się częścią Warszawy.
4) Brak budowy linii dla pociągów intercity Legionowo-Nasielsk przez Skrzeszew.
piechocinski
Wysłany: Wto 10:17, 17 Lip 2007
Temat postu: Linia Warszawa Gdynia
harmonogram prac na linii Gdynia - Warszawa
- Lipiec 2007 - początek remontu torów na stacji Gdynia Główna Osobowa oraz odcinka Nasielsk - Warszawa
- Jesień 2007 - początek remontu odcinków Iłowo - Montowo i Lisewo - Gdańsk
- 2008 - początek remontu odcinków Nasielsk - Iłowo, Prabuty - Lisewo i Gdynia Chylonia - Sopot
- 2009 - zakończenie remontu torów na stacji Gdynia Główna Osobowa i odcinka Lisewo - Gdańsk, rozpoczęcie prac na odcinku Gdańsk - Sopot
- 2010 - zakończenie remontu odcinków Nasielsk - Warszawa i Iłowo - Montowo, początek prac na odcinku Montowo - Prabuty
- 2011 - zakończenie remontu odcinków Nasielsk - Iłowo, Prabuty - Lisewo i Gdynia Chylonia - Sopot - 2012 - zakończenie remontu odcinków Montowo - Prabuty i Gdańsk - Sopot
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin