Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
JANUSZA PIECHOCIŃSKIEGO o TRANSPORCIE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zadania na drogach wojewodzkich

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi wojewódzkie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:14, 04 Lip 2007    Temat postu: Zadania na drogach wojewodzkich

Mazowsze jest regionem o najdłuższej sieci dróg wojewódzkich – ponad 2 816 km. Sieć tych dróg nie tworzy jednak zintegrowanego i kompleksowego układu, co wynika z wcześniejszego nierównomiernego rozwoju regionu i zróżnicowania w rozwoju poszczególnych jego obszarów gospodarczych, stanowiących po części ośrodki przemysłowo-handlowe, a po części – agrarne. Stąd wynikają różnice w układach oraz stanach jakościowych ciągów drogowych na przykład w otoczeniu stolicy czy terenów wysuniętych na wschód Mazowsza. Dlatego w planowaniu inwestycji oraz zadań remontowych nie bagatelne znaczenie ma:
- rozpoznanie istniejącego układu dróg wojewódzkich i ich powiązań transportowych z głównymi trasami komunikacyjnymi oraz lokalnymi, rozprowadzającymi ruch pomiędzy powiatami i gminami,
- potrzeb transportowych w poszczególnych rejonach Mazowsza.
Istotną więc rolę w planowaniu zadań drogowych Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich mają Rejony Drogowe. W strukturze jednostki mamy ich 8. To one znają lokalne potrzeby, dokonują oceny stanu dróg i zgłaszają propozycje zadań, w planowaniu których uwzględniane są specyfiki danych obszarów, ich ekonomiczne i społeczne uwarunkowania oraz oczekiwania lokalnych podmiotów gospodarczych i mieszkańców.
Na przykład obszar regionu gostynińsko-płockiego charakteryzuje się gospodarczą dominacją uprzemysłowionego Płocka. Pozostałe tereny natomiast wykorzystywane są rolniczo i turystycznie. Zasadnicze osie komunikacyjne tego regionu to drogi krajowe nr 10 i 62 oraz drogi wojewódzkie nr: 567, 575, 577. Z kolei region ciechanowski obejmuje teren w zachodniej części Mazowsza. Stanowią go ubogie obszary, których rozwój stymulują połączenia z sąsiednim województwem kujawsko-pomorskim oraz z turystycznymi obszarami Warmii i Mazur. Tutaj trasami istotnymi komunikacyjnie są drogi nr 541 i 544. Uzupełnieniem dla drogi nr 541 jest droga wojewódzka nr 561 łącząca powiat żuromiński z drogą krajową nr 10 (w kierunku Warszawy). Ważnym szlakiem komunikacyjnym w tym regionie jest również droga nr 617, będąca połączeniem z drogami krajowymi nr 57 i 60 (połączenie regionu ciechanowskiego z Warszawą). Natomiast w układzie łączącym powiat ciechanowski z regionem warmińsko-mazurskim istotną rolę ma trasa drogi nr 616 dochodząca do drogi krajowej nr 57. Dominującym natomiast ośrodkiem Podlasia są uprzemysłowione Siedlce, pozostałe tereny tego regonu mają charakter rolniczo-turystyczny. Zróżnicowanie obszarowe i gospodarcze regionów oraz i potrzeby determinują planowanie nie tylko w hierarchii i kolejności wykonywania zadań, ale również w wyborze technologii napraw oraz parametrów technicznych przebudowywanych dróg.



Rejon Drogowy Gostynin-Płock
(obszar powiatów: płockiego, gostynińskiego, częściowo sierpeckiego i sochaczewskiego)
W celu usprawnienia połączeń regionu płockiego w najbliższych latach planowane są następujące zadania:
- przebudowa drogi wojewódzkiej nr 567, stanowiącej dojazd z Płocka do drogi krajowej nr 10 (odcinek Góra-Płock); zadanie to już jest realizowane – do zmodernizowania pozostało 13,5 km w sześciu odcinkach (przewidywane zakończenie prac w 2008 r.),
- modernizacja drogi wojewódzkiej nr 575 – roboty rozpoczną się w przyszłym roku; w pierwszej kolejności będzie przebudowywany odcinek Płock-Słubice, natomiast na odcinek Słubice-Kazuń przygotowywana jest dokumentacja techniczna obejmująca również budowę nowej przeprawy mostowej na Bzurze w miejscowości Kamion,
- przebudowa drogi wojewódzkiej nr 577 – prace trwają już od kilku lat; w tym roku oddane został przebudowany odcinek drogi przechodzący przez Sanniki, ponadto jeszcze w tym roku będzie ułożona nowa nawierzchnia na odcinku Gąbin-Sanniki; trwają prace nad opracowaniem dokumentacji przebudowy odcinka Łąck-Gąbin (druga faza dokumentacji powstanie po podpisaniu porozumienia pomiędzy samorządem województwa a lokalnym i obejmie budowę obwodnicy Gąbina),
- samorząd województwa podpisał porozumienie z samorządem lokalnym dotyczące budowy obwodnicy Sierpca – planowana jest ona po śladzie drogi wojewódzkiej nr 560 (trasa umożliwi swobodny dojazd do drogi krajowej nr 10),
- w najbliższych latach przewidywana jest przebudowa drogi wojewódzkiej nr 539 – na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 10 w Tłuchowie (trasa usprawni ruch w kierunku południowym z ominięciem Sierpca),
- w przyszłym roku zostanie zakończona przebudowa drogi wojewódzkiej nr 581 na odcinku Gostynin-Krośniewice – trasa ta w miejscowości Pomorzanki będzie stanowiła włączenie do planowanej autostrady A1,
- samorząd województwa i lokalny podpisały porozumienie o budowie tzw. małej obwodnicy Gostynina (ciąg drogi wojewódzkiej nr 265), która w przyszłości będzie stanowić dojazd do „Term Gostynińskich”,
- ponadto w tym rejonie planowane są zadania w zakresie poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, obejmujące przebudowy skrzyżowań na ronda czy instalację sygnalizacji świetlnych (w Sierpcu – droga nr 541, w miejscowości Zagoty – droga nr 540, w Brudzeniu – droga nr 559).

Rejon Drogowy Ciechanów
(obszar powiatów: ciechanowski, częściowo sierpecki, mławski, żuromiński)
Zadania poprawiające układ komunikacyjny w subregionie ciechanowskim:
- lepsze połączenie powiatu żuromińskiego z Warszawą i Sierpcem zapewnia wykonany w latach 2004-2006 remont drogi nr 541 na odcinkach o długości 10,1 km oraz remont 11,4 km drogi nr 561; w tym roku te prace są kontynuowane na odcinku drogi nr 541 Wykno-Rościszewo (3,5 km); ponadto rozpoczęto roboty w Żurominie (ul. Lidzbarska – 1,3 km); w przyszłym roku planowana jest przebudowa odcinka drogi nr 541 Brudnice-Żuromin oraz w Żurominie (ul. Warszawska – 1,12 km); przewidywane jest przygotowanie dokumentacji na obwodnice w ciągu tej drogi,
- w latach poprzednich wyremontowano i przebudowano 4,2 km drogi nr 544, w tym roku i w latach następnych planowane są kolejne inwestycje na tej drodze; w pierwszym rzędzie nastąpi rozbudowa odcinka drogi w miejscowości Nosarzewo Borowe (0,8 km – dokumentację przekaże Urząd Gminy Szydłowo) oraz odcinka w Mławie (ul. Warszawska 0,8 km); w kolejnych latach planowana jest przebudowa 0,7 km w Mławie (ul. Żwirki) oraz remont odcinków: 3,8 km Szydłowo-Nosarzewo i 2,2 km Mława-Szydłowo; ponadto planowane są dokumentacje na dalsze odcinki drogi n 544, w tym na obwodnice miejscowości,
- kontynuowane będą prace poprawiające nawierzchnię drogi nr 561 na odcinkach Jaworowo-Zgagowo (1,4 km) i w miejscowości Bieżuń (0,46 km),
- trwa remont drogi nr 563 – roboty sukcesywnie prowadzono od powiatu żuromińskiego, w 2006 roku działaniem objęto powiat mławski; kontynuacją prac będzie remont odcinka Dąbrowa-Zielona (2,2 km – prace rozpoczną się jeszcze w tym roku) i odcinka w miejscowości Lipowiec Kościelny (2,1 km); ponadto rozpoczęto procedury związane z przygotowaniem dokumentacji przebudowy odcinka od granicy powiatu mławskiego do miejscowości Lipowiec Kościelny (3,9 km); będzie przebudowany most w Poniatowo (w tej chwili przetarg został po raz drugi unieważniony z powodu przekroczenia kwoty przeznaczonej na realizację zadania),
- rozpoczną się również prace na drodze nr 616 – już opracowywana jest dokumentacja na odcinek 7,3 km i ogłoszony będzie przetarg na dokumentację następnego odcinka o długości 8 km – inwestycje na trasie od miejscowości Krzynowłoga Mała w kierunku Gruduska rozpoczną się w przyszłym roku,
- w 2005 roku została zlecona dokumentacja na blisko 24 km odcinek drogi nr 617, opracowanie powstanie do końca roku, a roboty rozpoczęte od przyszłego roku,
- z samorządami lokalnymi rozpoczęto procedury przygotowujące zadania na odcinkach dróg nr 616 (Leśniewo Dolne) i 615 (Pniewy Czeruchy),
- we współpracy z samorządami przygotowywane są obwodnice: Mławy (obwodnica zachodnia – według przyjętej koncepcji początek jej miałby miejsce na ulicy Gdańskiej (droga nr 544), dalej przechodziłaby po zachodniej stronie torów kolejowych, przecinała ul. Żuromińską (droga nr 563) i przechodziła przez gminę Lipowiec do węzła na drodze krajowej nr 7 w Modlinie), Żuromina (wybrano wariant połączenia obwodnicy z drogami nr 541 i 563 poprzez ronda), Ciechanowa (obejmie drogi nr 617 i 615 – zadanie projektuje i zrealizuje Urząd Miasta Ciechanowa, na zadanie będą pozyskiwane środki unijne).

Rejon Drogowy Węgrów-Siedlce
(obszar powiatów: węgrowskiego, sokołowskiego, łosickiego, siedleckiego, w części mińskiego, ostrowskiego i wyszkowskiego)
Usprawnienie połączenia Podlasia z Mazowszem i z Warszawą zapewni rozbudowa tras dróg nr 637, 697, 694, 698, 802, 803 i oraz 627 wraz z budową mostu na Bugu w Małkini.
Prace kontynuowane i planowane:
- w zakresie połączenia tego regionu z Warszawą priorytetowe znaczenie ma przebudowa drogi wojewódzkiej nr 637 Warszawa-Węgrów; już funkcjonuje tzw. Trasa Śródmiejska w Węgrowie łącząca drogę nr 637 z drogą krajową nr 62, na pozostały odcinek drogi wojewódzkiej nr 637 przygotowywana jest dokumentacja projektowa,
- w latach 2005-2006 przebudowano drogę nr 694 na odcinku Przyjmy-Brok-Małkinia (19 km wraz z remontem mostów w Porębie i Broku), obecnie przygotowywana jest dokumentacja przebudowy drogi nr 694 na odcinku 16,6 km Małkinia-Nur (skrzyżowanie z drogą krajową nr 63),
- trwa przebudowa drogi nr 627, w tym roku zostało oddane przejście przez Kosów Lacki, przewidywana jest przebudowa kolejnych odcinków: ul. Dubois w Ostrowii Mazowieckiej (0,9 km) i 2,4 km Emilianów-Budy Kupientyńskie; ponadto planowane jest rozpoczęcie budowy mostu na Bugu wraz z dojazdami oraz przygotowanie dokumentacji technicznej na przebudowę odcinka tej drogi po szlaku kolejowym Treblinka-Kosów Lacki,
- we współpracy z samorządami są wykonywane przebudowy wzmacniające nawierzchnię i poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego (zakończone roboty to odcinki drogi nr 802 Latowicz-Seroczyn – 8,7 km, drogi nr 811 – 16, km oraz drogi nr 698), obecnie trwa przebudowa drogi nr 698 na przejściu przez Stok Lacki (2,4 km); w tym roku planowane jest wzmocnienie konstrukcji na odcinku drogi nr 802 Stara Wieś-Żaków-Wielgolas (6,6 km), a ponadto zlecono dokumentację 1,5 km odcinka drogi nr 802 przez miejscowość Latowicz oraz 2 km przejścia przez Siennice; również przebudowywany jest 1 km odcinek drogi nr 803 w miejscowości Wodynie, a na przebudowę pozostałych odcinków tej drogi przygotowywane jest porozumienie z samorządem lokalnym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:59, 13 Lip 2007    Temat postu:

Drogi wojewódzkie i organizacja ich zarządzania



Sieć dróg wojewódzkich Mazowsza ma długość 2816,4 km (w tym 295 obiektów inżynierskich) i stanowi 6% dróg publicznych na terenie województwa. Dróg wojewódzkich na Mazowszu jest 129. Mają długość od 120 m (nr 859 – łączy stację kolejową Zajezierze z drogą krajową nr 4Cool do 91,5 km (nr 544 – granica województwa mazowieckiego-Ostrołęka).

Wszystkie są oznakowane numerami trzycyfrowymi. Gęstość sieci dróg wojewódzkich jest niewielka i wynosi zaledwie 8 m na 1 km² powierzchni województwa.

W MZDW zatrudnionych jest ponad 300 osób. Bezpośredni nadzór nad drogami sprawują pracownicy ośmiu Rejonów Drogowych: - Gostynin-Płock, - Ciechanów, - Grodzisk Mazowiecki, - Ostrołęka, - Wołomin-Nowy Dwór Mazowiecki, - Węgrów-Siedlce, - Radom, - Otwock-Piaseczno.

Podlegają im 24 Obwody Drogowe rozlokowane na terenie całego województwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieszkańcy
Gość






PostWysłany: Nie 8:35, 22 Cze 2014    Temat postu: prędkości

Czy jest morzliwość zmuszenia kierowców pojazdów na odcinku drogi 694 glina - klukowo o zwolnienie do normalnych prędkości? Tak szybko wszyscy jeżdzą że strach iść chodnikiem,za mało jest tam Policji .

PROSIMY O POZYTYWNE ROZPATRZENIE ZAGROŻENIA

MIESZKAŃCY GLINY , KLUKOWA I SUMIĘŻNEGO
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Strona Główna -> Drogi wojewódzkie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin